Premiär – se striderna i Planetary Annihilation

Robot
Premiär – se striderna i Planetary Annihilation

Uber Entertainment visar för första gången upp striderna i deras efterlängtade Planetary Annihilation.

#planetary-annihilation, #uber-entertainment, #total-annihilation, #supreme-commander


Medlem
Premiär – se striderna i Planetary Annihilation

Gillade det inte. Effekterna är för stora. Allt ser ju cartoony ut. Jag önskade mer Forged Alliance, inte SupCom2.

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Gillade det inte. Effekterna är för stora. Allt ser ju cartoony ut. Jag önskade mer Forged Alliance, inte SupCom2.

I dont want to sound like a broken record here, but this is pre-alpha stuff.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Pre alpha och ser skitgrymt ut! Taggar detta som fasen

Medlem

vad blir max units cap tro ni?

jag hoppas på några tusen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Wintermist:

Gillade det inte. Effekterna är för stora. Allt ser ju cartoony ut. Jag önskade mer Forged Alliance, inte SupCom2.

I dont want to sound like a broken record here, but this is pre-alpha stuff.

Men även så? Om man andå ska designa en animation, varför göra den så stor från början? Det är ju en indikation på vart de vill att det ska gå. Om man vill designa en rund enhet, så gör man den inte fyrkantig med ben. Om du förstår vad jag menar.

eld
Medlem
Skrivet av Wintermist:

Gillade det inte. Effekterna är för stora. Allt ser ju cartoony ut. Jag önskade mer Forged Alliance, inte SupCom2.

Exakt som deras första kickstarter video, som dom alltid sagt att dom har som mål.

Medlem

kickstarter videon såg ju betydligt mer spännande ut än själva gameplayn gjorde (fast de är endast pre-alpha) Som vanligt nuförtiden, hade det varit en film hade jag definivt betalat för att se!
Men får väl se vad som händer med spelet

Medlem
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Wintermist:

Gillade det inte. Effekterna är för stora. Allt ser ju cartoony ut. Jag önskade mer Forged Alliance, inte SupCom2.

I dont want to sound like a broken record here, but this is pre-alpha stuff.

Men även så? Om man andå ska designa en animation, varför göra den så stor från början? Det är ju en indikation på vart de vill att det ska gå. Om man vill designa en rund enhet, så gör man den inte fyrkantig med ben. Om du förstår vad jag menar.

Det är detta som är det bästa med Kickstarter, fansen ger direkt feedback till utvecklarna så att de kan göra de ändringar som merparten vill se. Godus har också visat upp en tidig Alpha version och där har de fokuserat på att man ska klicka för att samla in "faith" något som många vill se ändrat till ett system mer likt Populous och jag hoppas verkligen att 22Cans lystrar till denna kritik.

När jag kollar den nya videon så kommer jag osökt att tänka på Z : Steel Zoldiers och det spelet hade också rätt så överdrivna animationer för att simulera kriget. Fördelen med Kickstarter är dock som sagt var att utvecklarna lyssnar på sina fans och det ska bli intressant att se vad dessa anser om spelet när de får chansen att testa det.

Om man går efter deras första video så tycker jag dock att de har lyckats och det är ju trots allt denna som de jobbar efter.

ELF
Medlem
Skrivet av WarpGuN:

vad blir max units cap tro ni?

jag hoppas på några tusen

Man kommer nog att kunna göra en hel del units. Nu minns jag inte det exakta talet. Men de snackar ju ex. om att man ska kunna vara 32 spelare bara servern pallar trycket :). Vill minnas att de sagt 64 spelare, men är inte helt hundra på den fronten dock.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Wintermist:

Gillade det inte. Effekterna är för stora. Allt ser ju cartoony ut. Jag önskade mer Forged Alliance, inte SupCom2.

I dont want to sound like a broken record here, but this is pre-alpha stuff.

Men även så? Om man andå ska designa en animation, varför göra den så stor från början? Det är ju en indikation på vart de vill att det ska gå. Om man vill designa en rund enhet, så gör man den inte fyrkantig med ben. Om du förstår vad jag menar.

Det är detta som är det bästa med Kickstarter, fansen ger direkt feedback till utvecklarna så att de kan göra de ändringar som merparten vill se. Godus har också visat upp en tidig Alpha version och där har de fokuserat på att man ska klicka för att samla in "faith" något som många vill se ändrat till ett system mer likt Populous och jag hoppas verkligen att 22Cans lystrar till denna kritik.

När jag kollar den nya videon så kommer jag osökt att tänka på Z : Steel Zoldiers och det spelet hade också rätt så överdrivna animationer för att simulera kriget. Fördelen med Kickstarter är dock som sagt var att utvecklarna lyssnar på sina fans och det ska bli intressant att se vad dessa anser om spelet när de får chansen att testa det.

Om man går efter deras första video så tycker jag dock att de har lyckats och det är ju trots allt denna som de jobbar efter.

oooh, Orginal Z, vilket jäkla grymt spel det var! Tack för du tog upp det!

Medlem

Alpha drar igång för alla som hade Alpha+Beta i sin "tier" på kickstarter, vid slutet av Maj om allt går enligt planerna

Jag är ju måttligt peppad, man mår alltid lite extra bra när man får vara med och "skapa" ett spel genom feeback:)
Community'n runt spelet är dessutom riktigt bra än så länge.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

vad blir max units cap tro ni?

jag hoppas på några tusen

Det enkla svaret är att det inte kommer att finnas någon gräns, vilket stämmer in väl med tanke på designvalet bakom Galactic Conques (fight över en hel galax, med 40-50 spelare). Uber har dock sagt att de siktar på en "soft cap", vilket vid det tillfället var en miljon enheter.

Med andra ord? Pretty freaking sweet!

Medlem
Skrivet av Whe112:
Skrivet av WarpGuN:

vad blir max units cap tro ni?

jag hoppas på några tusen

Det enkla svaret är att det inte kommer att finnas någon gräns, vilket stämmer in väl med tanke på designvalet bakom Galactic Conques (fight över en hel galax, med 40-50 spelare). Uber har dock sagt att de siktar på en "soft cap", vilket vid det tillfället var en miljon enheter.

Med andra ord? Pretty freaking sweet!

Låter bra


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Förstår inte poängen med själva planet-gimicken, det verkar inte tillägga något till spelets gameplay, det bara är där.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

vad blir max units cap tro ni?

jag hoppas på några tusen

Jag hoppas man kan pumpa units tills man har 10 Fps!

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Förstår inte poängen med själva planet-gimicken, det verkar inte tillägga något till spelets gameplay, det bara är där.

Vill du förklara exakt vad du menar med detta?
Det är en utav spelets "core mechanics" du kan (Annihilate) förstöra planeter, detta blir säkerligen ännu viktigare om du sitter och spelar "Galactic Conquest" spel-läget med fler spelare, då det nog blir väldigt svårt för en motsåndare att kunna fortsätta pumpa ut resurser och trupper när en planet ser ut såhär:

Taget från en utav deras live-streams i Mars (inte min muspekare )
"This is smaller planet that has had multiple objects smashed into it"

Medlem

Är det bara jag som tycker det ser småskaligt ut? Dom pratar om "hela planeter" men banorna dom visat hitentills har varit extremt små och enbart omvridna runt en sfär.

Medlem

Ångrar att jag lade pengar på deras kickstarter nu..
Planeterna ser skit små ut och det finns ca 10 trupper på en "del" av planeten. Inga detaljer alls på mappen heller. Får hoppas på att betan ser bättre ut


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

phi
Medlem
Skrivet av kill455:

Ångrar att jag lade pengar på deras kickstarter nu..
Planeterna ser skit små ut och det finns ca 10 trupper på en "del" av planeten. Inga detaljer alls på mappen heller. Får hoppas på att betan ser bättre ut

Som sagt, det är en pre-alpha. Estetiken kommer att stanna där den är men grafik, detaljer, effekter etc kommer självklart att förbättras och göras om.

ELF
Medlem
Skrivet av Dralle:

Är det bara jag som tycker det ser småskaligt ut? Dom pratar om "hela planeter" men banorna dom visat hitentills har varit extremt små och enbart omvridna runt en sfär.

Skrivet av kill455:

Ångrar att jag lade pengar på deras kickstarter nu..
Planeterna ser skit små ut och det finns ca 10 trupper på en "del" av planeten. Inga detaljer alls på mappen heller. Får hoppas på att betan ser bättre ut

Jo, men planeten de visar är mer eller mindre den minsta man kan spela på. De ska kunna vara många gånger större.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

vad blir max units cap tro ni?

jag hoppas på några tusen

Det finns ingen unit cap atm, men de har skämtaktigt sagt att deras mål är en miljon enheter.

Medlem

Allvarligt, hur liten planet spelar de på? 3baser på en hel planet - WOW - eller ehhh????

Ser ut att vara extremt liten plats att leka på, ok pre alpha, men ändå.

Medlem

Håller helt med Dralle här, spelplanen är skitliten, även om det är en av de minsta banorna, så är en planet SKITSTOR! Annars är det inte en planet...

Medlem
Skrivet av Kasak:

Allvarligt, hur liten planet spelar de på? 3baser på en hel planet - WOW - eller ehhh????

Ser ut att vara extremt liten plats att leka på, ok pre alpha, men ändå.

Skrivet av Kasak:

Håller helt med Dralle här, spelplanen är skitliten, även om det är en av de minsta banorna, så är en planet SKITSTOR! Annars är det inte en planet...

Vad jag vet så finns det ingen limit på hur stor planet ni kan göra, de ville högst sannolikt bara visa lite snabbt combat i denna video.

Medlem

Vad jag vill se nu är inte combat eller basebuilding, utan större planeter... Vill se just hur stor en planet kan bli.

Medlem

Hatar den barnsliga grafiken och de kassa effekterna


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar