Robot
Remember Me

I framtiden är inte ens dina käraste minnen säkra men de första timmarna av Remember Me gör oss osäkra på om det är ett minne värt att skydda.

#dontnod, #remember-me, #mirrors-edge, #beyond-good-evil, #enslaved-1


Medlem
Remember Me

Bra förhandstitt! Får lite Mafia 2-vibbar av beskrivningen, att miljön är finfin om man inte går in med förväntningen att det ska vara ett open world-spel. Korrekt?

Medlem

Kanske blir som med Assassins Creed, ettan var ju väldigt enformig och begränsad, sen kom 2an och öppnade en helt ny värld för oss spelare.

Hoppas dock detta spel blir roligare att spela än AC1

Medlem

Älskar spelidén och hur allt ser ut, men striderna gör att jag med 100% säkerhet inte kommer att köpa spelet. Golden Axe liksom.

Medlem

Verkar riktigt lovande. Jag har hört förhandstittens kritik förr om andra spel som sen var riktigt bra. Det är inte nödvändigt att hålla sig från klyschor och det är inte nödvändigt att ha en öppen värld fri att uforska för att spelet ska vara rejält bra. Inte för mig iallafall.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Tror detta kan bli fett, älskar cyberpunk och assasin's creed så...

Medlem

Jag tycker det ser lovande ut! Och jag hoppas det säljer bra med tanke på att det var flera utgivare som inte ville ha något med spelet att göra bara för det är en kvinnlig protagonist.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Tittade just igenom trailern: Memory Remix. Utförandet verkar sådär men jag gillar konceptet. Vore grymt om de lyckas göra ett spel där det inte bara handlar om vad du kan göra utan vad du vill/bör moraliskt göra.

Idag 1: Du kan klara ett uppdrag på två sätt. Smyga förbi fienderna eller kötta igenom dem. Det spelar knappt någon roll och du bryr dig inte heller om vilket sätt du väljer annat än ur spelmekanisk synpunkt.

Idag 2: Du får göra ett val som sedan får konsekvenser a la Witcher-stil.

Framtiden: Generiska fiender tas bort och banorna blir mer komplexa. Varje handling du gör får kraftiga moraliska konsekvenser för din karaktär och dess omvärld. Inte bara val utan även användet av dina förmågor ska få konsekvenser.

Med trailern som exempel vore det klockrent om man faktiskt utvecklade en närhet till grabbens efterlevande så man verkligen känner sig som en skit om man valde att använda memory remix på honom och på det sättet.

Testpilot

Har med varje titt blivit mindre peppad på detta spel.
När de visade striderna då försvann det mesta av suget , det ser riktigt dåligt ut .

De försöker få in så många saker i spelet så alla grejer blir pannkaka.

Inaktiv

Mer cutscenes och "informativa" strider?
nja..

Jag kan inte komma över att den där roterande äggulan hon har i nacken är så framträdande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ledsen, men jag hade redan glömt det :\

FM-guru
F.d. Sisyr

Gillar tyvärr inte striderna alls. Rent allmänt är det något med spelet som gör mig tveksam, men jag får väl hoppas att magkänslan inte stämmer!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Gillar tyvärr inte striderna alls.

Precis, det var när första trailern med striderna dök upp som mitt intresse sjönk i botten.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Det verkar som att jag och min vän Ludde Lundblad är lite mer hypade än Victor här. Vi gjorde en liten quicktitt på spelet och är ganska jäkla hypade efter att ha spelat igenom previewn. Det folk verkar mest skeptiska över är striderna, men jag kan säga att om man gillar Batmans strider är det ungefär det som bjuds, men med lite mer tanke bakom. I like.

Medlem

Tycker inte spel MÅSTE vara open world då det ofta blir skumt med storyns pacing. Det funkar i GTA och skyrim och liknande men hade tex. Bioshock infinte varit helt open world hade storyn inte fungerat alls.

Får se hur detta blir när det är klart dock, hoppas de kan sy ihop säcken snyggt.

1
Skriv svar