Banzaiiii

Medlem
Banzaiiii

Med lite tveksam iver har jag gett mig i kast med Bonsai-träd. Hur länge de överlever... jaa det vågar jag inte ens gissa på

Fina just nu är de i alla fall!

Happy sunday

#blogg

Medlem
Banzaiiii

Lycka till!
Jag tycker Bonsai är snygga.
Kanske blir det en ny hobby sen, då jag suttit och funderat alldeles för länge ifall jag ska börja eller inte. Men det är inte billiga träd i inköp


signatur
Medlem

Mina små Podocarpus som jag tror arten heter kostade 80kr plantan på Blomsterlandet, dessutom hade de halva priset på samtliga bonsai. De lute större träden låg ju på uppåt 500-1000kr men lite av charmen är ju att föda upp dem själv och då behöver det inte bli kostsamt.
Gör inte heller lika ont i plånboken om man misslyckas och de dör.

Medlem

Ah, okej. Ja, då är det ju rätt överkomligt och snällt mot plånboken.
Jag har bara sett träd som kostar som du skriver, 500-1000kr.


signatur
Medlem

Mina träd är dock inte mer än max 15cm höga. Köper du större träd kostar de därefter. Men som ssgt, jag tycker charmen ligger i att hålla dem små. Nu kan jag ju dessutom misshandla (omedvetet) dem utan att gå i personlig konkurs

Jag hade banzai-träd för ett par år sedan, underbara små "varelser", men tyvärr så var inte mitt ex lika intresserad av att hålla dem vid liv när jag var ute på resor, så de stackarna dog i sviterna av vanvård.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det hade varit något! Ett bonzai träd, dock så hade dem dött precis som mina andra växter!

Fina bilder! Gillar verkligen ljuset, får en bra "nu börjar det bli sommar" känsla

1
Skriv svar