Iron Man 3 Recension

Medlem
Iron Man 3 Recension

VARNING AVENGERS SPOILERS!
Hur ska vi börja? Vi tar det från början. Tony Stark aka Iron Man har fått problem ända sen händelserna i slutert av Avengers. Utomjordingar och gudar, och att han tog en för alla i slutet av Avengers genom att åka in genom portalen. Enda sen dess har Tony inte vart sig själv.

I Iron Man 3 så åker vi tillbaks i tiden till nyåret 1999 i Schweiz där han är med en snygg tjej som är en slags dna-forskare. Han ångrar det han gjorde den natten. Han nobbade ett av sina första fans till att vara med och ta en titt på AIM, vilket han senare får äta upp.

När filmen börjar bli seg så räddar Robert Downey JR den genom att dra sköna skämt och vara på det sättet som han och Tony Stark är. Robert Downey JR är Tony Stark i mina ögon, ingen annan skulle kunna passa att bete sig som på det sättet han gör.

Andra personer som är viktiga för filmen är självklart med. Gwyneth Paltrow(Pepper Potts), Don Cheadle(James Rhodes), och lite annat skönt folk som filmens skurk Mandarin som spelas av Ben Kingsley.

42.
Tony har lyckats att bygga 42 stycken Iron Man rustningar som han får användning av medan jag inte har lyckats med min första rustning som jag bygger hemma i garaget.

Iron Man 1 var bäst, tvåan var rätt så bra och trean är ännu bättre än tvåan. Iron Man 3 ska man självklart se om man har sätt dem tidigare filmerna och Avengers
Iron Man 3 får 4/5
+Robert Downey JR är Tony Stark och beter sig som han gör och kan därmed aldrig ersättas.
-Kan var svår att förstå om man inte känner till eller kommer ihåg saker från serietidningarna eller dem tidigare filmerna.
?Sista Marvel-filmen Iron Man är med i?

#blogg

Medlem
Iron Man 3 Recension

Tycker deras "version" av mandarin var riktigt kass, var totalbesviken över deras "möte".

Medlem

Själv tyckte jag att tvåan var bäst. Jag gillade Mickey Rourke som Whiplash. Jag hade lite svårt att placera Mandarin. Om jag ska vara helt ärlig så hade jag ingen aning om att det var Iron Mans ärkefiende. Gav trean 7 av 10 på IMDB.

Medlem

Iron Man kommer väll att vara med i The Avengers 2?


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

En av de sämsta filmer jag någonsin sett. Hade jag varit mellan 10-12 år hade den varit skitbra. Nu kräver man lite mer.


signatur

Burn in the light.

Inaktiv

Klart Iron Man kommer vara med i Avengers 2, det stod också Tony Stark will be back i slutet av filmen.

Borde den inte heta "Iron Men"?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Jo, det skulle passa bättre.

Medlem

Vi får se till Avengers 2.
IRON MAN 3 SPOILER
Tony tar ju ut sin generator(eller vad vi ska kalla den)ur sin kropp vilket behövdes för att driva dem tidigare rustningarna men här får vi se att Pepper tar på sig in rustning så han behöver ju inte ha den för att använda rustningarna. Han kanske bara dyker upp som bara Tony i Avengers 2, vi får se.

Inaktiv

Dräkten Pepper har på sig är självgående, vilket hans första dräkt var. Troligtvis därför hon kan ha den.

Jag har ingen aning om Iron man om jag ska vara ärlig men du fick mig att fundera.

Medlem

jag hade betydligt högre förväntningar innan Iron Man 3 skulle börja på mitt Biobesöket.

Det första som störde mig var låten i början Blue , hur Marvel kan vara så idiotiska och lägga till en sådan skit låt.

Hela filmen tycker jag nästan var en komedi(hatar komedi) , hade velat har den mera allvarlig i tuff action.

var besviken på det mesta.

Fortfarande är den första Iron Man Bäst.


signatur

Min starka kraft.

1
Skriv svar