GoldenEye till VC?

Medlem
GoldenEye till VC?

Någon som vet eller hört någonting om GodenEye kommer att komma till VC?

Medlem

Hört att det är bråk mellan nintendo och ms, nintendo vill ha det till VC men RARE tillhör numera MS så MS vill ha det till Live Arcade.

dom borde båda få släppa på varsin.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

fan det suger! blir nog då kanske till att införskaffa sig en N64:a för att få återuppleva det spelet igen..

Medlem
Skrivet av BobiScarecrow:

Någon som vet eller hört någonting om GodenEye kommer att komma till VC?

Microsoft vägrades göra en remake till 360 live arcade av nintendo, medans nintendo inte kan släppa det på VC tackvare att MS äger nu mera Rare. Så ingen av dom vill släppa på sina rättigheter till spelet.

Medlem

Rare är som ett skilsmässobarn. :/


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Pga den mest negativa händelsen i spelhistorian som jag varit med om: Nintendo sålde Rare.

Men Nintendo har sagt en gång att dem undersöker ärendet om det går på nåt sätt.

Jag köpte mig en N64 + Goldeneye istället. Oslagbart spel asså.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Rare är som ett skilsmässobarn. :/

Tragiskt men sant... Jag saknar verkligen Rare, men det krävs mer än det för mig att köpa en Xbox 360 när alla jag känner har PS3. :S

Inaktiv

Jag hade gärna sett den nya upphottade versionen för XBLA & även som VC till Wii utan upphottning!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Lite trist är det allt att Nintendo inte bara släpper samtliga titlar till Wii så man helt enkelt hade ett gigantiskt bibliotek att köpa från. Å andra sidan vet jag inte med Golden Eye. Kanske är det en av de äldre spel som egentligen gör sig bäst som ett rosaluddigt minne från den tid då FPS fortfarande var en raritet på konsoller?


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Jag hade i och för sig gärna sett en remake av Goldeneye, såsom Metroid Prime gjordes till Gamecube. Men det här med rättighetsproblemen försvårar väl det. Men men...

Medlem

Dum fråga, och lite sent kanske. Men är det inte Nintendo som är utgivare och därmed ägare av spelets rättigheter?

Så är ju nämligen fallet Ubisoft - Far Cry.

Medlem

Nä, det är väl Rare?

1
Skriv svar