Share-knappen på PS4 kommer inte vara tillgänglig överallt

Robot
Share-knappen på PS4 kommer inte vara tillgänglig överallt
Medlem
Share-knappen på PS4 kommer inte vara tillgänglig överallt

Det som lockar mest med PS4an atm är ju just att man kan spela in sina klipp och dela lätt. Hoppas även man kan spara dessa klipp i antingen RAW format eller liknande för sedan editera på PCn.

Medlem

Att inte kunna visa sista bossfajten i de flesta spel är ju bara knas? Varför skulle man inte vilja visa detta? Oftast är det bland annat det man vill visa.

Det sagt så låter detta inte lovande, antar att de kommer ha samma block för remote play på vita'n?

Medlem

För att bossklipp går inte lika lätt att hitta på youtube? xD


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Är de smarta får man en checkbox som säger något om att man är ok att visa upp filmer med potentiella spoilers.

Medlem

Är detta enbart till för att förhinda let's play filmer av hela spel? Kan inte riktigt se något annan anledning. Om ja streamar kommer de bli svart för de som tittar då?

Inaktiv

Så dela det dom vill att man ska dela?

För man kan ju inte ta kort med sin kamera eller använda capturecard?

Inaktiv

Hatar sånt trams, man ser ju bara när man är på Facebook och man blir dränkt i spelförfrågningar och resultat från FB vänners fjolliga spel.
BLÄÄÄÄ !!!
Om man skaffar ps4 och nån jäkel skickar nåt fjolligt resultat eller annat så försvinner den personen från friendlisten och blir blocked permanent.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv

trycka på share av misstag när man porrsurfar på bajs-sex

Restriktioner innan funktionen ens finns. Nice.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

OH NOES någon kanske lägger upp en film på sista boss fighten (För det går ju redan inte)


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Caedmon:

trycka på share av misstag när man porrsurfar på bajs-sex

Haha japp, förmodligen jävligt lätt att råka komma åt share-knappen ifall man kör lite DualShock kontroll-fisting samtidigt också.

Medlem

Men det är ju bossfighterna jag vill shära!


signatur

Meep!

Bra....


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Pålis:

Hatar sånt trams, man ser ju bara när man är på Facebook och man blir dränkt i spelförfrågningar och resultat från FB vänners fjolliga spel.
BLÄÄÄÄ !!!
Om man skaffar ps4 och nån jäkel skickar nåt fjolligt resultat eller annat så försvinner den personen från friendlisten och blir blocked permanent.

Du kan ju inte precis jämföra facebook-trams som "Please seed in my garden!"-requests med Share-knappen. SHARE-video funktionen kommer ju mer handla om att folk på ett lätt sätt ska få göra egna Let's plays och liknande.

Medlem

PC vinner igen.

Inaktiv

då spelar jag väl in med mitt capturecard och lägger upp iaf.. korkad motivering av sony imo.
Första spiken i kistan för mig när det gäller ps4, hatar restriktioner.

Störst valfrihet kommer avgöra vilken konsoll det blir för mig denna gång så detta va inte ett plus för ps4 enligt mig.


signatur

äldre än dig!

Inaktiv
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Pålis:

Hatar sånt trams, man ser ju bara när man är på Facebook och man blir dränkt i spelförfrågningar och resultat från FB vänners fjolliga spel.
BLÄÄÄÄ !!!
Om man skaffar ps4 och nån jäkel skickar nåt fjolligt resultat eller annat så försvinner den personen från friendlisten och blir blocked permanent.

Du kan ju inte precis jämföra facebook-trams som "Please seed in my garden!"-requests med Share-knappen. SHARE-video funktionen kommer ju mer handla om att folk på ett lätt sätt ska få göra egna Let's plays och liknande.

Nej det är sant, men man förmodar att share knappen lär användas till att dela med sig av videos och resultatbilder medmera till facebook och ps 4 vänner, något som man gärna vill slippa få.

Fast för dom som gillar sånt så det ju kul för dom ,
man bör ju få veta mer snart för det är ju inte år kvar till next gen kommer utan bara några månader.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Hatar sånt trams, man ser ju bara när man är på Facebook och man blir dränkt i spelförfrågningar och resultat från FB vänners fjolliga spel.
BLÄÄÄÄ !!!
Om man skaffar ps4 och nån jäkel skickar nåt fjolligt resultat eller annat så försvinner den personen från friendlisten och blir blocked permanent.

Håller med till fullo... hoppas på att man som användare ska kunna stänga av skiten.
Om det är så illa att en del saker blir auto uppladdat så är det bojkott som gäller, om man inte kan strunta i att ha den kopplad till nätet.

Medlem

jaha det var det värsta.. ska alltså de som gör spelen styra över själva hårdvaran och bestämma massor med saker om vad man kan göra i spelet å inte.. ja har då aldrig!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

KoP
Medlem
Skrivet av G.Khazim:
Skrivet av Pålis:

Hatar sånt trams, man ser ju bara när man är på Facebook och man blir dränkt i spelförfrågningar och resultat från FB vänners fjolliga spel.
BLÄÄÄÄ !!!
Om man skaffar ps4 och nån jäkel skickar nåt fjolligt resultat eller annat så försvinner den personen från friendlisten och blir blocked permanent.

Håller med till fullo... hoppas på att man som användare ska kunna stänga av skiten.
Om det är så illa att en del saker blir auto uppladdat så är det bojkott som gäller, om man inte kan strunta i att ha den kopplad till nätet.

Såvida man inte lider av något tvångssyndrom som tvingar en av trycka på shareknappar så ser jag inget problem med en shareknapp. Varför denna oro?

Inaktiv
Skrivet av KoP:
Skrivet av G.Khazim:
Skrivet av Pålis:

Hatar sånt trams, man ser ju bara när man är på Facebook och man blir dränkt i spelförfrågningar och resultat från FB vänners fjolliga spel.
BLÄÄÄÄ !!!
Om man skaffar ps4 och nån jäkel skickar nåt fjolligt resultat eller annat så försvinner den personen från friendlisten och blir blocked permanent.

Håller med till fullo... hoppas på att man som användare ska kunna stänga av skiten.
Om det är så illa att en del saker blir auto uppladdat så är det bojkott som gäller, om man inte kan strunta i att ha den kopplad till nätet.

Såvida man inte lider av något tvångssyndrom som tvingar en av trycka på shareknappar så ser jag inget problem med en shareknapp. Varför denna oro?

Någon oro är det ju inte men om man har typ 100 friends på sitt konto så lär det nog vara ett antal som vill dela med av sina ointressanta händelser vilket ju kan bli lite irriterande,
fast man vet ju inte än allt vad som kan göras med sharefunktionen och om den går att blockera mot inkommande delningar.
Dom som gillar funktionen kul för dom, men om man vill lira ostörd i ett svårt spel så ska man ju kunna göra det.

Oavsett hur det kommer bli med det så kommer det att stå en ps4 under fina tvn nån gång i november / december förhoppningsvis.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av G.Khazim:
Skrivet av Pålis:

Hatar sånt trams, man ser ju bara när man är på Facebook och man blir dränkt i spelförfrågningar och resultat från FB vänners fjolliga spel.
BLÄÄÄÄ !!!
Om man skaffar ps4 och nån jäkel skickar nåt fjolligt resultat eller annat så försvinner den personen från friendlisten och blir blocked permanent.

Håller med till fullo... hoppas på att man som användare ska kunna stänga av skiten.
Om det är så illa att en del saker blir auto uppladdat så är det bojkott som gäller, om man inte kan strunta i att ha den kopplad till nätet.

Såvida man inte lider av något tvångssyndrom som tvingar en av trycka på shareknappar så ser jag inget problem med en shareknapp. Varför denna oro?

Det är inte det som oroar mig....grejen den att jag vill inte få upp en ruta som säger att spelet tycker att jag ska lägga detta på FB... bara för att den tror att mina vänner vill veta denna otroliga bedrift att jag har hittat en blomma med spygröna blad eller va det nu kan vara.

KoP
Medlem
Skrivet av G.Khazim:
Skrivet av KoP:
Skrivet av G.Khazim:
Skrivet av Pålis:

Hatar sånt trams, man ser ju bara när man är på Facebook och man blir dränkt i spelförfrågningar och resultat från FB vänners fjolliga spel.
BLÄÄÄÄ !!!
Om man skaffar ps4 och nån jäkel skickar nåt fjolligt resultat eller annat så försvinner den personen från friendlisten och blir blocked permanent.

Håller med till fullo... hoppas på att man som användare ska kunna stänga av skiten.
Om det är så illa att en del saker blir auto uppladdat så är det bojkott som gäller, om man inte kan strunta i att ha den kopplad till nätet.

Såvida man inte lider av något tvångssyndrom som tvingar en av trycka på shareknappar så ser jag inget problem med en shareknapp. Varför denna oro?

Det är inte det som oroar mig....grejen den att jag vill inte få upp en ruta som säger att spelet tycker att jag ska lägga detta på FB... bara för att den tror att mina vänner vill veta denna otroliga bedrift att jag har hittat en blomma med spygröna blad eller va det nu kan vara.

Nu tror jag du förväxlar detta lite med kassa FB-spel. Mitt intryck är att det handlar om att dela screenshots/video.
Dessutom finns ju redan funktionen att dela ut achievements till FB (iaf på Xboxen), och detta sker då helt automatiskt utan att du behöver bekräfta något.

Shareknappen är ju dessutom något du styr manuellt över, sen om utvecklarna väljer att implementera FB funktionalitet i sina spel, det är en annan femma (finns redan en handfull sådana titlar på Xboxen).

Medlem

många spelar redan nu in det de spelar och kommenterar det och skickar ut det på tuben.. Jag tycker inte alls det är konstigt att de vill göra sådana funktioner mer lättillgängligt. Och som sagt tidigare är det här nog inget man kommer tvingas in i, utan kan nog stänga av eller låta bli att skicka.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

1
Skriv svar