Det Bästa Resident Evil spelet på Nintendo?

Inaktiv
Det Bästa Resident Evil spelet på Nintendo?

Var ett tag sedan jag postade ngt om Resident Evil, men nu gör jag de igen. Kort o gott.

Vilket är det bästa Resident Evil spelet på Nintendo Maskinerna NGC & Wii?

(Jag hoppas det kommer fler RE spel till Wii som är som RE4, det kan vi diskutera med)

Min röst hamnar på, (ja jag äger alla).

Resident Evil 4: (Wii) :heart:


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

^- Resident Evil: Remake, utantvekan.

Medlem

Resident Evil 4 till wii såklart


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Resident Evil 4: NGC.


signatur
Medlem

Röstade på RE4: GC. Men jag körde aldrig igenom det, fråga mig inte varför. Kanske var under tiden man var drabbad av wow-viruset.

Men idag gjorde jag slag i saken och köpte det till min Wii.
Kan bara säga att jag är grymt nöjd. Vilken skön kontroll det är på Wii-versionen!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Bästa spelet på wii imho tassel.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

visst var RE4 gameplay bra med thirdperson shoulder view och allt annat smått.. men jävligt besviken att dem förstörde hela storyn med en helt ny story som inte hade någonting med originella storyn att göra..

man behöver inte alltid förnyelse !

Till nintendo blir det faktist Resident Evil: Zero NGC
gillar conceptet med att ha en partner,

soft att se flera RES fans här, men hur många har egentligen kört mer än ett spel från serien.. alltså inte RES4? hehe

Medlem

^- Har man inte lirat igenom dead aim eller outbreak serien så kan man inte kalla sig ett resident evil fan.

Medlem

Har lirat igenom det första RE ett antal gånger och ett antal versioner av det. Där remaken till NGC helt klart är den bästa versionen.
Får dock skämmas lite att jag aldrig ens har sett RE3, samt ett antal andra RE spel.
Gillar serien som tusan men har helt enkelt inte kört så många som jag skulle vilja.

Shame on me!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Har man inte lirat igenom dead aim eller outbreak serien så kan man inte kalla sig ett resident evil fan.

dead aim suger ju, outbreak var guld ! specielt file 2 tills dem stängde ner servern

och vad får man kalla sig om man har kompleterat hela serien då?

Medlem

^- En person med förmycket tid på händerna?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- En person med förmycket tid på händerna?

Hardcore fan låter lite bättre i mina öron

1
Skriv svar