The Sims 4 är en "singleplayer offline-upplevelse"

Robot
The Sims 4 är en "singleplayer offline-upplevelse"

Electronic Arts är tydliga med att poängtera att nästa The Sims-titel inte kommer att kräva uppkoppling.

#nyhetstips, #the-sims-4, #simcity, #electronic-arts


Medlem
The Sims 4 är en "singleplayer offline-upplevelse"

fast singleplayer är ju vad The Sims alltid har varit. Jag tycker multiplayer kunde vara intressant att se här

Medlem

Om spelet säljer i mer än tio exemplar så måste filmen Idiocrazy gått och blivit verklighet.

Inaktiv
Skrivet av Gogglebottle:

fast singleplayer är ju vad The Sims alltid har varit. Jag tycker multiplayer kunde vara intressant att se här

The Sims online har redan kommit och gått under.
Skönt ändå, när dom kallar SimCity för någon form av MMO..

The Sims är ju en serie som verkligen har våldtagits. Inget fel med att sälja mycket, utan det är hur man gör det som är tråkigt. Minns ettan, ett av mina bästa spelminnen.

Förhandsbokade tvåan o var lyrisk, men efter någon dags spelande saknade jag en massa grejer som fanns i ettan. Dessa kom senare som prylpaket o DLC, ja ni vet. Kände mig lurad, varför får jag mindre i uppföljaren? Visst nu var det säkert mer känslor o annat, men kände mig ändå missunnad som kund. Hade dom bara varit lite mer generösa hade jag säkerligen fortsatt spela, och köpt mer.

Därtill så var spelet ganska laggigt, och själva tidsfaktorn fuckade ju upp spelet, då det tog en hel dag att åka någon annanstans. Det är ju nackdelen med sims, alla extragrejer som tar sån förbannad tid. O en ska man gå på toa o då går fem timmar till.

+på att man iaf tidigare kunde lägga in egna mp3 och mpeg filmer som Simsen kunde titta på :D. Det var ett sjukt hus.

Medlem

Detta var ju dåliga nyheter för alla som alltid vill vara online och logga in på facebook när man öppnar en burk oliver.

Edit: Segt att servern inte tar edits direkt, utan man måste vänta 2 dagar. Denna ändringen skrev jag skrev jag 7 maj.

Edit 2: Ok, nu funkade det (detta skrev jag också 7 maj).


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skönt att de verkar lära sig av sina misstag.

Medlem
Skrivet av Thane:

Skönt att de verkar lära sig av sina misstag.

Det är ju inte troligt att detta gäller för alla kommande spel och jag tror inte EA tycker att online alltid är ett misstag heller.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Thane:

Skönt att de verkar lära sig av sina misstag.

Om du syftar på SimCity så antar jag att Sims 4 har varit under utveckling bra nog längre än SimCity har varit ute, vilket gör att sånna omfattande designval gjordes innan misstaget fanns att läras från.

På en relaterad not: EA: "DRM is a failed dead-end strategy

Medlem
Skrivet av Aresz:

The Sims online har redan kommit och gått under.

oh jag hade helt missat xD men jag håller med faktiskt. dom bombar produkten med en massa prylpaket och expansioner. Fast dom fortsätter göra det så jag antar att folk köper sånt.

Medlem

roligt skriven nyhet


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag är tydlig med att poängtera. I'm not buying your shit anymore!!

Medlem

Känns som många här tror att EA är dom som gör alla spel som de äger... känns lite weird. Inte direkt så att EA utvecklar The Sims, Sim City, Battlefield 3 o.s.v.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Gogglebottle:

fast singleplayer är ju vad The Sims alltid har varit. Jag tycker multiplayer kunde vara intressant att se här

"The sims online" google it.. det var ett mmorpg med bara rpg aspekter, hade även månadskostad

Medlem

VA??? INGEN UPPKOPPLING!?!??! Tänk om detta var möjligt för 10 år sedan? Ojojoj herregud jajaja ooho iihah aneje nEJSLUTAPPAPANEJ


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

De är sådana hycklare på EA, The Sims är en serie de inte vågar röra eftersom det skulle få SimCity lanseringen att blekna vid jämförelse när folk skulle få problem med sitt spel. EA ni må äga SW -licensen men ni får inte ett öre mer från mig även om jag är ett stort SW-fan.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Känns som många här tror att EA är dom som gör alla spel som de äger... känns lite weird. Inte direkt så att EA utvecklar The Sims, Sim City, Battlefield 3 o.s.v.

Det är garanterat de som bestämmer hur spelen ska säljas, vilken DRM det ska ha. Ingen studio som EA äger kan göra ett skvatt utan att de ger klartecken så de spel som släpps är även de spel som EA godkänt. En utgivare har mer att säga till om än du tycks tro, lyssna bara på Brian Fargo eller läs någon av de intervjuer som finns på nätet.

Medlem

Det kommer förmodligen att finnas möjligheter att "förhöja" upplevelsen online, men det kommer inte att krävas vad det låter som.

Sims 4, skrattade gott när jag hörde att det skulle komma. Dags att släppa alla femtielva expansionerna IGEN? Eh?? $$$$$$

FM-guru
F.d. Sisyr

Underhållande att folk gnäller även på detta.

Geeks Gaming

Tycker det är intressant att det framstår som en självklarhet att man alltid skall vara uppkopplad mot internet oavsett vad man spelar.

Sims är ju ett singleplayer spel som inte skall kräva internet uppkoppling överhuvudtaget, sådana saker som hindrar mitt "offline" spelande gör mig bara irriterad och sur.

Sen är ju dock frågan om de kommer lägga in en första registrering via internet, vilket kanske inte är lika illa, men fullt lika irriterande ändå enligt mig.

Inaktiv
Skrivet av ANO2k7:

Tycker det är intressant att det framstår som en självklarhet att man alltid skall vara uppkopplad mot internet oavsett vad man spelar.

Sims är ju ett singleplayer spel som inte skall kräva internet uppkoppling överhuvudtaget, sådana saker som hindrar mitt "offline" spelande gör mig bara irriterad och sur.

Sen är ju dock frågan om de kommer lägga in en första registrering via internet, vilket kanske inte är lika illa, men fullt lika irriterande ändå enligt mig.

Samma tycker många om Diablo 3.

Medlem

The Sims - Spelserien alla verkar älska att hata.

Personligen så tillhör jag dem som gläds av denna nyhet att det ska komma nytt Sims, och jag hade nog inte förväntat mig att det skulle vara krav på att vara online. Speciellt inte efter SimCity-floppen, som jag vågar kalla det.

Sims 3 börjar kännas utdaterat nu mera, och ny spelmekanik behövs verkligen för att föra serien vidare, inget snack om saken.

The sims-spelen och dess expansioner ska inte underskattas. Snarare så tror jag att man skulle kunna fråga sig varför det är så populärt och lära sig av det istället. Det är nog inte konstigt att denna spelserie lever vidare med tanke på att det är spel som tilltalar en bred grupp av människor, yngre som äldre, tjejer som killar. Det går att kustomisera till oändlighet, och i sims ryms de flesta spel som inte finns någon annanstans i ett format som uppenbarligen fungerar - I sims har i vampyrerna, varulvarna, superstjärnorna, nattlivet, och musiken en plats, och sims har till och med lyckats bli ett av de bättre hästspelen där ute, antagligen den mest mobbade genren där ute. Men hästtjejerna som törstat efter Bra hästspel är lyriska. Man tager vad man haver. EA är faktiskt uppmärksamma när det kommer till just Sims, och de lyssnar på vad fansen vill ha. Nu får vi hoppas att det kan föra över på andra spel av EA.

I sims ryms det mängder av spelidéer i ett och samma spel, som skulle kunna plockas ut och förfinas till unika spelidéer. Med tanke på andelen kvinnliga spelare av the sims så borde det gå att lära vad det är för spel som tjejer söker efter med tanke på de senaste plågsamt oändliga genusdebatterna. I sims finns vad många spel saknar, och de typer av spel man vill ha, men som inte finns, brukar kunna skapas i sims på det ena eller andra sättet. Likt minecraft, så har sims varit en portal för kreativiteten, och möjligheterna för moddning är stor och en anledning till spelets fortsatta popularitet.

Däremot hoppas jag, självklart, att det verkligen är fler grejer som ingår i grundspelet från början, förstås. Tror det är många som håller med om att det är löjligt om man ska behöva vänta 3-4 år till bara för att det ska regna i spelet.

tka
Medlem

EA hinner ändra sig en månad innan launch ändå, dom har aldrig hållt ett löfte.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Känns som många här tror att EA är dom som gör alla spel som de äger... känns lite weird. Inte direkt så att EA utvecklar The Sims, Sim City, Battlefield 3 o.s.v.

Nej, men de producerar. De säger vad som skall finnas i spelen, vilka delar som kan klippas av till DLCs e t c. Så, nej, de utvecklar inte spelan själva men de ser till att fucka upp allt så mycket som möjligt ändå.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Underhållande att folk gnäller även på detta.

this:)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

http://www.kickstarter.com/projects/1011099242/theme-park-stu...

Har visserligen inte att göra med Maxis men på sätt och vis med EA då de ju äger rättigheterna till Theme Park. Tänk om EA hade gjort sådana här spel och även insett att DRM bara är av ondo för de som köper spelet, det hade varit ett EA jag gladligen gett mina pengar till.

Medlem

De misslyckades GROVT med 3an, 2an var det perfekta Sims spelet i mitt tycke!

1
Skriv svar