Witcher 2 spelet med många ansikten.

Testpilot
Witcher 2 spelet med många ansikten.

Nu har man klarat genomspelning 2 av Witcher 2.

Bara att inse , Witcher 2 är det bästa rollspelet de senaste 5 åren eller liknande.
Det har allt , matig story , grymt snyggt , episka strider , pillande med utrustning och kokande av potions.

Känner mig grymt nöjd efter denna genomspelning , följde gamefaq guider på att hitta bra grejer och jäklar vilken skillnad det var då man hade grym gear , nu känner man ju sig inte alls skyldig att man "fuskar" då jag körde som jag brukar min 1a genomspelning, dvs helt utan guide och bara röjde på.

Gjorde flera saker annorlunda denna gång.
1: Valde Swordsman som skillträd , (hade magiker 1a gången)
2: Valde att följa Vernon Roche hela tiden och inte Iorveth som förra gången.
3: Följde guide så jag fick bra vapen o rustning utan större ansträngning.
4: Många patchar har fixat till många av de problem man hade då spelet var nytt + nytt DLC material.

Då man kollade guiden så förstår man hur ofantligt olika en genomspelning kan bli , det finns gott om plats att spela igenom fler gånger om man så önskar med helt annorlunda resultat.
Jag tyckte det var helt underbart kul att act 2 blev totalt annorlunda men också att act3 faktiskt fick helt annan känsla trots att den utspelas på samma plats oavsett valen man tar så är det stor skillnad iallafall.

Klart nöjd med mitt spelande , slutfighten blev löjligt enkel .. men hittade däremot en dold boss som var helt sjukt svår så jag sket i honom då det egentligen inte var nödvändigt att döda.

Finns ju alltid småsaker man retar sig på och på sistone har jag retat mig på det fenomenet som många spel har då man har olika fighter , att de låser in en på en arena med viss storlek.
Gillar inte det , i witcher2 vill man röra sig och kunna flanka fiender , ducka och helt enkelt röra sig för att utmanuevra fiender , vilket dessa små arenor helt sabbar.

Jaja , det är skitdetaljer egentligen , nästa spel är Dishonored: Knife of Dunwall
TJING!

#blogg

Medlem
Witcher 2 spelet med många ansikten.

Jag kommer nog att köra igenom spelet under sommaren, använder du mus + tangentbord eller kontroll?

Isf, vilket skulle du rekommendera?

Medlem

Köpte den dära godismumma edition med extra allt då det var tokbilligt på steam, har lirat en timme eller 2 men jag har inte fastnat för det, vet inte varför.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Har spelet på STEAM, det blir genomspelning i sommar någon gång.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot
Skrivet av Vonyx:

Jag kommer nog att köra igenom spelet under sommaren, använder du mus + tangentbord eller kontroll?

Isf, vilket skulle du rekommendera?

Jag kör mus / tangentbord , det funkar klockrent och kan tänka mig det är aningen smidigare då man roddar i menyer med inventory och sådant.
Då man slåss är det mer en smaksak då fightingsystemet är rätt simpelt.

Skrivet av Zymac:

Köpte den dära godismumma edition med extra allt då det var tokbilligt på steam, har lirat en timme eller 2 men jag har inte fastnat för det, vet inte varför.

Det tar ett tag att komma in i spelet och det är knasigt nog svårare i början innan man går upp några levels och kan leka med olika skills / parera slag / fällor / bomber & magi.

Medlem

Köpte mitt direkt på GOG. Kände att jag ville sponsra dem maximalt, och dessutom slippa all tänkbar DRM.

Har ännu inte hunnit lira det dock. När det kommer till såna här mer episka rollspel så vill jag inte börja lira innan jag känner att jag faktiskt har tid och ro till att lira mer än en kvart varannan dag. Men jag ser fram emot det enormt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Testpilot

Det är alltid bra att kunna spela nån helg eller då man är ledig så man kan få många timmar i sträck.
Denna genomspelningen utfördes under 3 helger , total tidsåtgång vetesjutton men det var himla kul!

1
Skriv svar