Störtsöt kompromiss

Redaktör
Ponny
Störtsöt kompromiss

Mina storslagna Xenosaga-planer gick om intet. Vad hände? Strulig PS2:a hände. Vad hände sedan? #Harvest Moon: Magical Melody hände. En störtsöt kompromiss!

[ia=780479; large]
Sötchock indeed.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Störtsöt kompromiss

"Barnspel" skrämmer mig. Måste gå till en psykolog och ta reda på varför.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent

Är det bra? Jag älskar de tidigare delarna ur Harvest Moon-serien men blir bara besviken på de nya.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Redaktör
Ponny
Skrivet av walter_iego:

"Barnspel" skrämmer mig. Måste gå till en psykolog och ta reda på varför.

Först blev jag arg för att du skrev barnspel. Sedan såg jag att du skrev "barnspel" och förstod vad du menade.

Jag kan vara din psykolog. Gå hem och kolla igenom Teletubbies the Complete Collection. Sedan är du botad!


signatur

En Bamseponny av folket

Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av walter_iego:

"Barnspel" skrämmer mig. Måste gå till en psykolog och ta reda på varför.

Först blev jag arg för att du skrev barnspel. Sedan såg jag att du skrev "barnspel" och förstod vad du menade.

Jag kan vara din psykolog. Gå hem och kolla igenom Teletubbies the Complete Collection. Sedan är du botad!

Inte bli arg, ge mig stöd. Dessa små färgglada filurer är som gremlins från andra sidan. Jag beundrar ditt mod. Jag hade aldrig klarat av att spela det


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mattias Frost:

Är det bra? Jag älskar de tidigare delarna ur Harvest Moon-serien men blir bara besviken på de nya.

I hear ya! SNES-originalet är freakin' magiskt. Sedan har det blivit lite för många spel med för mycket "blaha"-innehåll.

Men Magical Melody är inte som dom andra. Det blir aldrig för mycket. Dessutom är mixen av Harvest Moon och Animal Crossing fantastiskt fin.


signatur

En Bamseponny av folket

Nästan bud på en repris på Harvest Moon-festivalen. Och ja, Magical Melody är väl ett av de bättre HM-spelen som gjorts på senare år. Mysigt värre!

Skribent

Det jag gillar i originalet och Back to Nature (Playstation) är balansen mellan att utforska, leka bonde och lära känna bybor. I senare inkarnationer har det blivit så mycket antingen eller, känns det som. DS-spelet kändes så enormt inriktat på att maximera själva farmen och invånarna kändes bara själlösa. Rune Factory Frontier till Wii gillade jag överlag, men där var karaktärerna så illa skrivna att jag aldrig köpte illusionen. *cry*

Men, ja. Magical Melody är kanske precis vad jag vill ha då?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar