Behöver hjälp att hitta ett spel

Inaktiv
Behöver hjälp att hitta ett spel

Hej
När jag var mindre spelade jag ett spel där man är en liten gubbe som går omkring och samlad in saker och vapen och man kan gå in i hus och prata med folk som är där inne och under spelets gång kommer det nya hus med nya personer att prata med och djur m.m.

Det enda jag kom ihåg var att jag spelade zelda när jag var liten och trodde att det var det spelet jag sökte men nu har jag spelat det online och det verkar inte som det är det spelet jag söker.

Hoppas någon kan hjälpa mig.

/Sabina

Medlem

Det skulle underlätta om du berättade vilken plattform du spelade det på, och beskrivningen kan passa in på väldigt många spel. Har du något mer specifikt?

Inaktiv

Grejen är den att jag inte minns. Jag har super nintendo nu och har haft sen jag var liten så det kan visserligen vara zelda fast det inte känns bekant. Min minnesbild av spelet kan ju ha ändrats under åren. Men jag har även haft 64-bitars. Så det kan vara ett spel till den plattformen.

Vad gäller super nintendos zelda: ju mer saker man gör kommer det nya hus och nya människor att prata med då?

Medlem

Vad menar du med att det "kommer nya hus"? Ploppar det upp hus på ställen där det tidigare var obebyggt? Och nya människor? I så fall tror jag inte det är Zelda.

Inaktiv

Ja precis. Vi säger att jag går in i ett hus och pratar med en kille som säger att jag ska gå till nån annan gubbe och hämta nått. Då helt plötsligt finns det ett annant hus, det huset som den första gubben sa att jag skulle gå till.

Inaktiv

Om du har Wii kan du ju kolla i Wiishoppen, där finns dom flesta Retrospelen ( till gammla nintendo konsoler), annars så lägg in dn här tråden i Retro forumet, då kanske du får bättre svar

Inaktiv

Har inte wii...får väl helt enkelt köpa lite olika spel och hoppas att jag hittar det. Börjar nog med zelda även om det är tveksamt att det är det spelet jag söker.

Tack för hjälpen.

Medlem

Det är inte Zelda. Sedan kan jag inte komma på något spel där hus dyker upp från tomma intet efter att man pratat med vissa människor, och då har jag ändå aktivt spelat NES och SNES ända sedan konsollerna släpptes.

Medlem

Soulblazer har att det kommer upp nya hus och skit med tiden. Så gör det även i normal mode på Actraiser. Soulblazer kan man även prata med djur i. Finns ett annat lir vid namn Terranigma där man snackar med djur men det byggs inget upp utan allt finns redan. Alla dessa spel är till Nintendos 16-bitars konsol SNES.


signatur
Medlem

Actraiser? Shadowrun (massor av hus o vapen iaf)?

1
Skriv svar