Det här är ingen säg-grattis-blogg

Skribent
Det här är ingen säg-grattis-blogg

I morgon fyller jag 28 år, det är lite svårt att greppa. Känns som det var igår man sprang upp till syrran och skrek efter att dagarna innan jul ha hittat ett Nintendo Entertainment System under soffan. En konsol som hänger med än idag.

Samtidigt har jag kommit rätt långt i livet. Legat med dödsångest på sjukhus, tagit körkort, köpt bil, förlovat mig, skaffat katt och varit alldeles för full på Arvika.

Hur gammal och grå jag än håller på att bli, så kommer spelen alltid att hänga med. Det är ett bra sätt att glömma allt vad åldersnoja heter, och när min kropp väl inte orkar bära mig längre, då kan jag alltid försvinna in i spelens värld. Och med mackapärer som Oculus Rift behöver jag inte gråta över att barn och barnbarn inte besöker mig på ålderdomshemmet. Kommer vara upptagen att gubbsjukt spela Dead or Alive 23.

Spel är en rätt bra medicin mot åldersnojor och krämpor. Därför ska jag strax bota min åldersångest med ett parti Mount & Blade: Warband, men först måste jag se till att den recension på Leviathan: Warships jag skrivit kan behaga herrskapet på bästa sätt.

(För er som inte tycker Mount & Blade: Warband är världens bästa spel, så finns "Logga ut"-knappen under ert användarnamn. Sedan kommer du tillbaka efter en stund och ber om ursäkt.)

(Jag tycker väldigt många spel är "världens bästa", det är ett problem jag har.)

(Du behöver inte hålla med mig. Bara låtsas som om du gör det.)

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Det här är ingen säg-grattis-blogg

Grattis i alla fall!

Önskar jag kunde vara så säker på om spelandet kommer hålla livet ut, just nu velar det. Och jag hoppas Rift får bättre saker än det exemplet. Vilken 90 åring önskar inte att de kunde surfa ner för en aktiv vulkan samtidigt som de river av en gitarr duo med Dick Dale.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Grattis i förskott! Vad det gäller livet, har jag också kommit underfund med att jag aldrig vill vara utan de underbara spelen. De följer en genom vått och torrt och är vänner man kan lita på när ingen annan har tid eller möjlighet att komma till undsättning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av walter_iego:

Grattis i förskott! Vad det gäller livet, har jag också kommit underfund med att jag aldrig vill vara utan de underbara spelen. De följer en genom vått och torrt och är vänner man kan lita på när ingen annan har tid eller möjlighet att komma till undsättning.

Jag är väldigt glad att jag lyckats blicka bakåt. Har haft väldigt svårt med att spela gamla spel, eller spel jag testat innan. Men nu sitter jag med Homeworld 2 igen, när jag inte nördar Mount & Blade då.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

>Samtidigt har jag kommit rätt långt i livet. Legat med dödsångest på sjukhus, tagit körkort, köpt bil, förlovat mig, skaffat katt och varit alldeles för full på Arvika.

Jag är 24 och snart 25 och jag har gjort inget av dem grejerna :(. Okej då, jag har väl haft några katter.
Sjukhus, nej mina åkommor är alltid bara pinsamma och inget man vill prata om.

Pfffffff. Säger grattis till dig iaf. Jag tänker lägga mig ner och ha existentiell ångest nu.
EDIT: eller spela något... hmmm...

Medlem

28.. grattis. Fast jag glömt hur det kändes Blir 57 i sommar och spelar varje dag. Så att ha spel som en del i vardagen funkar bra.
Fast ibland så är inte lusten för spelandet så stort men det går oftast över fort.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skribent
Skrivet av chopper:

28.. grattis. Fast jag glömt hur det kändes Blir 57 i sommar och spelar varje dag. Så att ha spel som en del i vardagen funkar bra.
Fast ibland så är inte lusten för spelandet så stort men det går oftast över fort.

Känns extremt betryggande


signatur

I am the black wizards.

Skägg.
10 Chambers

Grattis Johan "Wildfire" OIander!


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Grattis Johan "Wildfire" OIander!

Wildfire betyder buskbrand, som övergår till gräsbrand, som i sin tur övergår i skogsbrand. Vad jag vill säga är att vi kan ha med en epidemi att göra.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skribent
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Grattis Johan "Wildfire" OIander!

Wildfire betyder buskbrand, som övergår till gräsbrand, som i sin tur övergår i skogsbrand. Vad jag vill säga är att vi kan ha med en epidemi att göra.

Vi har (läs: jag) utnämnt mig till FZ:s The Mad King, och han diggade ju det där. Sedan blev han mördad och det är varför Fredrik måste ha tvångströja.


signatur

I am the black wizards.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Grattis Johan "Wildfire" OIander!

Wildfire betyder buskbrand, som övergår till gräsbrand, som i sin tur övergår i skogsbrand. Vad jag vill säga är att vi kan ha med en epidemi att göra.

Kill it with (moar) fire!


signatur
Medlem

grattis!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Vi fyller tydligen år samma dag. Grattis till oss.

Skribent
Skrivet av fanboyen:

Vi fyller tydligen år samma dag. Grattis till oss.

Bäst är vad vi är! 68 år sedan Tyskland kapitulera.


signatur

I am the black wizards.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Grattis Johan "Wildfire" OIander!

Wildfire betyder buskbrand, som övergår till gräsbrand, som i sin tur övergår i skogsbrand. Vad jag vill säga är att vi kan ha med en epidemi att göra.

Vi har (läs: jag) utnämnt mig till FZ:s The Mad King, och han diggade ju det där. Sedan blev han mördad och det är varför Fredrik måste ha tvångströja.

Äh, den klär mig.

OBS: Jag säger grattis här också! Själv siktar jag på the big three-o om en månad.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Grattis Johan "Wildfire" OIander!

Wildfire betyder buskbrand, som övergår till gräsbrand, som i sin tur övergår i skogsbrand. Vad jag vill säga är att vi kan ha med en epidemi att göra.

Vi har (läs: jag) utnämnt mig till FZ:s The Mad King, och han diggade ju det där. Sedan blev han mördad och det är varför Fredrik måste ha tvångströja.

Äh, den klär mig.

OBS: Jag säger grattis här också! Själv siktar jag på the big three-o om en månad.

Vi får väl se.


signatur

I am the black wizards.

Grattis! Idag, rätt dag!
Fanboyen med, grattis.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar