Marvelous rädda för att släppa Senran Kagura Burst i väst

Medlem
Marvelous rädda för att släppa Senran Kagura Burst i väst

Det här är vad moralpanik och feministpropaganda leder till rent praktiskt i spelvärlden:

http://www.siliconera.com/2013/05/06/xseed-still-looking-into...

"It is something that we continue to look into because we know the demand is there as lots of fans have asked us about it, but it’s just such a scary proposition due to the subject matter and difference in attitudes between Japanese culture and the more conservative culture here in the U.S.

With digital distribution it becomes more plausible to try it, but as a physical product the potential for disaster would be too great."

De vet alltså att spelet har sina fans i väst, men de är rädda för att släppa det på grund av negativ feedback som kulturskillnaderna skulle kunna leda till.

Tänk vad farligt det är med bröst och rumpor. Tacka vet jag blodbad och hagelbrakare!

Medlem

I tidigare trådar har du motsatt dig japansk spelkultur. Nu går det helt plötsligt bra att få hit den? Dessutom står det US och inte väst, så topic är missvisande. Utöver det så bygger nog inte USA's konservatism på feminism utan religion. Och det borde väl du gilla, för inget är så ojämställt som det


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

I tidigare trådar har du motsatt dig japansk spelkultur. Nu går det helt plötsligt bra att få hit den? Dessutom står det US och inte väst, så topic är missvisande. Utöver det så bygger nog inte USA's konservatism på feminism utan religion. Och det borde väl du gilla, för inget är så ojämställt som det

Jag får lov att göra en pudel och erkänna att jag tidigare drabbades av moralpanik. Har tänkt om nu.

Nja, USA brukar vanligtvis gälla Europa också. För övrigt gillar jag inte saker för att de är ojämställda, jag ogillar saker som är påtvingat jämställda istället för att låta folk leva efter könsroller och stereotyper om de vill det.

Visst är USAs religion säkert en betydande faktorn, men det förklarar inte varför de inte vill släppa spelet i Europa heller. Feminismen är idag utspridd över hela västvärlden och det pågår ständigt debatter om att sexiga tjejer i spel objektifierar kvinnor och att det skulle vara fel. Samt att det skulle göra branschen oseriös - det förklarar ju varför filmindustrin och musikvideor objektifierar tjejer så det står härliga till...

Medlem

Du kan ju alltid importera det själv

Medlem
Skrivet av cm0s:

Du kan ju alltid importera det själv

Fast detta handlar ju inte om mig nu. Det handlar om en utgivare som är så rädd för vad den västerländska "åsiktseliten" säger om dallrande bröst och skinkor att de tvekar till att släppa ett spel som de vet har fans som kommer köpa.

1
Skriv svar