Frostbite-motorn fungerar inte särskilt bra på Wii U

Robot
Frostbite-motorn fungerar inte särskilt bra på Wii U
Medlem
Frostbite-motorn fungerar inte särskilt bra på Wii U

well fuck me, wii u börjar bli den dyraste dammsamlare jag nånsin haft =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Next gen


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Men den funkar bra på PS3 och Xbox 360? Luktar mest skitsnack.

Medlem

Rest in Pieces Wii U... Rest in Pieces..

Medlem

Ganska säker på att Volition inte ska göra något Star Wars spel

Medlem
Skribent
Skrivet av Furrnox:

Ganska säker på att Volition inte ska göra något Star Wars spel

När du blir lika gammal som mig så flyter alla spelföretag med ett V i namnet också samman.


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Skrivet av cute_ninja:

well fuck me, wii u börjar bli den dyraste dammsamlare jag nånsin haft =_=

Lite skit samma för egen del. Kommer ändå ha tre andra maskiner som klarar det.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Sånt jävla skitsnack. Kan garantera att det är affärsbeslut som ligger bakom det här uttalandet, och inte tekniska hinder. De kan, men de vill inte.

Skribent
Skrivet av Kouhei:

Sånt jävla skitsnack. Kan garantera att det är affärsbeslut som ligger bakom det här uttalandet, och inte tekniska hinder. De kan, men de vill inte.

Går säkert att lösa, men är det värt det i nuläget?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Kouhei:

Sånt jävla skitsnack. Kan garantera att det är affärsbeslut som ligger bakom det här uttalandet, och inte tekniska hinder. De kan, men de vill inte.

Går säkert att lösa, men är det värt det i nuläget?

"Går säkert att lösa".

EA villl inte släppa spel till Wii U - det beslutet har en chef tagit. När det beslutet väl är taget börjar utvecklarna snacka skit om konsolen eftersom de ändå inte kommer göra spel till den. På exakt samma sätt som att Ubisoft och Michel Anchel pratade sig varma om Wii Us kapacitet - eftersom de hade flera spel till den under utveckling.

Det är av denna anledning man inte ska bry sig om vad producenter eller annat utvecklingsfolk säger - det är bara affärsuttalanden.

Medlem

Jag köpte Wii U enbart för dom exklusiva titlarna. Så ingen större förlust att EA's nya mjölkmotor inte kommer till Wii U.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av cute_ninja:

well fuck me, wii u börjar bli den dyraste dammsamlare jag nånsin haft =_=

Lite skit samma för egen del. Kommer ändå ha tre andra maskiner som klarar det.

jo har dator, 360 å ps3 med men vafan man hade ju som hoppats att den coola kontrollen skulle öppna upp massa olika bra spel xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av MachOne:

Jag köpte Wii U enbart för dom exklusiva titlarna. Så ingen större förlust att EA's nya mjölkmotor inte kommer till Wii U.

På ett personligt plan instämmer jag. Jag köpte konsolen för Monster Hunter.

På ett affärsmässigt plan är detta dock en svaghet som verkar följa efter Nintendo var de än går. Folk köper deras konsoler för spelen som BARA finns till Nintendo, medan alla multiplattformsspel alltid har sålt skit på Nintendo genom alla tider.

Vill utvecklare sälja på Nintendo måste de göra spelet exklusivt för plattformen verkar det som.

Medlem

Någon som bryr sig? Alla som köper en Nintendokonsol borde veta att tredje parts spel är få. Om man (som jag) är en person som spelar alla möjliga spel, så förlitar man sig inte enbart på en konsol. Nu ge mig ett nytt Zelda, Nintendo!
PS frostbite ser jävligt dåligt ut på ps/xbox, dator ska det va ;P

Medlem

Det är väl ändå Visceral och inte Volition som ska göra ett av Star Wars spelen?

Medlem
Skrivet av Kouhei:

Sånt jävla skitsnack. Kan garantera att det är affärsbeslut som ligger bakom det här uttalandet, och inte tekniska hinder. De kan, men de vill inte.

Eller är det så enkelt att hårvaran är skit?

Medlem

Dom spelen som tas upp i nyheten är ju ändå inga konsolspel.

Medlem

ännu en gång kommer nintendo med en ny sak som verkar grym, men ack...så efter i allting....ohwell ser framemot ps4 och nya xbox, let the battle commenc!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jaja, förhoppningsvis lär la DICE sig att göra rejäla motorer i framtiden.

Skämt åsido.

Men tur att jag ändå väljer Monster Hunter, Metroid och Zelda framför DragonAge, Mass Effect och Star Wars spel.

Fast görs det ett Timesplitters 4 som inte släpps till Wiiu, hade jag blivit ledsen


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av cute_ninja:

well fuck me, wii u börjar bli den dyraste dammsamlare jag nånsin haft =_=

Lite skit samma för egen del. Kommer ändå ha tre andra maskiner som klarar det.

jo har dator, 360 å ps3 med men vafan man hade ju som hoppats att den coola kontrollen skulle öppna upp massa olika bra spel xD

Kontrollen i sig är ju ganska meningslös om man inte har irriterande småsyskon som vill hogga tv:n stup i i kvarten. Det finns ingen anledning med två skärmar, det är bara en meningslös gimmick. Allt som syns på den andra skärmen skulle kunna läggas i ett extrafönster på tv-skärmen. So much for that.

Däremot vill åtminstone inte jag missa spel som Monster Hunter, Bayonetta 2 och Zelda. Det har ju alltid varit så här, Nintendos hårdvaror är undermåliga och svindyra (i förhållande till vad de innehåller), men vissa spel får en ändå att lufsa iväg till butiken och köpa.

Medlem

känns som att nintendo fortfarande fläskar för mycket pengar åt 3ds hållet, ett stort zelda spel till wiU känns ju som en självklarhet men fortfarande inte ett pip om något sådant


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Kouhei:

Sånt jävla skitsnack. Kan garantera att det är affärsbeslut som ligger bakom det här uttalandet, och inte tekniska hinder. De kan, men de vill inte.

Eller är det så enkelt att hårvaran är skit?

Jag tvivlar på att hårdvaran är "skit" bara för att den inte har 8GB RAM. Hade de velat hade de fått motorn att ticka som en klocka på Wii U, men de VILL inte. De feta EA-direktörerna i kostym vill inte, och DET är vad detta uttalande handlar om.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Men den funkar bra på PS3 och Xbox 360? Luktar mest skitsnack.

Wii U!

Citat:

CPU: IBM PowerPC 750-based tri-core processor "Espresso"[3] reportedly clocked at 1.24 GHz..

2 GB total, consisting of four 512 MB (4 Gb) DDR3-1600 DRAM chips at 12.8 GB/s total bandwidth, with 1 GB reserved for the operating system and unavailable to games.

GPU: AMD Radeon High Definition[3] processor codenamed "Latte" with an eDRAM cache built onto the die[85] reportedly clocked at 550 MHz.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_U#Hardware

PS3!

Citat:

PowerPC-base Core @3.2GHz
1 VMX vector unit per core
512KB L2 cache
7 x SPE @3.2GHz
7 x 128b 128 SIMD GPRs
7 x 256KB SRAM for SPE
* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz
1.8 TFLOPS floating point performance

Memory: 256MB XDR Main RAM @3.2GHz, 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM: 25.6GB/s, VRAM: 22.4GB/s RSX: 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
SB: 2.5GB/s (write)
+ 2.5GB/s (read).

http://playstation.about.com/od/ps3/a/PS3SpecsDetails_3.htm

Kanske bara jag men jag antar dem har en teknisk anledning.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Bojkott:

Men den funkar bra på PS3 och Xbox 360? Luktar mest skitsnack.

Wii U!

Citat:

CPU: IBM PowerPC 750-based tri-core processor "Espresso"[3] reportedly clocked at 1.24 GHz..

2 GB total, consisting of four 512 MB (4 Gb) DDR3-1600 DRAM chips at 12.8 GB/s total bandwidth, with 1 GB reserved for the operating system and unavailable to games.

GPU: AMD Radeon High Definition[3] processor codenamed "Latte" with an eDRAM cache built onto the die[85] reportedly clocked at 550 MHz.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_U#Hardware

PS3!

Citat:

PowerPC-base Core @3.2GHz
1 VMX vector unit per core
512KB L2 cache
7 x SPE @3.2GHz
7 x 128b 128 SIMD GPRs
7 x 256KB SRAM for SPE
* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz
1.8 TFLOPS floating point performance

Memory: 256MB XDR Main RAM @3.2GHz, 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM: 25.6GB/s, VRAM: 22.4GB/s RSX: 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
SB: 2.5GB/s (write)
+ 2.5GB/s (read).

http://playstation.about.com/od/ps3/a/PS3SpecsDetails_3.htm

Kanske bara jag men jag antar dem har en teknisk anledning.

För det första är ingen av Wii U-uppgifterna förutom RAM officiella (utan uppskattade av diverse tekniker) och för det andra kan man inte utläsa kraften bara genom att kolla Hz och RAM-speed. Finns datorer på 3GHz som inte orkar alls lika mycket som de på 1,5 GHz pga skillnad i arkitektur.

Medlem

Nintendo fortsätter imponera med sin oförmåga att hänga med i utvecklingen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Men den funkar bra på PS3 och Xbox 360? Luktar mest skitsnack.

ffast då fanns ju 360/ps3 när frostbite började utvecklas också. Dice såg troligtvis till att se till att sin flagskeppsmotor funkade på de vanligaste konsollerna.

Vill dom inte så vill dom inte. Det är deras val...so be it


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
123
Skriv svar