Frostbite-motorn fungerar inte särskilt bra på Wii U
Johan Andersson från Dice ger Nintendo-ägarna tråkiga nyheter.
#electronic-arts, #bioware, #visceral, #digital-illusions-ce, #nintendo, #mass-effect-4, #dragon-age-3-2
Sånt jävla skitsnack. Kan garantera att det är affärsbeslut som ligger bakom det här uttalandet, och inte tekniska hinder. De kan, men de vill inte.
Går säkert att lösa, men är det värt det i nuläget?
"Går säkert att lösa".
EA villl inte släppa spel till Wii U - det beslutet har en chef tagit. När det beslutet väl är taget börjar utvecklarna snacka skit om konsolen eftersom de ändå inte kommer göra spel till den. På exakt samma sätt som att Ubisoft och Michel Anchel pratade sig varma om Wii Us kapacitet - eftersom de hade flera spel till den under utveckling.
Det är av denna anledning man inte ska bry sig om vad producenter eller annat utvecklingsfolk säger - det är bara affärsuttalanden.
well fuck me, wii u börjar bli den dyraste dammsamlare jag nånsin haft =_=
Lite skit samma för egen del. Kommer ändå ha tre andra maskiner som klarar det.
jo har dator, 360 å ps3 med men vafan man hade ju som hoppats att den coola kontrollen skulle öppna upp massa olika bra spel xD
always use the nubs for cover
Jag köpte Wii U enbart för dom exklusiva titlarna. Så ingen större förlust att EA's nya mjölkmotor inte kommer till Wii U.
På ett personligt plan instämmer jag. Jag köpte konsolen för Monster Hunter.
På ett affärsmässigt plan är detta dock en svaghet som verkar följa efter Nintendo var de än går. Folk köper deras konsoler för spelen som BARA finns till Nintendo, medan alla multiplattformsspel alltid har sålt skit på Nintendo genom alla tider.
Vill utvecklare sälja på Nintendo måste de göra spelet exklusivt för plattformen verkar det som.
Någon som bryr sig? Alla som köper en Nintendokonsol borde veta att tredje parts spel är få. Om man (som jag) är en person som spelar alla möjliga spel, så förlitar man sig inte enbart på en konsol. Nu ge mig ett nytt Zelda, Nintendo!
PS frostbite ser jävligt dåligt ut på ps/xbox, dator ska det va ;P
Jaja, förhoppningsvis lär la DICE sig att göra rejäla motorer i framtiden.
Skämt åsido.
Men tur att jag ändå väljer Monster Hunter, Metroid och Zelda framför DragonAge, Mass Effect och Star Wars spel.
Fast görs det ett Timesplitters 4 som inte släpps till Wiiu, hade jag blivit ledsen
Everybody needs help.
well fuck me, wii u börjar bli den dyraste dammsamlare jag nånsin haft =_=
Lite skit samma för egen del. Kommer ändå ha tre andra maskiner som klarar det.
jo har dator, 360 å ps3 med men vafan man hade ju som hoppats att den coola kontrollen skulle öppna upp massa olika bra spel xD
Kontrollen i sig är ju ganska meningslös om man inte har irriterande småsyskon som vill hogga tv:n stup i i kvarten. Det finns ingen anledning med två skärmar, det är bara en meningslös gimmick. Allt som syns på den andra skärmen skulle kunna läggas i ett extrafönster på tv-skärmen. So much for that.
Däremot vill åtminstone inte jag missa spel som Monster Hunter, Bayonetta 2 och Zelda. Det har ju alltid varit så här, Nintendos hårdvaror är undermåliga och svindyra (i förhållande till vad de innehåller), men vissa spel får en ändå att lufsa iväg till butiken och köpa.
Sånt jävla skitsnack. Kan garantera att det är affärsbeslut som ligger bakom det här uttalandet, och inte tekniska hinder. De kan, men de vill inte.
Eller är det så enkelt att hårvaran är skit?
Jag tvivlar på att hårdvaran är "skit" bara för att den inte har 8GB RAM. Hade de velat hade de fått motorn att ticka som en klocka på Wii U, men de VILL inte. De feta EA-direktörerna i kostym vill inte, och DET är vad detta uttalande handlar om.
Men den funkar bra på PS3 och Xbox 360? Luktar mest skitsnack.
Wii U!
CPU: IBM PowerPC 750-based tri-core processor "Espresso"[3] reportedly clocked at 1.24 GHz..
2 GB total, consisting of four 512 MB (4 Gb) DDR3-1600 DRAM chips at 12.8 GB/s total bandwidth, with 1 GB reserved for the operating system and unavailable to games.
GPU: AMD Radeon High Definition[3] processor codenamed "Latte" with an eDRAM cache built onto the die[85] reportedly clocked at 550 MHz.
PS3!
PowerPC-base Core @3.2GHz
1 VMX vector unit per core
512KB L2 cache
7 x SPE @3.2GHz
7 x 128b 128 SIMD GPRs
7 x 256KB SRAM for SPE
* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy total floating point performance: 218 GFLOPS
GPU: RSX @550MHz
1.8 TFLOPS floating point performance
Memory: 256MB XDR Main RAM @3.2GHz, 256MB GDDR3 VRAM @700MHz
System Bandwidth:
Main RAM: 25.6GB/s, VRAM: 22.4GB/s RSX: 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
SB: 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read).
Kanske bara jag men jag antar dem har en teknisk anledning.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Men den funkar bra på PS3 och Xbox 360? Luktar mest skitsnack.
Wii U!
CPU: IBM PowerPC 750-based tri-core processor "Espresso"[3] reportedly clocked at 1.24 GHz..
2 GB total, consisting of four 512 MB (4 Gb) DDR3-1600 DRAM chips at 12.8 GB/s total bandwidth, with 1 GB reserved for the operating system and unavailable to games.
GPU: AMD Radeon High Definition[3] processor codenamed "Latte" with an eDRAM cache built onto the die[85] reportedly clocked at 550 MHz.
PS3!
PowerPC-base Core @3.2GHz
1 VMX vector unit per core
512KB L2 cache
7 x SPE @3.2GHz
7 x 128b 128 SIMD GPRs
7 x 256KB SRAM for SPE
* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy total floating point performance: 218 GFLOPS
GPU: RSX @550MHz
1.8 TFLOPS floating point performance
Memory: 256MB XDR Main RAM @3.2GHz, 256MB GDDR3 VRAM @700MHz
System Bandwidth:
Main RAM: 25.6GB/s, VRAM: 22.4GB/s RSX: 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
SB: 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read).
Kanske bara jag men jag antar dem har en teknisk anledning.
För det första är ingen av Wii U-uppgifterna förutom RAM officiella (utan uppskattade av diverse tekniker) och för det andra kan man inte utläsa kraften bara genom att kolla Hz och RAM-speed. Finns datorer på 3GHz som inte orkar alls lika mycket som de på 1,5 GHz pga skillnad i arkitektur.
Nintendo fortsätter imponera med sin oförmåga att hänga med i utvecklingen.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/