vem ska jag bli som av dom här ?

Inaktiv
vem ska jag bli som av dom här ?

funderar allvarligt på att börja träna , och använda skatteåterbäringen till en personlig tränare..
..Aldrig petat på en hantel i hela mitt liv ..
..Aldrig hållt på med någon sport eller idrott.
Favoritmat är chips, pizza och sofiero klass 2.
Bara suttit framför datorn sen 1984. Måste ändra på mitt liv..

nu ser jag ut såhär..

phi
Medlem

Lägger en röst på han längst ner. Han ser ut att ha roligast medan Van Damme och Stallone bara ser jävligt skitnödiga ut.

Medlem

Hoppas du inser att det tar bra många år av (extremt hård) träning(inget lallande, utan träna så tungt så att du nästan spyr efter varje träning), bra sömn, bra kost(mycket protein, grönsaker, ingen alkohol) innan du ser ut som någon av de där.

Ifall du ändå bestämmer dig för att börja träna, kom ihåg att viktigast du kan göra(på gymmet, uteslutande saker som sömn etc) är att träna hårt, "lyft till misslyckande", dvs du måste köra reptitionerna tills du inte klarar av det mer, inte göra 10 stycken och känna att du kan köra en till, utan lyft alltid så tungt att du inte orkar lyfta mer än så många reps du har tänkt göra(värm upp ordentligt..).

MFZ
Medlem

bra initiativ. lycka till!


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Skrivet av Athaleos:

Ifall du ändå bestämmer dig för att börja träna, kom ihåg att viktigast du kan göra(på gymmet, uteslutande saker som sömn etc) är att träna hårt, "lyft till misslyckande", dvs du måste köra reptitionerna tills du inte klarar av det mer, inte göra 10 stycken och känna att du kan köra en till, utan lyft alltid så tungt att du inte orkar lyfta mer än så många reps du har tänkt göra(värm upp ordentligt..).

...men gör det inte första halv/helåret utan börja LUNGT tills du blivit van. Annars kan det gå åt helvete...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Athaleos:

Ifall du ändå bestämmer dig för att börja träna, kom ihåg att viktigast du kan göra(på gymmet, uteslutande saker som sömn etc) är att träna hårt, "lyft till misslyckande", dvs du måste köra reptitionerna tills du inte klarar av det mer, inte göra 10 stycken och känna att du kan köra en till, utan lyft alltid så tungt att du inte orkar lyfta mer än så många reps du har tänkt göra(värm upp ordentligt..).

...men gör det inte första halv/helåret utan börja LUNGT tills du blivit van. Annars kan det gå åt helvete...

Det är helt riktigt, särskilt om du kör med vikter. Att däremot köra benböj tills misslyckande skulle inte vara ett problem, armhävningar likaså, i alla fall vad jag vet. En bra början är alltid att träna med sin egen kropp som motstånd, för att vänja musklerna vid ansträngning, att träna med egna kroppen som motstånd är förmodligen mindre skadebenäget för dig som inte har tränat förut.

Det gäller ju givetvis inte alla övningar...att hoppa upp och köra dips med din kroppstyngd som motstånd 'tills misslyckande'(eller överhuvudtaget) skulle förmodligen krossa någon muskel/led/skelettdel i din axel.

Mycket bra påpekande Banänäbrääken.

Medlem

Många här som inte vet vem f.d riktigninja är märks det.. Samma trams och spam som vanligt, och sällan en vettig tråd.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Träna bara för att få en snygg kropp som ser ut som Stalones/Van Dams är mer som en bonus i mina ögon.

Var på bio igår o satt bredvid en small kille som andades som en jävla ånglok...visst han kanske hade astma eller något men det är väldigt många i min omgivning som har ingen kondis alls och orkar knappt cykla.

Bättre träna för att må bra och orka mer än att ha som mål att se ut som en grottmänniska vars kroppar återspeglade det hårda fysiska livet.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Stag:

Många här som inte vet vem f.d riktigninja är märks det.. Samma trams och spam som vanligt, och sällan en vettig tråd.

Har riktigninja lämnat oss?


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Stag:

Många här som inte vet vem f.d riktigninja är märks det.. Samma trams och spam som vanligt, och sällan en vettig tråd.

Har riktigninja lämnat oss?

Han bytte namn till "Caedmon" istället.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Stag:

Många här som inte vet vem f.d riktigninja är märks det.. Samma trams och spam som vanligt, och sällan en vettig tråd.

Har riktigninja lämnat oss?

Han bytte namn till "Caedmon" istället.

Jaha :I


signatur

Rwa?

Medlem

Eller så behöver du inte träna skithårt. Börja ut å spring, gå, cykla och ta trappan. Stalone och Van Damme proppade väl i sig en jävla massa preparat så du kommer nog aldrig se ut som dem endå, och vem fan skulle vilja det? Gymma också tre gånger i veckan så kommer du nog se skillnad efter några månader

Lycka till!

Medlem
Skrivet av tavener:

Eller så behöver du inte träna skithårt. Börja ut å spring, gå, cykla och ta trappan. Stalone och Van Damme proppade väl i sig en jävla massa preparat så du kommer nog aldrig se ut som dem endå, och vem fan skulle vilja det? Gymma också tre gånger i veckan så kommer du nog se skillnad efter några månader

Lycka till!

Om du inte tränar hårt på gymmet, varför ha ett gymkort? Då kan du lika gärna köra armhävningar hemma och spara tusenlappar.

Medlem

Jag tycker att du ska börja med att bygga en god grundkondition innan du ens funderar på att försöka forma din kropp i stil med det där. Det må vara en klyscha men huvudsakligen tycker jag att man ska träna för att må bra och slippa skadlig övervikt.

Medlem

Han kommer helt säkerligen inte göra endera. Som sagt så har inte många vettiga trådar kommit från den användaren sen han registrerade sig. FZ's egna ninja.

@Athaleos och tavener: Helt sant, ska du inte träna hårt finns det ingen mening med ett gymkort, och heller ingen nytta för proteintillskott osv. Har försökt förklara detta för en kompis länge som gymmar och tar proteintillskott. Han gymmar inte hårt nog för att ens bränna de tillskott han tar...


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av tavener:

Eller så behöver du inte träna skithårt. Börja ut å spring, gå, cykla och ta trappan. Stalone och Van Damme proppade väl i sig en jävla massa preparat så du kommer nog aldrig se ut som dem endå, och vem fan skulle vilja det? Gymma också tre gånger i veckan så kommer du nog se skillnad efter några månader

Lycka till!

Om du inte tränar hårt på gymmet, varför ha ett gymkort? Då kan du lika gärna köra armhävningar hemma och spara tusenlappar.

Du kanske inte märkte att jag skrev "skithårt" hårt tycker jag självklart att han ska träna. Men som en annan skrev så håller jag med, bättre att skaffa en grundkondition innan man börjar pumpa tycker jag.

Skrivet av Athaleos:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Athaleos:

Ifall du ändå bestämmer dig för att börja träna, kom ihåg att viktigast du kan göra(på gymmet, uteslutande saker som sömn etc) är att träna hårt, "lyft till misslyckande", dvs du måste köra reptitionerna tills du inte klarar av det mer, inte göra 10 stycken och känna att du kan köra en till, utan lyft alltid så tungt att du inte orkar lyfta mer än så många reps du har tänkt göra(värm upp ordentligt..).

...men gör det inte första halv/helåret utan börja LUNGT tills du blivit van. Annars kan det gå åt helvete...

Det är helt riktigt, särskilt om du kör med vikter. Att däremot köra benböj tills misslyckande skulle inte vara ett problem, armhävningar likaså, i alla fall vad jag vet. En bra början är alltid att träna med sin egen kropp som motstånd, för att vänja musklerna vid ansträngning, att träna med egna kroppen som motstånd är förmodligen mindre skadebenäget för dig som inte har tränat förut.

Det gäller ju givetvis inte alla övningar...att hoppa upp och köra dips med din kroppstyngd som motstånd 'tills misslyckande'(eller överhuvudtaget) skulle förmodligen krossa någon muskel/led/skelettdel i din axel.

Mycket bra påpekande Banänäbrääken.

Dito


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

ska fixa det här .. bokat tid till en pt med väldigt bra meritlista .. ska gå igenom mål osv.

är inget sånthär gym iaf .. därför jag tvekat så länge. mindervärdeskomplex när man ser dom ;D

Inaktiv

omfg!

Medlem
Skrivet av tavener:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av tavener:

Eller så behöver du inte träna skithårt. Börja ut å spring, gå, cykla och ta trappan. Stalone och Van Damme proppade väl i sig en jävla massa preparat så du kommer nog aldrig se ut som dem endå, och vem fan skulle vilja det? Gymma också tre gånger i veckan så kommer du nog se skillnad efter några månader

Lycka till!

Om du inte tränar hårt på gymmet, varför ha ett gymkort? Då kan du lika gärna köra armhävningar hemma och spara tusenlappar.

Du kanske inte märkte att jag skrev "skithårt" hårt tycker jag självklart att han ska träna. Men som en annan skrev så håller jag med, bättre att skaffa en grundkondition innan man börjar pumpa tycker jag.

Klart att man ska träna skithårt, om man vill se resultat. Men sen handlar det ju om att bara för att man tränar skithårt behöver man inte träna skitdumt, skithårt kan ju absolut vara att köra benböj tills man absolut inte klarar fler, sådan träning kan man börja snabbt med, enligt egen erfarenhet. Att skaffa en 'grundkondition' innan man börjar lyfta skrot håller jag med dig om, men den grundkonditionen kan komma från träning med egna kroppen som tyngt, och den träningen kan vara 'skithård'.

Så länge man värmer upp ordentligt och äter och vilar ordentligt så borde det gå bra, men att lyfta skrot till en början är kanske inte alltid den bästa iden, både för skaderisken och för att det är slöseri med pengar att skaffa ett gymkort för att sitta och där köra med vikter som enkelt kan ersättas med egna kroppsvikten.

Så istället för att ligga och köra hantelpress med 10 kg på ACTIC för 5000 kr/året+'PT' så vore det en betydligt bättre investering att köpa en yogamatta och köra armhävningar, situps, plankan, benböj etc..

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av tavener:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av tavener:

Eller så behöver du inte träna skithårt. Börja ut å spring, gå, cykla och ta trappan. Stalone och Van Damme proppade väl i sig en jävla massa preparat så du kommer nog aldrig se ut som dem endå, och vem fan skulle vilja det? Gymma också tre gånger i veckan så kommer du nog se skillnad efter några månader

Lycka till!

Om du inte tränar hårt på gymmet, varför ha ett gymkort? Då kan du lika gärna köra armhävningar hemma och spara tusenlappar.

Du kanske inte märkte att jag skrev "skithårt" hårt tycker jag självklart att han ska träna. Men som en annan skrev så håller jag med, bättre att skaffa en grundkondition innan man börjar pumpa tycker jag.

Klart att man ska träna skithårt, om man vill se resultat. Men sen handlar det ju om att bara för att man tränar skithårt behöver man inte träna skitdumt, skithårt kan ju absolut vara att köra benböj tills man absolut inte klarar fler, sådan träning kan man börja snabbt med, enligt egen erfarenhet. Att skaffa en 'grundkondition' innan man börjar lyfta skrot håller jag med dig om, men den grundkonditionen kan komma från träning med egna kroppen som tyngt, och den träningen kan vara 'skithård'.

Så länge man värmer upp ordentligt och äter och vilar ordentligt så borde det gå bra, men att lyfta skrot till en början är kanske inte alltid den bästa iden, både för skaderisken och för att det är slöseri med pengar att skaffa ett gymkort för att sitta och där köra med vikter som enkelt kan ersättas med egna kroppsvikten.

Så istället för att ligga och köra hantelpress med 10 kg på ACTIC för 5000 kr/året+'PT' så vore det en betydligt bättre investering att köpa en yogamatta och köra armhävningar, situps, plankan, benböj etc..

Jo jag håller med dig. Gymmar själv hemma men då har man ju införskaffat riktig bänkpress, hantlar osv.

Här är ett tips som funkar för mig, och det behövs inte köpas några hantlar för detta, Ta två tomma 1,5 L petflaskor och fyll dem med vatten, sen går du i trappan samtidigt som du gör "hantelrörelser" eller vad det kallas med flaskorna, efter ett par varv i trappan börjar det bli riktigt tungt. Sen kan du gå över till två liters.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

The van, gotta go with the Van


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Riktigninjas trådar må oftast vara poänglösa. Men jag anser ändå att Han på något sätt bidrag till hela FZ. Ger våran lite annars seriösa community lite färg för fasiken!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Har riktigninja bytt namn på riktigt? Vilken miss isåfall. Han hade ju byggt sig ett varumärke, och ett bra sådant. Det är ju sånt som varenda bloggare sliter med att fixa. Och så var det ett väldigt bra användarnamn också.

Nåväl, gå med Van Damme. Man måste gilla Van Damme. Cyborg FTW


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Harrison Ford!

1
Skriv svar