World of Warcraft, värt ett köp?

Medlem
World of Warcraft, värt ett köp?

Tja, har funderat länge på att börja spela wow. Jag räknade ihop att alla expansioner kostar ca 400 kr och då får man ju med en månad gratis. Är det värt att köpa eller är det inte? Gärna ett snabbt svar.


signatur

Mannen myten legenden

Medlem

Köp. Kan vara ett av världens bästa spel. Det är grymt mysigt och jävligt kul att utforska.

Medlem

Asså, börja med gratisversionen där du får spela till lvl 20 och testa det. Det är det enklaste

Sen kan du köpa expansionerna allt eftersom du når levelcap. Ingen ide att köpa alla på en gång om du inte gillar det om det inte är typ någon speciell ras eller klass du vill åt.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Asså, börja med gratisversionen där du får spela till lvl 20 och testa det. Det är det enklaste

Sen kan du köpa expansionerna allt eftersom du når levelcap. Ingen ide att köpa alla på en gång om du inte gillar det om det inte är typ någon speciell ras eller klass du vill åt.

har spelat trialen ett antal gånger och jag tycker att drt var väldigt kul. Jag vet inte om jag orkar lägga pengar på månadskostnaden..


signatur

Mannen myten legenden

Medlem

Är också lite rädd för att man skulle fastna vid det. Mina kompisar säger att man inte gör det. Är det stor chans?


signatur

Mannen myten legenden

Medlem
Skrivet av yoobzzz:

Är också lite rädd för att man skulle fastna vid det. Mina kompisar säger att man inte gör det. Är det stor chans?

Beror helt enkelt på om du är en person som lätt fastnar för saker.. Själv, ett stort NEJ och ska även säga att jag förstår faktiskt inte personer som klagar och säger att man kan fastna i ett spel

Medlem
Skrivet av yoobzzz:

Är också lite rädd för att man skulle fastna vid det. Mina kompisar säger att man inte gör det. Är det stor chans?

Det är ju helt olika från person till person. Själv så undviker jag MMO överlag just för att jag inte vill riskera att fastna även om jag spelat ett fåtal. I ditt fall så kan du ju se till dig själv när du säger att du spelat ett antal trial-konton redan. Det jag skulle rekommendera om du är rädd för att fastna är att inte starta en löpande prenumeration eller betala för allt för lång tid i förväg (en till tre månader kan räcka gott) och sen se om du verkligen vill köpa mer tid efter det. Då har du en naturlig chans att sluta vid bra intervaller.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

/ LordDaimos

Har du alltid avslutat dina inlägg sådär?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Sen dag ett (eller möjligtvis två)

/ LordDaimos

Medlem

Om du redan testat gratis och fortfarande gillar det så skulle jag rekommendera att du testar att levla högre. Köp en expansion och testa en månad med "riktigt" konto. Tycker du fortfarande att det är kul är det bara köra på. Eftersom spelet kan spelas på så många olika sätt så är det ju väldigt individuellt vad man gillar och inte gillar med det. Det tar lång tid innan man kan tycka att man provat och utforskat det mesta.

Risken att fastna, alltså att du har svårt att slita dig, är väldigt individuell den med. Vissa blir maniska samlare, andra tok-raidar eller så föredrar man att bara lalla runt och göra det man känner för. Tillhör man de två första så är nog risken stor att man spenderar mycket tid i spelet. Det är alltid sunt att sätt gränser. Jag har haft kompisar som nästan aldrig spelat datorspel och ändå suttit större delen av dygnet i WoW. Om du redan idag sitter flera timmar när du väl spelar så är chansen stor att du kan bli sittande framöver också.

Själv spelade jag mer eller mindre aktivt i ca 4 år och fastnade aldrig stenhårt. Jag gillade den sociala delen och loggade ofta in för att snacka skit och göra lite quests samtidigt.

Happy leveling!

phi
Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av yoobzzz:

Är också lite rädd för att man skulle fastna vid det. Mina kompisar säger att man inte gör det. Är det stor chans?

Beror helt enkelt på om du är en person som lätt fastnar för saker.. Själv, ett stort NEJ och ska även säga att jag förstår faktiskt inte personer som klagar och säger att man kan fastna i ett spel

Personer som fastnar i ett spelberoende är samma typ av personer som lätt kan bli beroende av alkohol, nikotin och diverse andra mindre lagliga substanser. "Svaga" (i brist på ett mer passande ord) människor helt enkelt.

On topic:

Kör hårt. Köp skiten för 400 kr, kör gratismånaden ut och är det roligt är det ju bara att fortsätta på din subscription tills du tröttnar, vilket lär hända förr eller senare.

KoP
Medlem

Smaksak huruvida man gillar det. Testade WoW i ett par veckor och personligen var spelet allt för långsamt och substanslöst.

Det kändes aldrig som man var delaktig i någon story och bristen på motivation till varför man gjorde den ena och det andra gjorde att jag lade ner.

Medlem

jag hade tänkt att köpa en månad och sedan ta en pausmånad och sedan köpa en månad igen och ta en pausmånad igen osv...


signatur

Mannen myten legenden

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av zobino:
Skrivet av yoobzzz:

Är också lite rädd för att man skulle fastna vid det. Mina kompisar säger att man inte gör det. Är det stor chans?

Beror helt enkelt på om du är en person som lätt fastnar för saker.. Själv, ett stort NEJ och ska även säga att jag förstår faktiskt inte personer som klagar och säger att man kan fastna i ett spel

Personer som fastnar i ett spelberoende är samma typ av personer som lätt kan bli beroende av alkohol, nikotin och diverse andra mindre lagliga substanser. "Svaga" (i brist på ett mer passande ord) människor helt enkelt.

On topic:

Kör hårt. Köp skiten för 400 kr, kör gratismånaden ut och är det roligt är det ju bara att fortsätta på din subscription tills du tröttnar, vilket lär hända förr eller senare.

Jag spelade aktivt i 5 år och jag njöt varje dag av det, så jag är en sån som fastnar iaf var WoW ett sånt spel.

Just det, jag är för övrigt Alkoholist, Narkoman, sexmissbrukare m.m

Medlem
Skrivet av Cladrius:
Skrivet av phi:
Skrivet av zobino:
Skrivet av yoobzzz:

Är också lite rädd för att man skulle fastna vid det. Mina kompisar säger att man inte gör det. Är det stor chans?

Beror helt enkelt på om du är en person som lätt fastnar för saker.. Själv, ett stort NEJ och ska även säga att jag förstår faktiskt inte personer som klagar och säger att man kan fastna i ett spel

Personer som fastnar i ett spelberoende är samma typ av personer som lätt kan bli beroende av alkohol, nikotin och diverse andra mindre lagliga substanser. "Svaga" (i brist på ett mer passande ord) människor helt enkelt.

On topic:

Kör hårt. Köp skiten för 400 kr, kör gratismånaden ut och är det roligt är det ju bara att fortsätta på din subscription tills du tröttnar, vilket lär hända förr eller senare.

Jag spelade aktivt i 5 år och jag njöt varje dag av det, så jag är en sån som fastnar iaf var WoW ett sånt spel.

Just det, jag är för övrigt Alkoholist, Narkoman, sexmissbrukare m.m

Haha. Ja, det var en väldigt grov generalisering Jag har också spelat aktivt i 5år+ och jag har inte druckit alkohol på ett år, jag röker inte, jag snusar inte och jag drogar inte

phi
Medlem
Skrivet av jlarss:
Skrivet av Cladrius:
Skrivet av phi:
Skrivet av zobino:
Skrivet av yoobzzz:

Är också lite rädd för att man skulle fastna vid det. Mina kompisar säger att man inte gör det. Är det stor chans?

Beror helt enkelt på om du är en person som lätt fastnar för saker.. Själv, ett stort NEJ och ska även säga att jag förstår faktiskt inte personer som klagar och säger att man kan fastna i ett spel

Personer som fastnar i ett spelberoende är samma typ av personer som lätt kan bli beroende av alkohol, nikotin och diverse andra mindre lagliga substanser. "Svaga" (i brist på ett mer passande ord) människor helt enkelt.

On topic:

Kör hårt. Köp skiten för 400 kr, kör gratismånaden ut och är det roligt är det ju bara att fortsätta på din subscription tills du tröttnar, vilket lär hända förr eller senare.

Jag spelade aktivt i 5 år och jag njöt varje dag av det, så jag är en sån som fastnar iaf var WoW ett sånt spel.

Just det, jag är för övrigt Alkoholist, Narkoman, sexmissbrukare m.m

Haha. Ja, det var en väldigt grov generalisering Jag har också spelat aktivt i 5år+ och jag har inte druckit alkohol på ett år, jag röker inte, jag snusar inte och jag drogar inte

Hur är det med läsförståelsen egentligen? När skrev jag att personer som är spelberoende även är beroende av ovanstående saker?

Personer som har en tendens till att utveckla ett beroende gör detta oavsett om det är spel, droger eller andra former av beroenden. Alltså har en person som är spelberoende en större risk att utveckla ett beroende av en annan form.

Men det är ju bra att ni båda två är så pass självmedvetna om att ni är spelberoende.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av jlarss:
Skrivet av Cladrius:
Skrivet av phi:
Skrivet av zobino:
Skrivet av yoobzzz:

Är också lite rädd för att man skulle fastna vid det. Mina kompisar säger att man inte gör det. Är det stor chans?

Beror helt enkelt på om du är en person som lätt fastnar för saker.. Själv, ett stort NEJ och ska även säga att jag förstår faktiskt inte personer som klagar och säger att man kan fastna i ett spel

Personer som fastnar i ett spelberoende är samma typ av personer som lätt kan bli beroende av alkohol, nikotin och diverse andra mindre lagliga substanser. "Svaga" (i brist på ett mer passande ord) människor helt enkelt.

On topic:

Kör hårt. Köp skiten för 400 kr, kör gratismånaden ut och är det roligt är det ju bara att fortsätta på din subscription tills du tröttnar, vilket lär hända förr eller senare.

Jag spelade aktivt i 5 år och jag njöt varje dag av det, så jag är en sån som fastnar iaf var WoW ett sånt spel.

Just det, jag är för övrigt Alkoholist, Narkoman, sexmissbrukare m.m

Haha. Ja, det var en väldigt grov generalisering Jag har också spelat aktivt i 5år+ och jag har inte druckit alkohol på ett år, jag röker inte, jag snusar inte och jag drogar inte

Hur är det med läsförståelsen egentligen? När skrev jag att personer som är spelberoende även är beroende av ovanstående saker?

Personer som har en tendens till att utveckla ett beroende gör detta oavsett om det är spel, droger eller andra former av beroenden. Alltså har en person som är spelberoende en större risk att utveckla ett beroende av en annan form.

Men det är ju bra att ni båda två är så pass självmedvetna om att ni är spelberoende.

Du har rätt, folk är olika, dock så skulle jag inte säga att ett beroende automatiskt påvisar att man är lika "mottaglig" för ett annat.
Bara för att man tex är beroende av säg snus behöver det inte betyda att man lika lätt blir beroende av alkohol.

Inaktiv

Har man inte spelat World of Warcraft bör man verkligen testa det, det är riktigt roligt.

Jag personligen har lagt väldigt många timmar åt att raida, och det är defintivt något av det roligaste jag gjort i spelväg. Grejen med WoW och andra MMORPGs är ju det sociala bakom det, man kan exempelvis sitta på Ventrilo med helt andra personer och dylikt.

Nej men testa på, helt klart värt de!

Medlem

alla fastnar...

Inaktiv

Jag spelar, tycker det fortfarande är bra. Problemet är väl, som med alla andra MMOs, att för att verkligen börja gilla det och bli bra på det, krävs att man lägger ned en hel del tid.

Inaktiv

Om du är intresserad av att börja yoobzz, så skicka ett pm. Jag kan tänka mig att köra RaF med dig för fortare leveling. Spelar vi på någon utav mina servrar kan jag även se till att vi har guld, lvl 25 guild osv

Inaktiv

jag testade wow trial för 5 år sen eller ngt .. krabborna dödade mig, sen tröttnade jag;)

Medlem

Tur det inte var murlocs - då hade även du varit fast

1
Skriv svar