Resident Evil: Revelations – så här ser det ut på Wii U

Robot
Resident Evil: Revelations – så här ser det ut på Wii U
Medlem
Resident Evil: Revelations – så här ser det ut på Wii U

ohh det här så mycket trevligt ut =). Good job wii-u ^_^.

Medlem

De lägger in stöd för Miiverse men inte för Wii Remote+Nunchuk-styrning? WTF liksom!

Men nåja, Rachel blir äntligen spelbar, och jag har sett fram emot att beskåda hennes bakdel lite närmare ända sedan hon teasade i de gamla 3DS-trailerna.

Medlem

Capcom är som någon sorts galen necromancer, som hela tiden måste återuppväcka liket som en gång i tiden var känt som Resident Evil.

Medlem
Skrivet av izayoi:

Capcom är som någon sorts galen necromancer, som hela tiden måste återuppväcka liket som en gång i tiden var känt som Resident Evil.

Liket levde och frodades innan RE5 och RE6. Revelations är inte lika bra som RE4 eller REmake, men det är fan mycket bättre än RE5 och RE6. Även Nintendo 3DS-versionen (som för övrigt även är det snyggaste spelet till konsolen).

Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av izayoi:

Capcom är som någon sorts galen necromancer, som hela tiden måste återuppväcka liket som en gång i tiden var känt som Resident Evil.

Liket levde och frodades innan RE5 och RE6. Revelations är inte lika bra som RE4 eller REmake, men det är fan mycket bättre än RE5 och RE6. Även Nintendo 3DS-versionen (som för övrigt även är det snyggaste spelet till konsolen).

I min mening så dog Resident Evil när 4:an kom ut. Visst, det var ett riktigt kul spel, inget snack om saken...men det kändes inte (för mig) som Resident Evil längre. Jag har inte testat Revelations, utan tar mest för givet att det suger häst*** efter att ha sett den där videon.

Medlem

Hade velat se att man kunde ha kartan på TVn, och själva spelet i Kontrollen för bättre coop

Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av izayoi:

Capcom är som någon sorts galen necromancer, som hela tiden måste återuppväcka liket som en gång i tiden var känt som Resident Evil.

Liket levde och frodades innan RE5 och RE6. Revelations är inte lika bra som RE4 eller REmake, men det är fan mycket bättre än RE5 och RE6. Även Nintendo 3DS-versionen (som för övrigt även är det snyggaste spelet till konsolen).

I min mening så dog Resident Evil när 4:an kom ut. Visst, det var ett riktigt kul spel, inget snack om saken...men det kändes inte (för mig) som Resident Evil längre. Jag har inte testat Revelations, utan tar mest för givet att det suger häst*** efter att ha sett den där videon.

Får man inte skriva hästkuk? Testar:

Hästkuk! Hästballe! Knulla My Little Pony i röven och ta betalt!

Man kan beskriva Revelations som RE4 fast med mindre ammo och mer respekt inför varje enskild fiende. Vissa banor är ren skräck, medan andra är ren action - det blandar ganska vilt. Jag hoppade till rejält några gånger när jag spelade 3DS-versionen (hade hörlurar på mig då ska tilläggas).

Medlem

Wii U.. alltså nej.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Wii U.. alltså nej.

En till som gått med på "Hata Wii-U klubben" som härjar där ute i etern!? Om jag köper spelet, så blir det nog till WiiU, just för att kunna köra på handkontrollen, vilket är enligt mig bästa med WII-U.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av izayoi:

Capcom är som någon sorts galen necromancer, som hela tiden måste återuppväcka liket som en gång i tiden var känt som Resident Evil.

Liket levde och frodades innan RE5 och RE6. Revelations är inte lika bra som RE4 eller REmake, men det är fan mycket bättre än RE5 och RE6. Även Nintendo 3DS-versionen (som för övrigt även är det snyggaste spelet till konsolen).

Skulle nog säga att Super Mario 3D Land är det snyggaste.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av izayoi:

Capcom är som någon sorts galen necromancer, som hela tiden måste återuppväcka liket som en gång i tiden var känt som Resident Evil.

Liket levde och frodades innan RE5 och RE6. Revelations är inte lika bra som RE4 eller REmake, men det är fan mycket bättre än RE5 och RE6. Även Nintendo 3DS-versionen (som för övrigt även är det snyggaste spelet till konsolen).

Skulle nog säga att Super Mario 3D Land är det snyggaste.

3D land är snyggt, men det är fullt av pop-ups (som döljs smart av den låsta kameravinkeln) och landskapen är väldigt kantiga och ser ut att vara uppbyggda av fyrkantiga strukturer. Därmed inte sagt att det är fult i sig, för spelet är så väldesignat att det ser snyggt ut, men ur ett tekniskt perspektiv är det inte alls lika avancerat som Revelations. Även Kid Icarus spöar Mario på hans knubbiga så fingrar.

k3m
Medlem
Skrivet av izayoi:

Capcom är som någon sorts galen necromancer, som hela tiden måste återuppväcka liket som en gång i tiden var känt som Resident Evil.

HAHAHA! Klockren

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kouhei:

Får man inte skriva regnbåge? Testar:

Regnbåge! Dubbel regnbåge! Leka med My Little Pony och få betalt!

Klart du får skriva regnbåge!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kouhei:

Får man inte skriva regnbåge? Testar:

Regnbåge! Dubbel regnbåge! Leka med My Little Pony och få betalt!

Klart du får skriva regnbåge!

Måste erkänna att jag inte fattar ditt skämt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kouhei:

Får man inte skriva regnbåge? Testar:

Regnbåge! Dubbel regnbåge! Leka med My Little Pony och få betalt!

Klart du får skriva regnbåge!

Måste erkänna att jag inte fattar ditt skämt.

Måste erkänna att jag inte fattar varför du kände dig tvungen att skriva hästkuk.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kouhei:

Får man inte skriva regnbåge? Testar:

Regnbåge! Dubbel regnbåge! Leka med My Little Pony och få betalt!

Klart du får skriva regnbåge!

Måste erkänna att jag inte fattar ditt skämt.

Måste erkänna att jag inte fattar varför du kände dig tvungen att skriva hästkuk.

Varför inte? Har du problem med ordet hästkuk, och i så fall varför?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kouhei:

Får man inte skriva regnbåge? Testar:

Regnbåge! Dubbel regnbåge! Leka med My Little Pony och få betalt!

Klart du får skriva regnbåge!

Måste erkänna att jag inte fattar ditt skämt.

Måste erkänna att jag inte fattar varför du kände dig tvungen att skriva hästkuk.

Varför inte? Har du problem med ordet hästkuk, och i så fall varför?

Inte ordet i sig, men ditt syfte att skriva det bara för att någon annan självcensurerade sig. Men nu har jag tydligen gjort en större grej av det här än nödvändigt, tillbaka till speldiskussionerna.


signatur
Medlem

Ja, jag gillar inte censur och kände att ordet behövde skrivas ut - det är ju inte märkvärdigare än man gör det till.

Tillbaka till speldiskussionerna! Jag undrar om man kommer kunna låsa upp alternativa outfits åt Rachel. Man kunde ju låsa upp andra plagg åt de flesta karaktärerna i 3DS-versionen. En stringbikini skulle inte göra sig helt fel på hennes skinkor, bara de är hyfsat fasta och inte dallrar för mycket. Låter det orimligt? Kolla Jessicas våtdräkt i originalet som visade hela högerskinkan på henne. Capcom brukar göra tjejerna sexiga i sina spel, och dessutom fokusera på bootyn.

Rent spelmässigt vill jag även se en patch som möjliggör Wii Remote-sikte, för det fungerar fan så mycket bättre än dubbla styrspakar. Sedan skulle det inte vara helt fel om Raid Mode balanserades lite bättre, med tanke på hur galet mycket pengar man fick i originalet - man fick så mycket att det inte gick att göra av med allt.

Där har ni mina recept på framgång. Spelförbättringar och sexiga brudar!

Medlem

Det här spelet hade jag missat att det skulle komma denna månad. Ser intressant ut blir nog ett köp till WiiU,

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det här spelet hade jag missat att det skulle komma denna månad. Ser intressant ut blir nog ett köp till WiiU,

Har du spelat det på 3DS?

Medlem

Förbokade detta till Wii U för någon månad sedan. Stod mellan det och PC, men då jag fick det förstnämnda så billigt, så fick det bli det.

Medlem

Fan vad många personer här på fz som blivit lurade till att köpa århundradets sämsta konsoll


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

k3m
Medlem
Skrivet av kill455:

Fan vad många personer här på fz som blivit lurade till att köpa århundradets sämsta konsoll

Håller med, än så länge. Fast jag tror knappast SONY elr Microsuck gör sämre.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av k3m:
Skrivet av kill455:

Fan vad många personer här på fz som blivit lurade till att köpa århundradets sämsta konsoll

Håller med, än så länge. Fast jag tror knappast SONY elr Microsuck gör sämre.

Fast för Nintendos core-publik spelar nog ett Frostbite-stöd ingen roll. Folk köper Nintendo för att spela Nintendo, i stora drag.


signatur
Medlem
Skrivet av kill455:

Fan vad många personer här på fz som blivit lurade till att köpa århundradets sämsta konsoll

Och hur bra var Ps3 det första året? Eller 360? 3DS?

EDIT:

Fast Rachels är ännu bättre och Jessica visar halva sin.

Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Gaara:

Det här spelet hade jag missat att det skulle komma denna månad. Ser intressant ut blir nog ett köp till WiiU,

Har du spelat det på 3DS?

Nej, jag äger ingen 3DS

Medlem

Då gick du miste om denna:

"Me and my sweet ass are on the way!"

.... det är alltså en kommentar direkt ur spelet!

Vill också minnas att en viss feminist sänkte spelets betyg pga att hon visar halva rumpan.

Medlem
Skrivet av Kouhei:

Då gick du miste om denna:

http://oi41.tinypic.com/34h9l01.jpg

"Me and my sweet ass are on the way!"

.... det är alltså en kommentar direkt ur spelet!

Vill också minnas att en viss feminist sänkte spelets betyg pga att hon visar halva rumpan.

Inga underliggande toner angående denna "feminist" här inte.

Medlem

Jo självklart. Politiska åsikter har ingenting i en spelrecension att göra. Och dessutom är det så uppenbart att spelutvecklarna (som tur är) skiter i feministdebatten som rasar i väst. De designar karaktärerna hur de vill, och inte för att de ska se politiskt korrekta ut.

12
Skriv svar