Freeloader till wii?

Medlem
Freeloader till wii?

Vet nån om datel fortfarande håller på att utveckla en freeloader som funkar med wii spel?


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

öhhhhhh.... okej? Illegal?


signatur

Nämen!

Vila i frid

Tråd flyttad.

Legalitet vet jag inget om, men en snabb sökning på google ger resultat i form av en länk till webhallen, så jag antar att det är ok.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

nej nej nej! inget ilegalt!, det är ett pogram som gör att spel till gamecube blir regionsfria(så att man kan spela importerade spel från usa och japan) och jag undrar om dom fortfarande håller på med en som fungerar med wii spel?


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Aha, okej nej det vet jag tyvärr inget om isf...
Men chip finns det till det, ehem i form av den illegalla verksamhet jag trodde tråden handla om.


signatur

Nämen!

Medlem

Köp ett chip och löd fast det (eller låt en butik göra det om du inte har nåt emot att betala överdrivet mycket ). Det krävs inte speciellt mycket kunskap för att löda fast det själv, finns väldigt bra guider på nätet. Spel från US/JAP funkar oftast utan problem då, har inte stött på nåt som inte fungerar än.

Och ja, det är lagligt. Garantin ryker väl, men den pajjar iaf inte som andra konsoler

Inaktiv

The cake is a lie! PAL Chippen funkar väldigt dåligt med NTSC-J, men hyfsat med NTSC-U. Köp inte heller de billigare, gjorde det och ångrar det kraftigt. Fast som de andra inte heller kan köra spelen jag vill impotera, så gör det inte så värst mycket i nuläget.

1
Skriv svar