Wolfenstein: The New Order avslöjat – se trailern

Medlem

Föregående spel i serien hade fenomenal multiplayer...håll för fan tummarna att utvecklarna ser till att fixa detsamma på denna skapelse

Medlem

Är det hitler i sin super maskin som är slutbossen igen kanske O.o? Nej skämt åt sido mycket trevligt :).

Medlem

Äntligen är kungen av FPS tbx. Hoppas det blir lika bra som Return to castle Wolfenstein! Undra vilken graffemotor de ska köra med.. Nya doom motorn?

Inaktiv

brr .. 00:20-00:29 .. sånt glor jag på 8 timmar varje dag

Inaktiv

hade hellre sett ett rtcw 2 i unrealengine 4

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Ska bli väldigt intressant att se Magnus Högdahls bidrag till den här studion, verkar som det var den här killen som var anledningen till Starbreeze var ett företag som främst fokuserade på teknik.

Kan rekommendera denna artikel som förklarar varför Starbreeze idag inte är samma utvecklare som gjorde spel som Riddick och även första The Darkness.

"Magnus Was the Genius... He Was Their John Carmack, Essentially"

Good find! Det visste jag inte.

Men om han är deras John Carmack så är det inte nödvändigtvis bra. Carmack är känd som ett tekniskt geni men han har ingen kreativitet - det stod John Romero för(som i sin tur inte var teknisk, de kompletterade varandra).

Post-Romero så har id gjort vad? Pumpat ut Quake efter Quake spel, deras senaste spel var en tekniskt kompetent skapelse men utan själ eller kreativitet.

Sen angående själva spelet: jag har länge väntat på en Wolfenstein reboot men de flesta "moderna" tech-warrior spel brukar floppa och/eller bli själlösa och de spelas som en Michael Bay-film. Mycket pompa, effekter etc men inte så mycket under ytan.

Jag hoppas jag har fel! Men vi får se.

Medlem

Fan vad jag längtar!!!!!!

Medlem

Hoppas på en singleplayer upplevelse.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Låt oss hoppas att de är smarta gör en karbonkopia på RtCW:s multiplayer, annars har dom dödat en helig ko och jag blir inte nådig!

Sen håller jag med Javas, att de skulle ha fortsatt med samma tema som i RtCW. Det här känns lite för mordern high tech för att det ska kännas riktigt bra.

Medlem

Kan inte bli sämre än det förra i alla fall.
Ser snyggt ut i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jävlar vad fett! Old school fps! Ja tack! Return to Castle Wolfenstein är det fps jag varvat flest ggr.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Det ser ju läcker ut, är inte "Machinegames" ett hopkok av före detta GRIN-anställda?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det ser ju läcker ut, är inte "Machinegames" ett hopkok av före detta GRIN-anställda?

dom flesta är nog tidiga starbreeze anställda som jobbade på the darkness och riddick

Skrivet av Ostbit:
Skrivet av walter_iego:

Det ser ju läcker ut, är inte "Machinegames" ett hopkok av före detta GRIN-anställda?

dom flesta är nog tidiga starbreeze anställda som jobbade på the darkness och riddick

Tackar, visste att de kom från någon känd svensk spelstudio.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ostbit:
Skrivet av walter_iego:

Det ser ju läcker ut, är inte "Machinegames" ett hopkok av före detta GRIN-anställda?

dom flesta är nog tidiga starbreeze anställda som jobbade på the darkness och riddick

Score! The Darkness var ju hur bra som helst <3


signatur

Game long and prosper

Medlem

Skönt med lite Hendrix iaf, väntar tills jag fått läsa lite om Wolfenstein och sett lite rörliga bilder innan jag kan säga något.

Första intrycket av trailern är dock att man hoppas att dom inte driver robot/mech temat för långt.


signatur

Nämen!

Skägg.
10 Chambers

"Wolfenstein®: The New Order™ is a fictional story set in an alternate universe in the 1960’s. Names, characters, organizations, locations and events are either imaginary or depicted in a fictionalized manner. The story and contents of this game are not intended to and should not be construed in any way to condone, glorify or endorse the beliefs, ideologies, events, actions, persons or behavior of the Nazi regime or to trivialize its war crimes, genocide, and other crimes against humanity."

Om ni var rädda att Bethesda och Machinegames var pyttelite nazistiska så kan ni vara lugna.


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

"Wolfenstein®: The New Order™ is a fictional story set in an alternate universe in the 1960’s. Names, characters, organizations, locations and events are either imaginary or depicted in a fictionalized manner. The story and contents of this game are not intended to and should not be construed in any way to condone, glorify or endorse the beliefs, ideologies, events, actions, persons or behavior of the Nazi regime or to trivialize its war crimes, genocide, and other crimes against humanity."

Om ni var rädda att Bethesda och Machinegames var pyttelite nazistiska så kan ni vara lugna.

De hyllar våld, men det är en annan femma


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

All in all you're just another FPS in the wall..


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Skrivet av Mellansalt:

All in all you&#039;re just another FPS in the wall..

"Hey DRM, leave us kids alone!"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar