12,14 km/h

Flakmonkey
12,14 km/h

Har börjat komma igång allt mer med löpningen och i dagens underbara löparväder satte jag ett nytt årsbästa. Det är inte i närheten av de tider jag hade för två år sedan då jag var som bäst men med tanke på att jag bara sprungit ordentligt sex gånger de senaste två åren så måste jag vara nöjd med 8,2km på 40:31 minuter. Det ger en snitthastighet på 12,14 (enligt Runkeeper) och milen under 50 vilket är helt okej. Speciellt med tanke på kuperingen.

Så nu är det bara att arbeta vidare. Tidigare var målet att komma ned till milen på under 40 men det sket sig ju pga löparknä så nu ska jag nog inte satsa på annat än att fortsätta kunna springa utan att ha ont. Det är ju bara så fantastiskt skönt att kunna springa när man inte har problem med form eller kropp. Är inte där riktigt ännu, benen har inte vant sig, men det går åt helt rätt håll iaf!

#blogg

Medlem
12,14 km/h

Gratulerar! Löpning är så jävla härligt!
Själv varit en motståndare tills för ett år sedan ungefär.
Tog milen nu i påsk för första gången sedan lumpen (9 år sedan, men usch, nu tänker vi inte mer på det) på ca 53 minuter

Kroppen får lida lite, men den kicken och det lugnet i sinnet det ger är oslagbart.

Medlem

Milen i lumpen kommer man ihåg *ångest*.

Sist jag sprang så mycket minns jag faktiskt, men det var ett bra tag sen. Sprang då 1.5mil i rejält kuperad terräng två dagar innan julafton. Folk trodde jag var galen, men det var å andra sidan några månader efter muck. Sen dess har det gått ganska rejält utför.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Snarare 12,14 km/h.. du får nog kolla upp din grunka

(8.2km / 2431s) x 3600s ~ 12.14km/h


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Flakmonkey
Skrivet av azynkron:

Snarare 12,14 km/h.. du får nog kolla upp din grunka

(8.2km / 2431s) x 3600s ~ 12.14km/h

Grunkan hade rätt, jag skrev fel

Tänker flytta det där kommat ett steg åt höger, och tillägga: "DAMN!"


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar