Battlefield 4 – nya bilder från kriget i Baku

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av siZe:

Blir inte ett köp för min del iaf, fortfarande nöjd med BF3 + alla djävla expansioner )))

Kommer nog inte dröja länge innan de stänger ner servrarna för BF 3 efter att BF 4 försäljningen tagit fart. EA i ett nötskal tyvärr.

Det lär de inte göra i första taget. Det är inte alls EA i ett nötskal. EA stänger ner servrar till sportspel som ingen spelar längre. Hade de inte gjort det så hade de förlorat mängder med pengar på saker som ingen använde. Om folk fortsätter spela bf3 så stänger de inte ner servrarna i första taget. Men om det skulle vara två pers inne per dag om några år så vore det inte konstigt om servrarna stängdes ner. Fast du är väl inte ute efter något mer konstruktivt än rent EA hat.

Medlem
Skrivet av JohanB:
Skrivet av DillChips:
Skrivet av musse1:
Skrivet av showerguy:

Om man har köpt Battlefield 3 och alla DLC paket.. ingår alla vapen, fordon, kartor m.m från början i Battlefield 4 eller kommer man bli tvungen att handla allt på nytt?

Förstår inte det resonemanget. En liknelse: Om jag köpt en Volvo av 2012 års modell med alla tillägg du kan tänka dig. Ska jag då få 2013 års modell och även den fullt utrustad?

Men man kan väl inte ladda hem en Volvo heller?

Har det någon som helst relevans till musse1s kommenter?

Tyckte bara att det var lite som att jämföra äpplen med päron.

Medlem
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av siZe:

Blir inte ett köp för min del iaf, fortfarande nöjd med BF3 + alla djävla expansioner )))

Kommer nog inte dröja länge innan de stänger ner servrarna för BF 3 efter att BF 4 försäljningen tagit fart. EA i ett nötskal tyvärr.

Det lär de inte göra i första taget. Det är inte alls EA i ett nötskal. EA stänger ner servrar till sportspel som ingen spelar längre. Hade de inte gjort det så hade de förlorat mängder med pengar på saker som ingen använde. Om folk fortsätter spela bf3 så stänger de inte ner servrarna i första taget. Men om det skulle vara två pers inne per dag om några år så vore det inte konstigt om servrarna stängdes ner. Fast du är väl inte ute efter något mer konstruktivt än rent EA hat.

När de anser att det inte lönar sig längre kommer de stänga ner dessa servrar och det spelar ingen roll om det så är tusentals personer som spelar om de istället kan använda dessa för att miljontals ska kunna spel BF 4. Se bara på hur de hanterade SimCity, Säga vad man vill om Activision Blizzard men de såg iaf till att fixa nya servrar så fort de bara kunde, EA däremot fokuserade tydligen mer på att få ner antalet till ett minimum än att snabbt lösa problemet. Ja det är EA i ett nötskal, tjäna så mycket det går med minsta möjliga kostnad.

Medlem

Sedär, battlefield 3 fick ännu en expansion, de fick dock slut på namn så det blev helt enkelt BF4 istället.

Kom igen nu EA mjölka! mjölka! mjölka! mjölka!

Nu är ni igång igen på samma sätt som alltid.

Medlem

Det är lite kul att läsa att så många redan provat detta spel!

Medlem

folk är fånigare i kommentarer angående BF än de flesta andra spel-serier, är det för att Dice är svenskt?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

folk är fånigare i kommentarer angående BF än de flesta andra spel-serier, är det för att Dice är svenskt?

Nog snarare för att de är ägda av EA. Som TB säger i Content Patch - May 7th, 2013 - Ep. 081 [EA Star Wars, Sims 4, SimCity] så lyckas EA gång på gång att göra något som är ännu värre än vad de gjort innan. Man kan ju alltid hoppas på att EA nu en gång för alla börjar förstå vad som kan hända om de fortsätter i samma stil men jag blir hellre positivt överraskad än att jag köper deras BS ännu en gång.

Medlem

Plockar väl upp det i rea hyllan.

Medlem
Skrivet av toast:

folk är fånigare i kommentarer angående BF än de flesta andra spel-serier, är det för att Dice är svenskt?

Troligen. Folk är väldigt mån om att försvara något dom känner en relation till.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Jag är splittrad! Får dom igång ett bra mp åt klassiska hållet som känns fräscht så kan det bli ett köp. Men jag avvaktar och ser vad det blir av BF denna gång. Än har man inte sett en skymt av mp så lite väl tidigt att dra fram sågen!

Jag är mer skeptisk till att DICE ska göra Star-Wars. Inte för att jag tror att det blir dåligt men DICE gör sig bäst i frånvaro av laserbollar och rymdvarelser. Satsa på BF2143 istället!!

Kul för Sverige som spelnation dock, grattis!

Medlem
Skrivet av Herk:
Skrivet av Moonbus:
Skrivet av showerguy:

Om man har köpt Battlefield 3 och alla DLC paket.. ingår alla vapen, fordon, kartor m.m från början i Battlefield 4 eller kommer man bli tvungen att handla allt på nytt?


EA... Det är svaret.

Har aldrig varit med om nått spel överhuvudtaget som för över all DLC man köpte till förra spelet till det nya

LittleBigPlanet - The one and only.

Medlem

Vet inte asså.. Ser precis ut som när BF3 vart hypat

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Ankh:

https://www.youtube.com/embed/3FZeNkuK0kM

Jag hörde rykten om att detta är den officiella BF4 låten.

https://www.youtube.com/embed/BLtpJebnfHU

är nog mer denna faktiskt. typ som bf3-temat

Inte så här då?

*wUb WuB wUb Wub wUb*


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av musse1:
Skrivet av showerguy:

Om man har köpt Battlefield 3 och alla DLC paket.. ingår alla vapen, fordon, kartor m.m från början i Battlefield 4 eller kommer man bli tvungen att handla allt på nytt?

Förstår inte det resonemanget. En liknelse: Om jag köpt en Volvo av 2012 års modell med alla tillägg du kan tänka dig. Ska jag då få 2013 års modell och även den fullt utrustad?

Konstigt argument. Köper du en ny Volvo 2012 års modell med alla tillägg så kommer den bilen att hålla ett bra tag och inte ett år!

Vi säger att du köper en Volvo 2012 som är fullt utrustad... varför vill man då byta ner sig nästa år?

Skrivet av showerguy:
Skrivet av musse1:
Skrivet av showerguy:

Om man har köpt Battlefield 3 och alla DLC paket.. ingår alla vapen, fordon, kartor m.m från början i Battlefield 4 eller kommer man bli tvungen att handla allt på nytt?

Förstår inte det resonemanget. En liknelse: Om jag köpt en Volvo av 2012 års modell med alla tillägg du kan tänka dig. Ska jag då få 2013 års modell och även den fullt utrustad?

Konstigt argument. Köper du en ny Volvo 2012 års modell med alla tillägg så kommer den bilen att hålla ett bra tag och inte ett år!

Vi säger att du köper en Volvo 2012 som är fullt utrustad... varför vill man då byta ner sig nästa år?

För att kunna delta i rallyt där alla andra kör 2013 års modell?!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av siZe:

Blir inte ett köp för min del iaf, fortfarande nöjd med BF3 + alla djävla expansioner )))

Kommer nog inte dröja länge innan de stänger ner servrarna för BF 3 efter att BF 4 försäljningen tagit fart. EA i ett nötskal tyvärr.

Det lär de inte göra i första taget. Det är inte alls EA i ett nötskal. EA stänger ner servrar till sportspel som ingen spelar längre. Hade de inte gjort det så hade de förlorat mängder med pengar på saker som ingen använde. Om folk fortsätter spela bf3 så stänger de inte ner servrarna i första taget. Men om det skulle vara två pers inne per dag om några år så vore det inte konstigt om servrarna stängdes ner. Fast du är väl inte ute efter något mer konstruktivt än rent EA hat.

När de anser att det inte lönar sig längre kommer de stänga ner dessa servrar och det spelar ingen roll om det så är tusentals personer som spelar om de istället kan använda dessa för att miljontals ska kunna spel BF 4. Se bara på hur de hanterade SimCity, Säga vad man vill om Activision Blizzard men de såg iaf till att fixa nya servrar så fort de bara kunde, EA däremot fokuserade tydligen mer på att få ner antalet till ett minimum än att snabbt lösa problemet. Ja det är EA i ett nötskal, tjäna så mycket det går med minsta möjliga kostnad.

Nu ljuger du här. När sim city hade problem så fixade EA nya servrar väldigt snabbt. De hade dock gjort det stora misstaget(som inte borde få hända) att kraftigt missbedöma hur många servrar som behövs från början. Du har inget att basera det du säger på. Hittills har EA inte stängt ner ett spel som har en massa spelare i sig. Så så länge de inte gjort det så kan du inte säga att de gör det hela tiden.

Medlem
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av siZe:

Blir inte ett köp för min del iaf, fortfarande nöjd med BF3 + alla djävla expansioner )))

Kommer nog inte dröja länge innan de stänger ner servrarna för BF 3 efter att BF 4 försäljningen tagit fart. EA i ett nötskal tyvärr.

Det lär de inte göra i första taget. Det är inte alls EA i ett nötskal. EA stänger ner servrar till sportspel som ingen spelar längre. Hade de inte gjort det så hade de förlorat mängder med pengar på saker som ingen använde. Om folk fortsätter spela bf3 så stänger de inte ner servrarna i första taget. Men om det skulle vara två pers inne per dag om några år så vore det inte konstigt om servrarna stängdes ner. Fast du är väl inte ute efter något mer konstruktivt än rent EA hat.

När de anser att det inte lönar sig längre kommer de stänga ner dessa servrar och det spelar ingen roll om det så är tusentals personer som spelar om de istället kan använda dessa för att miljontals ska kunna spel BF 4. Se bara på hur de hanterade SimCity, Säga vad man vill om Activision Blizzard men de såg iaf till att fixa nya servrar så fort de bara kunde, EA däremot fokuserade tydligen mer på att få ner antalet till ett minimum än att snabbt lösa problemet. Ja det är EA i ett nötskal, tjäna så mycket det går med minsta möjliga kostnad.

Nu ljuger du här. När sim city hade problem så fixade EA nya servrar väldigt snabbt. De hade dock gjort det stora misstaget(som inte borde få hända) att kraftigt missbedöma hur många servrar som behövs från början. Du har inget att basera det du säger på. Hittills har EA inte stängt ner ett spel som har en massa spelare i sig. Så så länge de inte gjort det så kan du inte säga att de gör det hela tiden.

Hade de gjort det så hade inte folk haft så stora problem att ansluta sig till dessa. Vad de gjorde var att ta bort saker som ökade belastningen på deras server, många tröttnade säkert på att ansluta sig och detta innebar i sin tur att deras servrar inte var lika belastade. Deras s.k beta var ju för att testa servrarna men det verkar som de inte förstod att det inte riktigt är samma sak att ha en tidsbegränsning på något och att inte ha det. De ursäktade sig till och med med att de inte räknat med att folk skulle spela så länge som de gjorde. Hoppas de har lärt sig något av denna katastrofala lansering. De var iaf väldigt snabba med att påpeka att kommande The Sims inte kommer kräva konstant uppkoppling.

Jag har inget hat mot EA, vad jag känner är en djup besvikelse över hur de agerat den senaste tiden och förhoppningsvis kanske EA nu börjar förstå att det krävs en ändring. Skulle jag se att de tagit åt sig av den här kritiken och släpper bra spel så ger jag de mer än gärna mina pengar men fram tills så sker kommer jag hålla mig borta från produkter som bär deras namn.

12
Skriv svar