Första skärmdumparna från nya Wolfenstein

Robot
Första skärmdumparna från nya Wolfenstein

Robotar, robotar med tänder och såklart ett gäng nazister på den första laddningen ingame-bilder. Uppdaterat med konceptbilder!

#wolfenstein-the-new-order


Första skärmdumparna från nya Wolfenstein

Inte förvånad över att det ser bra ut, MachineGames har samlat på sig en hel bunt riktigt duktiga grafiker.

Medlem

Det måste vara fel att detta ska föreställa 1960? Ser lite väl hightech ut. Annars så ser det riktigt snyggt ut iaf.

Medlem

Lite bilder säger inte allt för mycket.. väntar till gameplay trailer innan jag avgör om spelet ser bra ut! Högupplösning är en sak men de virsuella effekterna säger mer

Medlem

Ser lovande ut... Hoppas de lyckas hålla i den här bollen hela vägen in i mål nu bara!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

hmm, någon som vet vad dem använder för grafikmotor? Ser snyggt ut iallafall.

Medlem
Skrivet av Manna:

Det måste vara fel att detta ska föreställa 1960? Ser lite väl hightech ut. Annars så ser det riktigt snyggt ut iaf.

Det är 1960 i den alternativa tidslinjen som Wolfenstein befinner sig i. De tidigare spelen utspelar sig (vad vi kan förstå) under brinnande krig.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Bildkommentarerna gjorde min morgon. Fortsätt så!

Medlem
Skrivet av Whitefame:

hmm, någon som vet vad dem använder för grafikmotor? Ser snyggt ut iallafall.

id Tech 5.

Medlem

Vars är jar-jar och lasersvärden ..nej tack.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Ser grymt ut.

Medlem

Hoppas verkligen att man inte bara slåss mot robotar... är det bekräftat att det är nazister, jag ser inga svastikor?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"nu ska vi ut på nazi jakt!"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Hoppas verkligen att man inte bara slåss mot robotar... är det bekräftat att det är nazister, jag ser inga svastikor?

Designen på deras uniformer skriker ju nazityskland men ja, får hoppas att det inte bara är mechs. Svastikor är ju lite halvkänsligt, kan förstå att de väljer att inte ha med dem i första laddningen bilder. Also, hittade två konceptbilder också.


signatur
Medlem

Har inte spelat gamla wolfenstein utan bara det som kom ut 2009 och det var riktigt tråkigt.

Är det bara dum hype och överskattat spel eller är det så att det faktiskt kan vara bra?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rakoon:

Har inte spelat gamla wolfenstein utan bara det som kom ut 2009 och det var riktigt tråkigt.

Är det bara dum hype och överskattat spel eller är det så att det faktiskt kan vara bra?

Med dagens mått mätt är ju originalet inte någon höjdare. Då var det ju helt fantastiskt. Kärnan av Machinegames utgörs ju av veteranerna från Starbreeze, de som gjorde Riddick och drog innan Syndicate.


signatur
Medlem

Om de använder id Tech 5 hoppas de inte blir samma skit som med RAGE, screentearing och textur poppning uta bara helsike!

Medlem

förstår inte varför folk klagar äver mechs xD redan i return to wolfenstein så fanns det en hel del skumma hightech saker som hände och tom i verkligheten hade tyskarna en hel del saker som var sjukt hightech för 40 talet, lägg till 20 år till av utveckling så hade dom nog kunnat komma hur långt som helst


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Är det bara jag som tycker att WW2 inspirationen känns lite småfräsh? Vem tusan hade trott det 2008!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Manna:

Det måste vara fel att detta ska föreställa 1960? Ser lite väl hightech ut. Annars så ser det riktigt snyggt ut iaf.

Skrivet av Manna:

Det måste vara fel att detta ska föreställa 1960? Ser lite väl hightech ut. Annars så ser det riktigt snyggt ut iaf.

Stor teknologiskt skillnad mellan 40 och 60 talet

Medlem

Det här påminner om Killzone och gillar man Killzone så ser det lätt ut att gilla det här. Najs.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Hoppas det inte bara är robotar och mechs, saknar det gammla ockulta från RTCW.
Jag håller tummarna för att det här blir bra, har sett fram emot ett nytt Wolfenstein i flera år nu!

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Hoppas verkligen att man inte bara slåss mot robotar... är det bekräftat att det är nazister, jag ser inga svastikor?

Designen på deras uniformer skriker ju nazityskland men ja, får hoppas att det inte bara är mechs. Svastikor är ju lite halvkänsligt, kan förstå att de väljer att inte ha med dem i första laddningen bilder. Also, hittade två konceptbilder också.

Tyvärr så är folk mycket känsligare idag, själv hoppas jag på att det finns svastikor i spelet för känslans skull. Jag menar, tänk tillbaka till RTCW, då man ser svastikor och tavlor på Hitler överallt bakom fiendens linjer, det kändes verkligen som man infiltrerade axelmakterna


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Hoppas verkligen att man inte bara slåss mot robotar... är det bekräftat att det är nazister, jag ser inga svastikor?

Designen på deras uniformer skriker ju nazityskland men ja, får hoppas att det inte bara är mechs. Svastikor är ju lite halvkänsligt, kan förstå att de väljer att inte ha med dem i första laddningen bilder. Also, hittade två konceptbilder också.

Indeed kanske inte är bästa att skylta med svastikor över hela skärmen, men om man tittar i vänstra hörnet så är det ingraverat i stenen ett hakors på denna bilden. Sen om man kollar Trailern har dom gjort ett ganska vågat move, och satt en rätt fet Hakors Flagga på Big Ben. Så Nazister finns det inget tvivel om

Är det bara jag som får lite Killzone vibbar ifrån alla dessa bilderna?


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Manna:

Det måste vara fel att detta ska föreställa 1960? Ser lite väl hightech ut. Annars så ser det riktigt snyggt ut iaf.

Innan du börjar skrika så kan du väl vänta å se vad det blir för förklaring till att Nassarna har sådan utrustning Kan ju vara vad som helst, nån uråldrig kraft som de hittat vid någon utgrävning eller kanske t.om utomjordisk teknologi. Det är ju inte direkt ovanligt att Nazisterna under 40-talet associerades med utomjordingar och UFOn. Själv känner jag mig oerhört pepp på detta! Det ser riktigt coolt ut!


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Hipshot:

Hoppas verkligen att man inte bara slåss mot robotar... är det bekräftat att det är nazister, jag ser inga svastikor?

Kika announcementtrailern. I den sista scenen där robotar siktar på en människa (hjälten?) syns tydligt svastikor på röda flaggor/banderoller i bakgrunden.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Designen på deras uniformer skriker ju nazityskland men ja, får hoppas att det inte bara är mechs. Svastikor är ju lite halvkänsligt, kan förstå att de väljer att inte ha med dem i första laddningen bilder. Also, hittade två konceptbilder också.

Ganska tragikomiskt att detta är känsligt medan det är helt ok att mörda nassar på löpande band.

Medlem

Hoppas det blir mer som RTCW och inte ännu en usel COD-kopia som senaste Wolfenstein.

Medlem

Förbannat coola Nazisoldater.

Men.... VART ÄR DET OCKULTA???


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Hoppas verkligen att man inte bara slåss mot robotar... är det bekräftat att det är nazister, jag ser inga svastikor?

Designen på deras uniformer skriker ju nazityskland men ja, får hoppas att det inte bara är mechs. Svastikor är ju lite halvkänsligt, kan förstå att de väljer att inte ha med dem i första laddningen bilder. Also, hittade två konceptbilder också.

Samt att bilden med roboten där man har BF3-"ficklampan" har märket som nazi-tysklands pansarvagnar hade under WW2. Minns dock inte vad det märket heter

Medlem
Skrivet av Remus:

Förbannat coola Nazisoldater.

Men.... VART ÄR DET OCKULTA???

Antingen är det med i spelet eller så inte.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Är det bara jag som får lite Killzone vibbar ifrån alla dessa bilderna?

Det beror på om du läser andras kommentarer eller inte.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar