Medlem
Vilket MMORPG?

Det finns ju så många mmorpg som är ute på marknade och så många som kommer lanseras bara under drygt 2010, och för att nämna några av de hetaste på marknaden och kommande är ju bl.a. :
World of Warcraft Catalysm
Aion Online
Star Trek Online
Star Wars: The old Republic
Guild Wars 2
Stargate Worlds
Continenth Of The Ninth Online
med många flera...

Vilket lirar ni just nu? Vad vill ni lira? Varför? Bara till att snacka av er om allt som gäller MMORPG


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Inaktiv

The Old Republic verkar ju riktigt skönt! gör en användare och skriv upp dej för ev. beta på deras hemsida

www.swtor.com

Medlem

hehe jo står redan med i kön där


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

Sitter och kör battlegrounds i World of Warcraft med mina gubbar i väntan på rated battlegrounds, vilket jag hoppas mycket på. Är så less på arena.

Annars så är det mest SW:ToR som jag ser fram emot. Diggar Star Wars och gillar grafiken. Förhoppningsvis blir det en hit.

Medlem

World of Warcraft
Rated BGs är ett steg tillbaka mot det gamla honorsystemet vilket i och för sig är positivt, men i övrigt är det samma gamla typ av BGs. Inget nytt under solen. Det får vara nog med mina 3.5 år.

Star Trek Online
Cryptic studios har jag god erfarenhet av och ser fram emot detta spelet. Dessutom ett spel med bra PvP. Är egentligen ingen science fiction fan, men växte upp med Star Trek, så lite färgad är man allt.

Star Wars the Old Republic
Bioware är också en bra studio. Men de har ingen tidigare MMO erfarenhet och har tagit Mythic till hjälp för PvP delen vilket gör mig något orolig. Men framtiden får utvisa. Är ingen större Star Wars fantast, så inte säkert jag provar detta spel.

Aion Online
Spelade closed beta. Men avvaktar utvecklingen de första 2-3 månaderna innan jag tar ett beslut. Skall bli intressant att följa händelserna efter de första 30 gratis dagarna tar slut.

Guild Wars 2
Ett spel jag verkligen längtat efter ända tills jag fick reda på att det trots allt blir mycket instanserat liksom föregångarna. Vilket var riktigt trist att höra, efter alla rykten som sagt att det skulle få en öppen värld.

Mortal Online
Var inte med i din lista, men är ett spel jag ser fram emot. Håller tummarna för att det Malmö baserade Starvault skall lyckas genomföra hela projektet. Ekonomin är inte den bästa, så jag är lite orolig. Men annars ett Full PvP spel som ser mycket lovande ut.

Just nu lirar jag Warhammer Online i avvaktan på utvecklingen i Aion. Ett spel som tagit oerhört mycket stryck och tappat mycket folk, men som egentligen har en enorm potential om bara Mythic hade lyckats göra en mirakel patch som löste många av de problem som följt spelet sen start. Om inte, är det tveksamt om Warhammer finns kvar Q2 2010.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv
Skrivet av Snake:

Star Wars the Old Republic
Bioware är också en bra studio. Men de har ingen tidigare MMO erfarenhet och har tagit Mythic till hjälp för PvP delen vilket gör mig något orolig. Men framtiden får utvisa. Är ingen större Star Wars fantast, så inte säkert jag provar detta spel.

Mythic är ju ett bra företag. Visst så blev inte Warhammer Online lika bra som man hade förväntat sig men både Dark Age of Camelot och Ultima Online blev riktigt stora MMORPG. Det kunde varit värre. Hade SOE lagt vantarna på spelet så hade jag nog aldrig tittar åt SWTORs håll

Medlem
Skrivet av Guzilla:
Skrivet av Snake:

Star Wars the Old Republic
Bioware är också en bra studio. Men de har ingen tidigare MMO erfarenhet och har tagit Mythic till hjälp för PvP delen vilket gör mig något orolig. Men framtiden får utvisa. Är ingen större Star Wars fantast, så inte säkert jag provar detta spel.

Mythic är ju ett bra företag. Visst så blev inte Warhammer Online lika bra som man hade förväntat sig men både Dark Age of Camelot och Ultima Online blev riktigt stora MMORPG. Det kunde varit värre. Hade SOE lagt vantarna på spelet så hade jag nog aldrig tittar åt SWTORs håll

... och förhoppningsvis har man dragit lärdom av snedstegen i Warhammer Online. Har forftfarande tilltro till dem.

Medlem

Sitter med Lord of the Rings online, vad mysigare finns det än att ge sig in i Middle Earth å strosa runt. Superb story, läser man böckerna oxå så blir ännu mer kött på benen och mycket roligare.

Medlem

Intressant att höra vad alla säger, men verkar dåligt med folk som lirar Age of Conan fastän det var så omtalat långt innan det ens släpptes.

Och om man nu ska snacka lite om SW:ToR så hoppas jag på att det kommer vara möjligt, antingen via patch eller expansion att senare även kunnde flyga i rymden och questa via det sättet.
SWG's "Jump to lightspeed" blev ju en riktigt hit när det släpptes så åtminstone jag hoppas att de kommer göra något liknande till SW:ToR


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Inaktiv
Skrivet av LitroXx:

Intressant att höra vad alla säger, men verkar dåligt med folk som lirar Age of Conan fastän det var så omtalat långt innan det ens släpptes.

Och om man nu ska snacka lite om SW:ToR så hoppas jag på att det kommer vara möjligt, antingen via patch eller expansion att senare även kunnde flyga i rymden och questa via det sättet.
SWG's "Jump to lightspeed" blev ju en riktigt hit när det släpptes så åtminstone jag hoppas att de kommer göra något liknande till SW:ToR

Har dom sagt någonting om när det kommer släppas?:)

Medlem
Skrivet av anteskoog:

Har dom sagt någonting om när det kommer släppas?:)

Ryktet går om att det släpps i oktober 2010, kan antagligen även vara preliminärt datum och alla vet ju hur det går med såna datum


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Inaktiv

haha, joo:P..

hoppas verkligen att man kommer med i nån beta ganska tidigt då

Medlem
Skrivet av Benmaskin:
Skrivet av Guzilla:
Skrivet av Snake:

Star Wars the Old Republic
Bioware är också en bra studio. Men de har ingen tidigare MMO erfarenhet och har tagit Mythic till hjälp för PvP delen vilket gör mig något orolig. Men framtiden får utvisa. Är ingen större Star Wars fantast, så inte säkert jag provar detta spel.

Mythic är ju ett bra företag. Visst så blev inte Warhammer Online lika bra som man hade förväntat sig men både Dark Age of Camelot och Ultima Online blev riktigt stora MMORPG. Det kunde varit värre. Hade SOE lagt vantarna på spelet så hade jag nog aldrig tittar åt SWTORs håll

... och förhoppningsvis har man dragit lärdom av snedstegen i Warhammer Online. Har forftfarande tilltro till dem.

Kan inte uttala mig om UO, men spelade DAoC och många med mig anser nog att Mythic tog några rejäla felsteg i utvecklingen av spelet halvvägs och framåt, för att sedan upprepa några av dem i Warhammer.

Så jag är inte helt säker att de lärt sig av historien.

Ang SOE håller jag helt med. Brrrr....


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Tänk om de bara hade valt en annan spelmotor... Hade blivit underbart.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Riskerna finns ju att Mythic inte har lärt sig, men håller tummarna för att det blir bra ändå, annars så får man nog ha tålamod och hoppas att de kommer fixa det via patchar iaf


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem
Skrivet av Guzilla:
Skrivet av Snake:

Star Wars the Old Republic
Bioware är också en bra studio. Men de har ingen tidigare MMO erfarenhet och har tagit Mythic till hjälp för PvP delen vilket gör mig något orolig. Men framtiden får utvisa. Är ingen större Star Wars fantast, så inte säkert jag provar detta spel.

Mythic är ju ett bra företag. Visst så blev inte Warhammer Online lika bra som man hade förväntat sig men både Dark Age of Camelot och Ultima Online blev riktigt stora MMORPG. Det kunde varit värre. Hade SOE lagt vantarna på spelet så hade jag nog aldrig tittar åt SWTORs håll

Mythic gjorde inte Ultima Online... Mythic hade absolut ingenting att göra med spelet.

Mythics första spel far Dark Age of Camelot, vilket var rätt så kul, dock.

Medlem

Helt korrekt. Det var Origin Systems som utvecklade UO.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Btw ny planet har även släppts till SWTOR: Balmorra


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

Kör på WAR vet jag, kostar ju nästan ingenting.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=104588


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Kör på WAR vet jag, kostar ju nästan ingenting.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=104588

Jo är ju ganska billigt, men dock tycker jag faktiskt att känslan i spelet känns lite oarbetad ändå, känns ganska stelt för min del iaf, men det är ju min åsikt och har ju inte varit något stort Warhammer fan innan så kan ju även vara därför


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

För mig är det just "känslan" som gör att jag spelar Warhammer. Den rika loren i kombination med en mörk dyster värld är oöverträffbar.

Men som sagt, smaken är olika.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Vad är det för pajjas-planeter som sw-tor har?

Vad hände med Dantooine, Tatooine, Yavin 4 osv?

Korriban är dock en väldigt intressant planet då det är Siths hemplanet.

Medlem
Skrivet av quesus:

Vad är det för pajjas-planeter som sw-tor har?

Vad hände med Dantooine, Tatooine, Yavin 4 osv?

Korriban är dock en väldigt intressant planet då det är Siths hemplanet.

Själv tycker jag att det är skoj att man får se lite nya planeter än bara de gamla vanliga. Men det är väl inte helt omöjligt att de annonserar ut just de planeterna du nämnde senare, det är ändå ett tag kvar till release.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar