Fallen Earth, nån som har testat det?

Medlem
Fallen Earth, nån som har testat det?

Undrar bara om de är någon som har spelat Fallen Earth?
Det ser lite intressant ut när man ser bilder och så men man vet ju aldrig.

Om nån har testat så får du gärna berätta lite om det!

Och FZ, ni får gärna testa det åt oss och skriva era tankar

Medlem

Det är ett indie spel så det är vad du får förvänta dig. Vissa tycker det är kul, andra tycker att det känns som lågbudget skräp

Medlem

Tycker att du skall läsa de internationella formen, så får du betydligt mer omdömmen och intryck från andra spelare, speciellt med tanke på att Fallen Earth inte har en EU version, utan man får spela NA versionen.

På mmorpg.com och massively.com får Fallen Earth mycket bra omdömmen. Det har sina brister, men majoriteten av spelarna är ändå överraskade över hur pass bra det är.

Många som spelat EvE Online och liknande MMO verkar uppskatta det extra mycket. Det är ett sandbox MMO och mycket annorlunda jämfört med WoW, War och andra linjära MMO. Så är man inte beredd på att inlärningskurvan är betydligt högre och att saker och ting är annorlunda mot de vanliga MMOna så kanske man blir tveksam.

Men som sagt, läs på de internationella forumen, och lycka till.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

jag hade tillgång till FE i ett år, från alpha. Inte mycket har direkt ändrats förutom interface : P Jag tycker det är skräp

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

jag hade tillgång till FE i ett år, från alpha. Inte mycket har direkt ändrats förutom interface : P Jag tycker det är skräp

för komplicerat för dig?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jag gillar spelet!

Man bör dock inse att det är nyss utkommet ur betan och helt nytt - det finns alltså en del småbuggar och en del saker kommer att förfinas och förändras. Dock har jag ännu inte stött på några stora spelavgörande buggar. Fastnat under marken ett par gånger bara.

Spelet har stor potential om utvecklarna spelar sin kort rätt och gör rätt val gällande hur spelet skall utvecklas. Jag hoppas på det bästa!

Jag var skeptisk i början, men efter att ha provat en 15dgrs trial så fastnade jag.

Jag tror att spelet är halvdåligt optimerat då det krävs lite kräm i burken för att kunna spela med bra grafik och bra fps - jag har en ok (INTE top-of-the-line) burk och jag tycker jag hittat en bra nivå av grafik/fps. Jag hatar att spela fula spel.
Det är dock ingen AOC-grafik ens på högsta inställningen.

Helt klart värt att prova på tycker jag - om man tröttnat på alver och svärd.

Medlem

De som är vana vid linjära spel typ WoW och inte är öppna för allt vad ett sandbox MMO innebär, kommer inte att tycka om Fallen Earth. För oss andra, är det ett kanon spel.

Dessvärre gillar inte frugan den apokalyptiska miljön i klippiga bergen, och vi spelar tillsammans, så jag stannar i Warhammer.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

http://www.fallenearth.com/node/267

Gratis trial keys - nu finns det ingen orsak att inte prova på det!

Inaktiv
Skrivet av Bjarka:

http://www.fallenearth.com/node/267

Gratis trial keys - nu finns det ingen orsak att inte prova på det!

danke!

Inaktiv

Ja alltså jag vågar inte börja på ett så engagerande mmo till. EvE får räcka.

Men wow och eve är ju så brutalt olika att de inte ens kan jämföras. Bara för att båda är under kategorin MMO säger inget alls egentligen. Det är som att jämföra zelda med baldurs gate båda är ju rpg.

Medlem
Skrivet av Fenix:

för komplicerat för dig?

vad skulle vara komplicerat i sådana fall?

Medlem

Jag gillar FE. Det är inte tekniskt imponerande men dom har lyckats bra med ett fallout style MMO tycker jag.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar