Diablo 3-bugg gör spelare till miljardärer

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Camfak:

Va? Riktiga pengar eller ingame pengar?

Eftersom man kan sälja guld på RMAH så är det ju samma sak.

Japp, exakt samma sak... Någon har tjänat 371 biljoner och kan nu ta över hela världen...

/sarkasm

Baserat på Oliwers post om guldvärdet:

371,700,000,000,000 / 190,000,000 = 1956315
1,956,315 x 50€ = 97,815,750€

Säg att han lyckas sälja 25% av det guldet till ett värde av 25% av vad växelkursen är..
Då har han ändå över 6,000,000€

Så han kan nog fortfarande ta över din värld.

Jaså, hur då?

Det där är ju inga pengar att tala om på det stora hela.

Nej, att få ut 50 millar på en bugg är ju inga pengar att tala om....

Fast nu var det ju inte det kommentaren handlade om... Dåligt försök till att försöka slingra sig...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Naida:

Haha, allt hände på USA serverna Bra gjort med Real money auction house Blizzard. Dummaste jävla idén någonsin.
Ursäka språket men dom förstörde allt det roliga när dom införde auction house i Diablo.

Hur exakt förstörde de det roliga i Diablo? Du behöver inte använda AH om du inte vill, det är helt fritt. Eller menar du att du har så dålig självdisciplin att du bara måste in och handla saker där? Eller menar du att de som faktiskt handlar där inte har roligt?


signatur

Burn in the light.

Medlem

Enkelt. Att samla på sig bra gear kräver att du handlar i ah. Om folk då fuskat till sig 800 miljoner mot en som spelat ihop 20 miljoner på att inte fuska så påverkar det spelet negativt för den ärlige spelaren, då fuskarn på det sättet driver upp priserna i ah. Enkel logik att sitter det folk på hur många miljoner som helst så kan jag även ta hur många miljoner som helst.

Så AH tycker inte jag förstört D3. Snarare fuskarna som botar till sig miljarders guld. Jag måste säga att jag gillar AH och spänningen på om jag kommer få ett visst gear, men inte när jag vet att de finns de som fuskat till sig allt sitt guld och som dessutom har oerhört mer än vad jag skulle kunna spela ihop på en livstid.

Så därför spelar jag Path of Exile numera. Ni som inte testat, så är det bara att ladda hem å börja lira.

Medlem
Skrivet av ELF:

Så fel att de bannar pengafuskarna. Det förstör ju ändå inte för någon annan spelare.
Ser inte varför man skulle fuska, men är ändå emot vad Blizzard gör.

Fast de är ju precis det som sker, ekonomin i Diablo 3 är ju beroende av hur mycket pengar det finns i spelet. Mer pengar gör att saker tappar i värde precis som i verkligheten.

Medlem

Alla som ska spela Project Titan, prepare yourselves nu när Jay Wilson har varit project leader ett tag, abandon hope..all who enters here!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Auction House är väl den stora boven egentligen. Auction House och bristen på intressant ambition.

"Spelare kommer ändå att sälja skit osv så lika bra att vi gör det säkert."

Va? Ni har ju redan gjort ett Auction House som fungerar i World of Warcraft för fan 10 år sedan nästan. BIND ON PICKUP.

Nu sålde ju ifs folk saker på WoW men det var ju inget som man kunde bli asfet direkt av över huvud taget, som man kunde i Diablo 3.

Kat-a-strof.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag har hört att denna glitch endast gick att utnyttja om man hade mer än 3 eller 4 (minns ej den exakta summan) miljarder, vilket inte alltför många spelare hade.
Naturligtvis gör det inte saken mer okej.
RMAH var kanske en dum sak, men det vanliga auktionshuset är fantastiskt.

Medlem

Åh titta, deras auktionshus som skulle skydda oss från fuskande spelare och lovade guld och gröna skogar används för att fuska. Vad ironiskt... Helt klart värt att ha always-on-DRM för att få tillgång till det...

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Jag har hört att denna glitch endast gick att utnyttja om man hade mer än 3 eller 4 (minns ej den exakta summan) miljarder, vilket inte alltför många spelare hade.
Naturligtvis gör det inte saken mer okej.
RMAH var kanske en dum sak, men det vanliga auktionshuset är fantastiskt.

Nej men har man det kan man väl fixa oändligt med pengar i princip och skicka ut i systemet, ge bort, ge till kompisar. Osv. Och sen är ju ekonomin fawkd.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av redruM:

Hur exakt förstörde de det roliga i Diablo? Du behöver inte använda AH om du inte vill, det är helt fritt. Eller menar du att du har så dålig självdisciplin att du bara måste in och handla saker där? Eller menar du att de som faktiskt handlar där inte har roligt?

Fel. Att AH ens existerar gör att alla droprates anpassades därefter. Under spelets första månader var det näst intill omöjligt att själv hitta något, d v s det Diablo går ut på, istället förvandlades majoriteten till guldfarmare.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av redruM:

Hur exakt förstörde de det roliga i Diablo? Du behöver inte använda AH om du inte vill, det är helt fritt. Eller menar du att du har så dålig självdisciplin att du bara måste in och handla saker där? Eller menar du att de som faktiskt handlar där inte har roligt?

Fel. Att AH ens existerar gör att alla droprates anpassades därefter. Under spelets första månader var det näst intill omöjligt att själv hitta något, d v s det Diablo går ut på, istället förvandlades majoriteten till guldfarmare.

+1

Det folk inte verkar förstå när de säger "man måste inte använda AH" är att blizzard har designat spelet för att man ska använda det för att kunna progressa sin karaktär i den takt det är tänkt.

Medlem

Kan man inte bara handla upp det dyraste saker som går att köpa för ingame cash och sälja skiten för riktiga pengar?

Medlem
Skrivet av Naida:

Haha, allt hände på USA serverna Bra gjort med Real money auction house Blizzard. Dummaste jävla idén någonsin.
Ursäka språket men dom förstörde allt det roliga när dom införde auction house i Diablo.

Varför? Om du inte tycker om AH så måste du inte använda det. Du påverkas inte av att någon annan använder AH heller vare sig det är real money ah eller gold ah.


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av redruM:

Hur exakt förstörde de det roliga i Diablo? Du behöver inte använda AH om du inte vill, det är helt fritt. Eller menar du att du har så dålig självdisciplin att du bara måste in och handla saker där? Eller menar du att de som faktiskt handlar där inte har roligt?

Fel. Att AH ens existerar gör att alla droprates anpassades därefter. Under spelets första månader var det näst intill omöjligt att själv hitta något, d v s det Diablo går ut på, istället förvandlades majoriteten till guldfarmare.

Eftersom det finns på AH så har ju någon bevisligen hittat något. Alla är väl lika stor chans på droprates eller? Folk bytte i D2 också, bara genom andra kanaler.

Edit: Dessutom, vem är du att bestämma vad Diablo går ut på.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Blizzard är EJ kvalitet längre.

word!

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av jonis:
Skrivet av redruM:

Hur exakt förstörde de det roliga i Diablo? Du behöver inte använda AH om du inte vill, det är helt fritt. Eller menar du att du har så dålig självdisciplin att du bara måste in och handla saker där? Eller menar du att de som faktiskt handlar där inte har roligt?

Fel. Att AH ens existerar gör att alla droprates anpassades därefter. Under spelets första månader var det näst intill omöjligt att själv hitta något, d v s det Diablo går ut på, istället förvandlades majoriteten till guldfarmare.

Eftersom det finns på AH så har ju någon bevisligen hittat något. Alla är väl lika stor chans på droprates eller? Folk bytte i D2 också, bara genom andra kanaler.

Edit: Dessutom, vem är du att bestämma vad Diablo går ut på.

Jag vet inte hur länge du spelat D3 men från release och ett bra tag framåt så var droprates för items till den klass du själv spelade helt horribel. Det gjorde att om du ville ha gear för att komma vidare efter man facerollade normal och nightmare så var AH i princip det enda valet.

*Edit
Och glöm inte bort ändringen de gjorde så att magic find inte längre hade någon effekt på kistor och andra saker med items i sig. Eller det faktum att bossar droppade helt värdelösa items. Chansen till ett gult item var nästan obefintlig, och om du faktiskt fick ett så var det 5-6 lvls under din egen och med helt fel stats.

Medlem
Skrivet av redruM:

Eftersom det finns på AH så har ju någon bevisligen hittat något. Alla är väl lika stor chans på droprates eller? Folk bytte i D2 också, bara genom andra kanaler.

Ja, det är klart att vissa hittade lite grejer. So what? Varför tror du personen i fråga la upp det på AH för? Han använde det inte själv, utan sålde det istället. Visst var/är dropraten lika för alla, men det säger ingenting om hur stor eller liten den faktiskt är/var. I början var den HORRIBEL, och det är ett faktum. Det var ingen slump att den var det, utan såklart kunde det inte droppa grejer till höger och vänster (som i föregångarna). Då skulle det finnas för mycket av samma på AH, och Blizzard ville ha folk dit.

Skrivet av redruM:

Edit: Dessutom, vem är du att bestämma vad Diablo går ut på.

Du saknar ett frågetecken om det var menat som en fråga. Formulerat så iaf. Jag hävdar inte att jag vet vad som får folk att fortsätta lira Diablo 3. Men kom igen, nöta om samma kontent för den "fantastiska" storyn om och om igen? Eller kan det vara så att man är ute efter ny gear/roliga epix o s v? Kanske va?

Rent historiskt är det precis det den här genren gått ut på, "grind for epix". Första spelgenomgången kanske det är för att "uppleva spelet", men sen är det andra grejer det handlar om.

Skrivet av Winzi:

Jag vet inte hur länge du spelat D3 men från release och ett bra tag framåt så var droprates för items till den klass du själv spelade helt horribel. Det gjorde att om du ville ha gear för att komma vidare efter man facerollade normal och nightmare så var AH i princip det enda valet.

*Edit
Och glöm inte bort ändringen de gjorde så att magic find inte längre hade någon effekt på kistor och andra saker med items i sig. Eller det faktum att bossar droppade helt värdelösa items. Chansen till ett gult item var nästan obefintlig, och om du faktiskt fick ett så var det 5-6 lvls under din egen och med helt fel stats.

Exakt så var det, bra skrivet.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av redruM:

Eftersom det finns på AH så har ju någon bevisligen hittat något. Alla är väl lika stor chans på droprates eller? Folk bytte i D2 också, bara genom andra kanaler.

Ja, det är klart att vissa hittade lite grejer. So what? Varför tror du personen i fråga la upp det på AH för? Han använde det inte själv, utan sålde det istället. Visst var/är dropraten lika för alla, men det säger ingenting om hur stor eller liten den faktiskt är/var. I början var den HORRIBEL, och det är ett faktum. Det var ingen slump att den var det, utan såklart kunde det inte droppa grejer till höger och vänster (som i föregångarna). Då skulle det finnas för mycket av samma på AH, och Blizzard ville ha folk dit.

Det är väl klart att folk lade ut gear de hittat som de inte behövde. Allting var inte perfekt men spelet är ju ett år gammalt och har uppdaterats många gånger nu. Jag tyckte också det var låg droprate på legendariska föremål i början, men det störde mig inte, det enda jag behövde göra var att spela mer. Det är svårt att få till en droprate som passar alla människor. Som sagt, ville du ha något i D2 kunde du bara köpa det också, genom andra kanaler. Du är inte på något sätt tvingad att använda AH och om man fortfarande måste det för att klara av spelet så har man antingen spelat för lite eller så är man en dålig spelare. Jag störs inte av att spelare handlar där, eftersom de inte har något med mig att göra och inte påverkar mitt spel på något sätt.

Edit: Däremot gillar jag inte hur de har löst dubbla vapen i Diablo 3, samt hur klasser som Mage kan använda andra vapen än stavar och att det oftast är en fördel till och med.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Diablo3 är dött i mina ögon om dom inte gör guld värdelöst, Det ända man gör i Diablo3 är att farma guld så att man kan köpa saker på Auktions huset. Men nu när folk har triljoner och man sitter där med sina fjuttiga miljoner så finns det ingen mening, Hur länge man än spelar så kommer man att vara en fattiglapp jämfört med fuskarna.. Tacka vet jag Diablo2:LOD där man letade items istället för guld...

Medlem
Skrivet av redruM:

Det är väl klart att folk lade ut gear de hittat som de inte behövde. Allting var inte perfekt men spelet är ju ett år gammalt och har uppdaterats många gånger nu. Jag tyckte också det var låg droprate på legendariska föremål i början, men det störde mig inte, det enda jag behövde göra var att spela mer. Det är svårt att få till en droprate som passar alla människor. Som sagt, ville du ha något i D2 kunde du bara köpa det också, genom andra kanaler. Du är inte på något sätt tvingad att använda AH och om man fortfarande måste det för att klara av spelet så har man antingen spelat för lite eller så är man en dålig spelare. Jag störs inte av att spelare handlar där, eftersom de inte har något med mig att göra och inte påverkar mitt spel på något sätt.

Problemet är ju att det var betydligt mer sannolikt i Diablo 1, och 2, att man faktiskt hittade det själv om man bara nötte på. Ju mer spelarna förvandlas till goldfarmers, i en dessutom explosionsartat inflationsökande ekonomi, ju snabbare tröttnar folk.

Det är mycket möjligt att spelet ser betydligt bättre ut idag, och kul för de som fortfarande lirar, men jag hävdar fortfarande att AH är den största boven i varför D3 trots allt misslyckades med att få den stora massan att bibehålla intresset som föregångarna gjorde.

Skrivet av redruM:

Edit: Däremot gillar jag inte hur de har löst dubbla vapen i Diablo 3, samt hur klasser som Mage kan använda andra vapen än stavar och att det oftast är en fördel till och med.

Det håller jag helt med dig om. Förstår inte för fem öre hur de tänkte där, låta casters gynnas av samma stats som melee. Så otroligt korkat, och dessutom än mer anti-socialt spelande.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tydligen många fler som spelar detta fortfarande än va jag trodde, besvikna spelare är väll mer högljuda än nöjda antar jag.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

Tydligen många fler som spelar detta fortfarande än va jag trodde, besvikna spelare är väll mer högljuda än nöjda antar jag.

japp, det är oftast därför den enda delen av vissa forum som är positiva är mod forum. För där vistas nästan bara folk som gillar och stöder utveckling av saker till ett spel man tycker bra om.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Ett trasigt spel sedan release, som fortfarande är trasigt.

Inte så mycket till en nyhet. Gold dupandet var redan ett problem när spelet var nytt.
Vad som behövs nu är en bra expansion som återställer Diablos rykte.

Jepp. Tycker det borde vara dags för expansion snart. Börjar bli sugen på det igen men då vill jag se en ny klass och nytt innehåll också.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Ett trasigt spel sedan release, som fortfarande är trasigt.

Inte så mycket till en nyhet. Gold dupandet var redan ett problem när spelet var nytt.
Vad som behövs nu är en bra expansion som återställer Diablos rykte.

Jag tror ingen expansion i världen kan rädda D3. Hela konceptet är förstört från början. När nån på Blizzard för första gången sa "Jag vet, vi slänger in ett auktionshus!" så gick Diablo 3 åt helvete och inget kan rädda de nu.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av GooGeL:

Ett trasigt spel sedan release, som fortfarande är trasigt.

Inte så mycket till en nyhet. Gold dupandet var redan ett problem när spelet var nytt.
Vad som behövs nu är en bra expansion som återställer Diablos rykte.

Jag tror ingen expansion i världen kan rädda D3. Hela konceptet är förstört från början. När nån på Blizzard för första gången sa "Jag vet, vi slänger in ett auktionshus!" så gick Diablo 3 åt helvete och inget kan rädda de nu.

Man behöver inte använda auktionshuset iofs. Det är frivilligt.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Man behöver inte använda auktionshuset iofs. Det är frivilligt.

...så var vi där igen. Läs min och redrums konversation en bit upp.

Auktionshusets existens påverkar alla droprates, så är det bara. Oavsett om man väljer att använda det eller ej, så är sannolikheten att man faktiskt hittar det man själv vill ha BETYDLIGT lägre än i de tidigare i serien.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Skön kille

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av GooGeL:

Ett trasigt spel sedan release, som fortfarande är trasigt.

Inte så mycket till en nyhet. Gold dupandet var redan ett problem när spelet var nytt.
Vad som behövs nu är en bra expansion som återställer Diablos rykte.

Jag tror ingen expansion i världen kan rädda D3. Hela konceptet är förstört från början. När nån på Blizzard för första gången sa "Jag vet, vi slänger in ett auktionshus!" så gick Diablo 3 åt helvete och inget kan rädda de nu.

Man behöver inte använda auktionshuset iofs. Det är frivilligt.

Japp, det stämmer, men motivationen att grinda för feta grejjer när du är några klick bort från att äga dom sjunker ju...

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Japp, det stämmer, men motivationen att grinda för feta grejjer när du är några klick bort från att äga dom sjunker ju...

Nå, med en viss självkontroll så är allt möjligt.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Ett trasigt spel sedan release, som fortfarande är trasigt.

Inte så mycket till en nyhet. Gold dupandet var redan ett problem när spelet var nytt.
Vad som behövs nu är en bra expansion som återställer Diablos rykte.

tycker inte jag...jag tycker dom gjorde bort sig redan vid släppet. kommer aldrig köpa något mer av dom. finns andra spel jag kan lira

12
Skriv svar