Leisure Suit Larry kommer tidigare än väntat

Robot
Medlem
Leisure Suit Larry kommer tidigare än väntat

*Plockar fram popcornen*

Medlem

"Leisure Suit Larry kommer tidigare än väntat"

Medlem

Köper det på stört


signatur

Game long and prosper

Medlem

larry var det första spelet jag spelade och då på en as gammel mac hos en polare.
brings back memories...

Medlem

Larry 1 var roligt men väldigt kort, det var med del två som de verkligen lyckades göra ett bra Larry spel.

Leisure Suit Larry 1 Age Questions

Medlem

2:an var ett mästerverk, spelade det på min Atari ST innan de flesta här på FZ var födda.


signatur
Medlem

Ooh the memories, kommer ihåg att man var tvungen att göra ett ålderstest i ettan innan man fick spela, var inte alldeles enkelt med tanke på den bristande engelskakunskapen jag hade då:-) måste erkänna att jag nog tycker det var lite av en monokrom mardröm det spelet, kommer inte ihåg om jag någonsin kom förbi stället där man fick  aids.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Vi får hoppas att det här säljer bra så dom gör en remake på 2an


signatur

Game long and prosper

Medlem

Åhhh, Lefty's Bar & Hotel. We meet again!

Hoppas bara fyllot ligger kvar utanför toan.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kanske man borde köpa "Lubbels"!

Medlem

Till ettan (eller var det tvåan) köpte man en bok med hintar till alla problem man skulle ta sig igenom. Man fick ta på sig speciella glasögon för att kunna se svaren på uppdragen


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Chrester:

Till ettan (eller var det tvåan) köpte man en bok med hintar till alla problem man skulle ta sig igenom. Man fick ta på sig speciella glasögon för att kunna se svaren på uppdragen

Om inte minnet spelar några spratt på mig så fanns väl den boken i en klassisk "Collectors Edition" ,till första spelet?

Medlem

Nästan alla Sierra äventyrsspel hade liknade "hint" böcker

Medlem

Lite märkligt när det skulle gå ut som beta den här veckan dock :x

Medlem

Jag "kommer" köpa det!


signatur

Nämen!

Medlem

"Jag är nog äldre än de flesta här på FZ" verkar som vi är en hel del som är 35+ eller iaf över 30 här.. spelade mina första spel på ABC80 och det finns säkert mer avancerade spel på en miniräknare idag. Larry minns man med ett leende på läpparna, men hade nog inte varit lika kul att spela igenom orginalet igen!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av cammo:

2:an var ett mästerverk, spelade det på min Atari ST innan de flesta här på FZ var födda.

Haha jag spelade 1:an på monokrom skärm när jag nyss börjat lära mig engelska. Var ganska krångligt när man var så färsk på engelska, men det gick bättre och bättre och jag lärde mig fler och fler ord, även snuskiga ord

Medlem
Skrivet av Farris:

"Leisure Suit Larry kommer tidigare än väntat"

http://alltheragefaces.com/img/faces/large/troll-ba-dum-tss-l...

HAHA om jag tolka det rätt så gjorde du min dag ;)!!

KoP
Medlem

Minns hur man kämpade för att svara rätt på frågorna i början av spelet så man kunde börja spela. Och det här var tiden innan internet så man kunde ju inte direkt gå ut på nätet och leta svaren.

Vet inte om jag senare fick tag på en version utan frågorna i början av spelet eller om dom gick att skippa med hjälp av någon tangentkombination.

Hmm..

Medlem
Skrivet av slarron:

HAHA om jag tolka det rätt så gjorde du min dag ;)!!

Helt rätt jag var så illa tvungen med ett sånt nyhets-namn

Medlem
Skrivet av KoP:

Minns hur man kämpade för att svara rätt på frågorna i början av spelet så man kunde börja spela. Och det här var tiden innan internet så man kunde ju inte direkt gå ut på nätet och leta svaren.

Vet inte om jag senare fick tag på en version utan frågorna i början av spelet eller om dom gick att skippa med hjälp av någon tangentkombination.

Hmm..

Haha, exakt. Jag minns hur jag satt på en 8086:a och nätt och jämnt förstod engelskan. Definitivt inte innehållet! Sen var man helt lyrisk när man väl faktiskt lyckats komma in.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av KoP:

Minns hur man kämpade för att svara rätt på frågorna i början av spelet så man kunde börja spela. Och det här var tiden innan internet så man kunde ju inte direkt gå ut på nätet och leta svaren.

Vet inte om jag senare fick tag på en version utan frågorna i början av spelet eller om dom gick att skippa med hjälp av någon tangentkombination.

Hmm..

Haha, exakt. Jag minns hur jag satt på en 8086:a och nätt och jämnt förstod engelskan. Definitivt inte innehållet! Sen var man helt lyrisk när man väl faktiskt lyckats komma in.

Jo, samma här. Satt med en svenskengelsk ordbok vid sidan. Lärde sig mycket nyttigt, exempelvis att man vart tvungen att köpa och använda "prophylactic" om man skulle hoppa i säng med någon okänd

Medlem

Tänk om vi kunde få Jim Walls att göra ett nytt Police Quest på engång. Oh well, kan inte få allt här i livet.

Medlem

Väntar med spänning! Var med och kickstartade så jag ser fram emot mitt digitala exemplar.

Medlem
Skrivet av Farris:
Skrivet av slarron:

HAHA om jag tolka det rätt så gjorde du min dag ;)!!

Helt rätt jag var så illa tvungen med ett sånt nyhets-namn

HAHA eloge till dig ;D!

Medlem
Skrivet av slarron:
Skrivet av Farris:
Skrivet av slarron:

HAHA om jag tolka det rätt så gjorde du min dag ;)!!

Helt rätt jag var så illa tvungen med ett sånt nyhets-namn

HAHA eloge till dig ;D!

Man tackar och bockar

Medlem
Skrivet av Chrester:

Till ettan (eller var det tvåan) köpte man en bok med hintar till alla problem man skulle ta sig igenom. Man fick ta på sig speciella glasögon för att kunna se svaren på uppdragen

http://www.sierragamers.com/uploads/24082/hint_book/leisure_s...

3D-glasögon borde räcka, va? Klassiskt spel förövrigt, var nog 5-6 år när jag lirade första gången på Amiga (Om jag minns rätt ang. "konsol").

Ett till klassiskt spel var ju Barbarian som jag också lirade när jag var en liten skit, kommer ihåg att jag älskade att hugga huvudet av folk. Btw, jag har inte blivit våldsam av våldsamma spel som jag lirat väldigt ung.

Medlem

underbart...blir mitt nästa spel att köpa

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av KoP:

Minns hur man kämpade för att svara rätt på frågorna i början av spelet så man kunde börja spela. Och det här var tiden innan internet så man kunde ju inte direkt gå ut på nätet och leta svaren.

Vet inte om jag senare fick tag på en version utan frågorna i början av spelet eller om dom gick att skippa med hjälp av någon tangentkombination.

Hmm..

Haha, exakt. Jag minns hur jag satt på en 8086:a och nätt och jämnt förstod engelskan. Definitivt inte innehållet! Sen var man helt lyrisk när man väl faktiskt lyckats komma in.

sen har du inte fått komma in mer då du blev "vuxen" ? ;D

1
Skriv svar