Skriv av dig - Aion

Medlem
Skriv av dig - Aion

Hej!

Jag tänkte att vi kunde skapa en "Skriv av dig tråd" för Aion.

Skriv vad ni har gjort i Aion för dagen eller under veckan. Allt ifrån vilken svamp ni plockade, vad ni gjorde för quest, till vilken boss/vilka spelare ni dödade. Osv..
Allt förutom gnäll är välkommet!

Mvh
Victor "Cluless"


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag kan börja med att säga följande; Jag skapade min Cleric vid namn "Cluless", gick äntligen med i "FragZone" och samlade ihop mer än hälften av pengarna som krävs för lvl 2. Stort tack till alla som bidrar! Hann även bli lvl 6, levlandet återupptas imorgon!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

känner inte för att skriva i din dagbok hehe


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Komigen nu! Lite kul måste du väl ha att dela med dig av? Kika i Eve forumet för inspiration..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Har spelat lite under veckan och nått lvl 13 med min sorcerer. Det är kul, men känner mig ännu tveksam till om jag kommer att fortsätta efter gratismånaden.

Det är en skön känsla i spelet såhär långt, men jag har fortfarande samma problem som i betan. Den grafiska stilen är fortfarande ett stort problem för mig. Hade önskat mig ett Warhammer eller Age of Conan med såhär slipat gameplay istället

Medlem

Du vänjer dig.. Jag gick från ett "Över min döda kropp" till "Okej då" och är nu en Aionfrälst yngling. Mer glitter och mindre blod till folket!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Aion var skit kul tyckte jag, körde sorc upp till lvl 21 men sen började jag tröttna och började spela DDO som vart gratis för 2 veckor sen typ


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem

Efter lvl 25 blir det ännu bättre! DDO är också kul dock, men fortsätt med aion när du nu har betalt för det.

Jag kom till lvl 10 och blev en Cleric, lyckades även samla ihop pengarna till legion lvl 2. Så såg min aion dag ut.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Köade tillsammans med 500 andra till Castor. Loggade in på min ranger. Köpte 1milj kinah, började skilla lite i handicrafting. Gjorde en lvl 25 båge. Dingade 26, insåg att det här var absolut inget för mig. Ska ta mig in på hemsidan och köra en cancel account.


signatur

Eh is pretty cool guy!

Medlem

Varför upgraderar man legionen?

Medlem

Så att man får plats med mer folk i den. Lvl 1-3 =30,60,90 personer. Tog mig till lvl 11 och 75% med Cluless också.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Bjoertil:

Köade tillsammans med 500 andra till Castor. Loggade in på min ranger. Köpte 1milj kinah, började skilla lite i handicrafting. Gjorde en lvl 25 båge. Dingade 26, insåg att det här var absolut inget för mig. Ska ta mig in på hemsidan och köra en cancel account.

Värt att köpa pengar, speciellt nu i början när det är dyrt och sen lägga ner samma dag.
Todays big fail.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Bjoertil:

Köade tillsammans med 500 andra till Castor. Loggade in på min ranger. Köpte 1milj kinah, började skilla lite i handicrafting. Gjorde en lvl 25 båge. Dingade 26, insåg att det här var absolut inget för mig. Ska ta mig in på hemsidan och köra en cancel account.

Värt att köpa pengar, speciellt nu i början när det är dyrt och sen lägga ner samma dag.
Todays big fail.

Quoted for truth!

Kan tillägga att jag blev lvl 13 och 50% samt att några i FragZone tog sig över lvl 25, och nu kan utnämna sig till äkta elyos dräpare!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

vic

Du som är så grymt insatt i spelet, du kanske kan hjälpa mig med ett par obesvarade frågor som jag har :).

Weaponsmith osv.. kan man förbättra sakerna man gör? De står greater output osv.. hur får man reda på vad man behöver till de? Måste man ha något speciellt då?

Finns de nån guild instance? Har för mig jag läst något om de?

När kan man börja pvpa? Pvp = Abyss points?

aww jag har svårt att komma in i spelet

Medlem

Greater output är om du crittar din crafting. Då får du samma item men snäppet bättre sas...

Tjäna abyss pts kan du göra redan vid lvl 20, men du kan inte åka till Abyss förrns 25.


signatur

Phrost helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Elder_:

vic

Du som är så grymt insatt i spelet, du kanske kan hjälpa mig med ett par obesvarade frågor som jag har :).

Weaponsmith osv.. kan man förbättra sakerna man gör? De står greater output osv.. hur får man reda på vad man behöver till de? Måste man ha något speciellt då?

Finns de nån guild instance? Har för mig jag läst något om de?

När kan man börja pvpa? Pvp = Abyss points?

aww jag har svårt att komma in i spelet

Instämmer med the Phrost sade..

Vad menar du med guild instance?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Kanske menar den dungeon din legion får tillträde till när man claimar ett fort ...kanske?


signatur

Phrost helt enkelt.

Medlem

Låter som ett bra förslag!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Ja precis, jag fattar inte de där..men de stämmer nog. Dungeon, claima ett fort?? hur var när vilken level? Berätta

Tack så jättemycket för bra svar!

Medlem

Är inte helt insatt i det då jag bara har blivit lvl 13.. Ska pröva att googla lite efter jag har pluggat klart.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

I abyss finns det fort man kan claima.

För att claima ett fort måste man döda Guardian Entityn inuti.
Det sker ala WAR där du får siega fortet.
Den som äger fortet får en liten dungen att springa
runt i.

Citat:

Abyss Fortress Dungeon
The 3 fortress in the lower Abyss(sulfur Tree Fortress, West Sield Fortress, East Siel Fortress) and 5 fortress in the upper abyss(Asteria Fortress, Ancient City of Rhoo, Krotan Fortress, Dikasas Fortress, Ran Miren Fortress) each have their own dungeons, and many new quests involving these dungeons have been prepared. The availability of this content depends on the fortresses being occupied by your faction, and for this reason fortress sieging has become more important.

- Players of the faction currently holding a fortress can enter its dungeon by interacting with the Entry Object inside the fortress.
- Each instance has many Treasure Boxes, and the aim is to collect as many of them in a certain time frame.
- The difficulty levels of the monsters will vary depending on the fortress instance, and if the time runs out, the treasure boxes will disappear one by one or even all at once.
- Only players of the faction holding the fortress can enter.

Inte guild only, utan faction baserad tydligen...

http://www.youtube.com/watch?v=6LniBj6vraQ

Eftersom det är i Abyss så krävs lvl 25+


signatur

Phrost helt enkelt.

Inaktiv

Hej. Var nere idag o köpte Aion (funderat på det ett tag) installerade spelet o börja direkt minns dock inte vilken server. Spelar som en mage för tillfället. spelet har en skön känsla i sig enligt mig fastande stark. Körde upp till level 6 är vid nån kyrkogård ungefär. blir att spela mer imorgon efter skolan om man inte blir "sjuk".

Medlem

Trevligt! Vi har en aion legion här på fz som du skulle kunna gå med i. Vi spelar på Perento, var lugn om du har valt en annan server; character transfers kommer att öppna i slutet av månaden så du kan ansluta då om du vill.

Blev också lvl 14 och kunde ta på mig en massa mysig utrustning. Siktar på 15 imorgon!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

saknar addonet jag hade i wow där den automatiskt blockerade gold spammers och rapporterade dom.

Nu får man sitta o blocka som en tok det första man gör


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Spelar ni som Asmodian eller Elyos?

Själv spelar jag som en Templar på Elyos sidan, har blivit lvl 15 men gubben står lite på stand by för tillfället. Har just köpt ny dator och skärm, en polare kommer hit och sätter ihop den imorgon. Så ja väntar lite på att få kunna dra igång spelandet igen.. kommer gå från att spela allting på det lägsta med en gammal tung 19" CRT best på 45kg, till att spela på det högsta på allt på en 24" samsung t240...... ååh ska bli så skönt att få uppleva spelet som det ska upplevas

Det var faktiskt Aion som fick mig att inse att jag verkligen behövde en ny dator nu

Lite ärenden i huvudstaden behöver inte ta 3 timmar att lagga sig igenom t ex
Skulle göra ett quest för någon staty som stod i nån liten damm. Den hade fått huvudet avhugget o det låg i nån sänka lite därifrån.. på mitt spel kunde man inte se genom vattnet.. för mig så var det bara en blå färg som va som en tunn skiva lite över marken Försökte först med att hovra.. sen efter ja scannat mig igenom halva sänkan kom ja på att ja kunde försöka ändra kameran under vattennivån.. då gick de rätt fort o hitta huvudet

Men sånna saker förstör lite för mig när jag spelar.. det blir inte samma feeling.. Men imorgon sätter jag igång igen

Hoppas köerna minskat på Spatalos bara

Medlem

"I Love that the ignore list is infinite!" Skrivet av en upprörd gosse i /1.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

har nu skapat en cleric på Perento istället och övergett min mage har kommit upp till lvl 6 nu och spelar på för fullt hetter Asmodale Skulle gärna få en invite till Fragzone

Medlem

Okej, skriv detta i legions tråden istället..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Idag blev jag lvl 15 och lyckades dö 5 gånger.. 10 lvlar kvar till Abyss, jag längtar!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Är lite frustrerad över att de inte går att döda präster,.. Iallafall inte som warrior. Inte ens nära på det. Hoppas man får lite fler spells på högre levels så som att knuffa och störa deras heals.

Är nu level 22 och tar inte min kompis som är lvl 18 prälle.. frustration.!

Annars är de ett härligt spel!

123
Skriv svar