Aion, bara problem?

Inaktiv
Aion, bara problem?

Hejsan, köpte nyss Aion genom steam och efter jag hade laddat ner det tänkte jag börja spela men det blev tydligen inte så.

Har skapat ett konto på ncsoft och sen kommer jag inte mycket längre. Spelet laddades ner och jag skulle försöka logga in men det står fel Id och password.

Byter till Europe i ncsoft launchern och måste ladda ner och installera om spelet tydligen. Även när jag testar att logga in nu på Northern Europe så är allt på kinesiska.

Försöker ladda ner det nu igen men det går inte direkt snabbt.. Snälla hjälp mig någon!

HUR gör man ett gameaccount? Och eftersom jag köpt det genom steam så kan jag inte aktivera spelet på ncsoft sidan med en nyckel.

Tacksam för snälla svar. Mvh

Inaktiv

Lyckades regga nyckeln nu men allt är fortfarande på kinesiska, någon som vet hur man fixar det?

Medlem

Kontakta steam support eller eventuellt ncsoft support. Kolla även runt på deras sida efter vanliga problem samt lösningar på dessa. Hoppas det hjälpte.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

eak
Medlem

Jag hadde lite problem i början men löste det såhär.
installerade det steam vill ladda ner (usa versionen.)
valde i nc launchern att installera eu.
stängde ner det efter att det laddat lite.
kopierade över allt från usa installationen utan filen som säger vilken region.
avinstallerade på steam eter att kontot var aktiverat på ncsoft.

tog bort usa versionen från nclauncher. lät nclauncher laga resten av eu versionen.

eak
Medlem

Annars kan du göra på ett annat sätt.
tryck börja ladda ner på steam så du får fram menyen för konto aktivering vilket du redan lyckats med.
stoppa ner laddningen direkt välj avinstallera. installera Nc launcher från ncsofts sida.
välj ladda ner eu versionen igenom nclauncher.

Medlem

Det är Steam bara är problem. Det är en bugg för steam att det blir på koreanska. Kolla supporten och steam-forumet för hjälp. Finns massvis att hjälp hur man ändrar tillbaka! Inget stort problem, om inget funkar. Tanka om det från ncsoft.

Orkar inte hämta några länkar nu, ska sova! natz


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Tack för alla svar!

Inne på ncsoft launchern fanns det ju 2 aion, ena för north america o andra europe, jag lät europe laddas ner över natten och det fungerar!

Tack o hej ses ingame

1
Skriv svar