Blitz Brigade – online-fps till mobiltelefoner

Robot
Medlem
Blitz Brigade – online-fps till mobiltelefoner

Battlefield Heroes rakt av? förutom att de är first person.

Medlem

Synd bara att det inte fungerar för S4'an... Helt otroligt dåligt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Fyfan vilket helvete att spela ett sånt här spel på mobilen. Speciellt med touch.

Medlem
Skrivet av Camfak:

Fyfan vilket helvete att spela ett sånt här spel på mobilen. Speciellt med touch.

Ja verkligen. Jag köpte Modern Combat på android till min nexus 4. Helt omöjligt att spela. Fick huvudvärk efter 5 minuter. Går inte alls att sikta, skjuta och förflytta sig samtidigt. Mobilen blir varm som satan och batteriet sugs ut skitsnabbt. Nej jag håller mig till PC (och ibland konsoll)

Medlem
Skrivet av Camfak:

Fyfan vilket helvete att spela ett sånt här spel på mobilen. Speciellt med touch.

Vad menar du?! Sitter och lirar Quake Live och toppar clan arean tier 4 hela tiden på min smartpone =D. Nu måste jag iväg dock, har en date med Scarlett Johansson... efter jag är färdig med ISS reperationen naturligtvis...

Medlem
Skrivet av Camfak:

Fyfan vilket helvete att spela ett sånt här spel på mobilen. Speciellt med touch.

Det finns kontroller för ändamålet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Synd bara att det inte fungerar för S4'an... Helt otroligt dåligt.

Funkar fint för mig på min S4. Dock stör jag mig fruktansvärt på att det inte går köra online över 4g, blir ju inte så "mobilt" spel om jag måste ha wifi, spelar jag hellre planetside 2 på PCn när man är hemma. Är i kollektivtrafiken man vill köra, men icke. Trams.

Spelet för övrigt gillar jag.

Medlem
Medlem
Skrivet av afterclap:
Skrivet av Newklear:

Synd bara att det inte fungerar för S4'an... Helt otroligt dåligt.

Funkar fint för mig på min S4. Dock stör jag mig fruktansvärt på att det inte går köra online över 4g, blir ju inte så "mobilt" spel om jag måste ha wifi, spelar jag hellre planetside 2 på PCn när man är hemma. Är i kollektivtrafiken man vill köra, men icke. Trams.

Spelet för övrigt gillar jag.

Ohh, de har lagt till S4'an nu, fint!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Totalt värdelöst spel.

Medlem

Kan inte gameloft komma på en egen ide till ett spel, lite trisst att bara se dom klona andra spel rakt av.

Medlem

Det finns ju sätt att spela såna här spel på en monitor med mus och tangentbord, fast via mobilen. På så sätt kan man ju totalt krossa motståndet om alla andra bara använder sina tummar.

Den möjligheten i sig gör att alla topscores blir väldigt problematiska.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Det finns ju sätt att spela såna här spel på en monitor med mus och tangentbord, fast via mobilen. På så sätt kan man ju totalt krossa motståndet om alla andra bara använder sina tummar.

Den möjligheten i sig gör att alla topscores blir väldigt problematiska.

Du menar som alla Halo/COD spelare på xbox/ps3 som använder mus/tgb för att få "edge" över andra. Det märker man ibland när man lirar på konsoll, vissa är bara för bra för att spelas på HK. Vissa är bra med HK, jag är helt ok med HK, men när man ser folk får headshot efter headshot så vet man nästan att det är såna med mus/tgb (fusk).

Ps. Det som gör MP spel ibland "roligare" på konsoll, är att man vet att alla har samma förutsättningar i spelet, då svider det lite när man märker att det inte riktigt stämmer att alla har samma chans. På PC vet man att vissa har fördelar, vissa fuskar, m.m, det är enda fördelen på konsoll är att man slipper dom flesta fusken (förutom mus/tgb grejen jag nämnde då).


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Sethernis:

Det finns ju sätt att spela såna här spel på en monitor med mus och tangentbord, fast via mobilen. På så sätt kan man ju totalt krossa motståndet om alla andra bara använder sina tummar.

Den möjligheten i sig gör att alla topscores blir väldigt problematiska.

Du menar som alla Halo/COD spelare på xbox/ps3 som använder mus/tgb för att få "edge" över andra. Det märker man ibland när man lirar på konsoll, vissa är bara för bra för att spelas på HK. Vissa är bra med HK, jag är helt ok med HK, men när man ser folk får headshot efter headshot så vet man nästan att det är såna med mus/tgb (fusk).

Ps. Det som gör MP spel ibland "roligare" på konsoll, är att man vet att alla har samma förutsättningar i spelet, då svider det lite när man märker att det inte riktigt stämmer att alla har samma chans. På PC vet man att vissa har fördelar, vissa fuskar, m.m, det är enda fördelen på konsoll är att man slipper dom flesta fusken (förutom mus/tgb grejen jag nämnde då).

Inte riktigt det jag menar, men det är nära.

Det finns sätt att använda mus/tangentbord för mobilen också, inte bara konsoler. Jag vill minnas att de som är bland de bästa i världen på t.ex. Temple Run-spelen till iOS/Android använder sig av en monitor och tangentbord.

Om det råder obalans mellan de som har mus/tangentbord till konsolspel som CoD/Halo så kan du tänka dig hur det blir med folk som kör med touch på en liten 5" skärm jämte mot en som kör med vanligt PC-kit och en 27" tummare på skrivbordet. Slakt.

Medlem

Jag vet inte hur ni känner men känner man sig inte rätt patetisk om kopplar sin mobil till PC-kit bara för att få highscore på nån mobilskjutare istället för att spela team fortress eller något som är roligare

Medlem

Battlefield Heroes blandat med Team Fortress? ser roligt ut men man lessnar nog efter en vecka precis som BFH ...

Medlem
Skrivet av MrFabe:

Jag vet inte hur ni känner men känner man sig inte rätt patetisk om kopplar sin mobil till PC-kit bara för att få highscore på nån mobilskjutare istället för att spela team fortress eller något som är roligare

Jag skulle aldrig ens spela det här spelet men jag har sett folk göra det jag beskriver i andra spel t.ex. Temple Run. Har svårt att se varför de inte skulle göra annorlunda i det här spelet.

Poängen är att den här typen av saker borde stoppas på olika sätt för att gnälla att de är "patetiska" kommer inte hjälpa dem, troll går igång på sånt. Så länge inte sådant här åtgärdas(det borde finnas olika sätt) så skulle jag inte lägga ner tid på spelet, men det är också för att jag tycker om att bli riktigt bra på olika spel.

1
Skriv svar