Aion - fel vid inloggning..

Medlem
Aion - fel vid inloggning..

Köpte spelet idag på Ebgames i luleå.
När jag ska försöka logga in i spelet så säger det fel id eller lösernord.

provade att ändra i ncsoftlauncher till europe, då kan jag logga in i aion men språket är då japanska, vadan detta?

Medlem

Har du frågat Ncsoft support? De ska tydligen vara både snabba och tillmötesgående.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

har samma problem, fast kan inte logga in o får ingen japansk text.

alltså, ja fattar inte, måste jag bestämma nu att jag ska ha 1 månad o annars så funkar inte mitt "game account" eller ? :S

Medlem

måste man ställa in hur man ska betala o de innan man får spela eller ?

Inaktiv

Man måste nog ange ett betalsätt innan man får spela tror jag. Funkade inte för mig att bara köra serial koden, utan jag va tvungen att registrera mitt Visa-kort oxå.. men man får fortfarande 30 dagar att spela på innan pengar dras från kortet så ingen fara. (=

Medlem

fick ett svar från deras support, ska testa lägga in en fil manuellt för att då se om det funkar. (2_enu)

Medlem

ja registrerade morsans visa också , fast ser ingenstans där det står hur mycket som kommer dras :S kan ju va bra o veta det, nån som kan hjälpa mig lokalisera priserna ? man kan tycka att det borde stå på "billing summary"..

nu funkar det btw, och jag är på plats 950 av 1550 nånting, var 1553 när jag ställde mig i kö så.. väntat i 45 min minst nu alltså. riktigt surt

Medlem
Skrivet av Lerner:

ja registrerade morsans visa också , fast ser ingenstans där det står hur mycket som kommer dras :S kan ju va bra o veta det, nån som kan hjälpa mig lokalisera priserna ? man kan tycka att det borde stå på "billing summary"..

nu funkar det btw, och jag är på plats 950 av 1550 nånting, var 1553 när jag ställde mig i kö så.. väntat i 45 min minst nu alltså. riktigt surt

45 min är inget, tidigare i veckan så har köerna varit upp mot 10 timmar.

Tror att månads kostnaden är 15 dollar ca 104kr.
Vet inte om NCsofts game cards funkar med Aion än.
Med dom så får du 60 dagars speltid.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Bra att det löste sig!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

eak
Medlem

på 3 dagars spelande har jag stått i kö 3 gånger och max 10 min.
kan ju ha med att jag spelar på en inte allt för över befolkad server

eak
Medlem

Btw du måste välja betalnings sätt och där står priset när du väljer det. som ex visa står det olika antal månader och vad för månads pris det blir och total summa.

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Bra att det löste sig!

Japp

var endast en fil som fattades,, lite mysko faktiskt.

Vilsen man känner sig i början av spelet, men jag tror nog det här ändå kan bli ett riktigt intressant spel.

Medlem

Har du några frågor så är det bara att ställa dem i PM.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av blekfet2:

fick ett svar från deras support, ska testa lägga in en fil manuellt för att då se om det funkar. (2_enu)

Var får man tag på den filen då?

Medlem

Här får du:
http://www.aionsource.com/forum/1306705-post15.html

packa upp den i "NCsoft\Aion\L10N".

Medlem

Strålande. Tack så mycket.

Medlem
Skrivet av Bulberfoot:

Strålande. Tack så mycket.

Det var så lite så.

Medlem

Istället för att skapa en ny tråd så låna jag denna lite.
Jag började spela idag och undra när man kan dra till sanctum? De vägrar teleportera mig dit. Måste man vra level 10+ ?

Medlem
Skrivet av Wrole:

Istället för att skapa en ny tråd så låna jag denna lite.
Jag började spela idag och undra när man kan dra till sanctum? De vägrar teleportera mig dit. Måste man vra level 10+ ?

Runt lvl 8-9 får du en quest som kommer ge dig resterande XP etc för att nå lvl 10 + då kommer du också att bli teleporterad till huvudstaden.


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Lånar tråden lite jag också, efter att man har gjort klassquestet ska man avsluta alla quest i startområdet eller strunta i dem?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Du kan inte avsluta campaign quest (gula) dem måste man klara/strunta i. Ofta får man titel efter dem. ^^
Vanliga quest är bara kasta.


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem
Skrivet av Jocke.A:
Skrivet av Wrole:

Istället för att skapa en ny tråd så låna jag denna lite.
Jag började spela idag och undra när man kan dra till sanctum? De vägrar teleportera mig dit. Måste man vra level 10+ ?

Runt lvl 8-9 får du en quest som kommer ge dig resterande XP etc för att nå lvl 10 + då kommer du också att bli teleporterad till huvudstaden.

Ok, tack!

Medlem

Okej, gör de gula först då. Tack för svar!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

1
Skriv svar