System Shock 2 på Steam

Robot
System Shock 2 på Steam

Ken Levines mästerliga klassiker finns ju att köpa digitalt - Shodan kunde inte vara nöjdare.

#nyhetstips, #system-shock-2


Medlem
System Shock 2 på Steam

Looking Glass Studios var gud och System Shock 2 var guds gåva till människan!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Har inte spelat. Är det ett roligt och bra spel idag, eller var det bara bra DÅ?

Medlem

Har dock läst på steam forumet att steam versionen ska ha problem med mods m.m. Det var någon/några filer som det var fel på (om jag fattade det rätt).

Medlem

Trevligt, men föredrar gog-versionen alla dar i veckan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

k3m
Medlem

Finns redan på gog. DRM-fri dessutom!

Medlem

9,99$ på GoG är ett bättre alternativ.

Medlem

Köp det på gog och modda det, det snyggar upp det avsevärt. Fantastiskt spel.

Medlem

Vad kör man för mods då?

Medlem

Mods som rekommenderas:
SHTUP
Rebirth

Medlem

Mitt råd köp det på GoG så slipper ni DRM och problem med mods.

Medlem

Ett av dom bästa spelen någonsin, hoppas första spelet släpps också.

Medlem

Här är en video som visar skillnaden mellan SS 2 med mod och utan

Inaktiv
Skrivet av magma:

Trevligt, men föredrar gog-versionen alla dar i veckan.

Instämmer. Steam är fortsatt ett DRM.

Geeks Gaming

Även om jag gillar många spel... men
Detta är det bästa FPS jag vet. Och liksom även om de nu är nästan 14 år gammalt så är fortfarande bättre än många dagens spel.

Ska dom göra ett nytt vilket jag hoppas på så ska de va nästan exakt likadant som 2an fast med annan story och bättre grafik

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Här är en video som visar skillnaden mellan SS 2 med mod och utan

https://www.youtube.com/embed/NC_ON2mVIBc

Tack för att du visade denna, pga modden gör så jag kanske köper detta!

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Har inte spelat. Är det ett roligt och bra spel idag, eller var det bara bra DÅ?

Jag spelade det för bara någon månad sedan och i min åsikt så är det fortfarande ett fantastiskt spel. Det märks självklart att det är gammalt men det är utan tvekan värt att spela för oss som gillar den sortens spel.

Medlem

Varmast om hjärtat ligger dock det första system shock, skulle inte ha nåt emot en remake på det!

Medlem

Bästa singelplayer FPS jag spelat någonsin. Inte mycket som når upp till samma liga.

Medlem

Köpte på GOG dags att ladda ner SHTUP + Rebirth som Flatline föreslog : )

Geeks Gaming
Skrivet av Comstedt:

Köpte på GOG dags att ladda ner SHTUP + Rebirth som Flatline föreslog : )

Har kommit ut fler modar nu när dom släppte spelet igen.

Denna moden gör vissa texturer så himla snyggt.

http://www.systemshock.org/index.php?topic=4210.0

Medlem
Skrivet av magma:

Trevligt, men föredrar gog-versionen alla dar i veckan.

Trevligt, men jag föredrar CD-versionen alla dagar i veckan ( äger det dock också på GOG)
Jag föredrar även att spela utan några moddar, förutom SS2Tool, förstås.

Skönt att fler blir introducerade till spelet tack vare nämnda tjänster.
System Shock 2 floppade ju ganska hårt i försäljning, trots bra recensioner.

Skrivet av Rakoon:

Har inte spelat. Är det ett roligt och bra spel idag, eller var det bara bra DÅ?

Jag spelade det för första gången under sent 2011 eller tidigt 2012, så jag tycker att det håller mer än väl i dag. Jag klassar det nu som det bästa spelet.
Atmosfären är den starkaste sidan hos SS2. Röstskådespeleriet är fantastiskt.
Jag älskar grafiken från sent 1990- till tidigt 2000-tal.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Har inte spelat. Är det ett roligt och bra spel idag, eller var det bara bra DÅ?

Jag körde det då, och jag har kört det igen sen dess. Det håller definitivt än idag!

System Shock 2 ligger på min alltime topp5, förmodligen första plats rent av. Helt fantastiskt spel, som tyvärr på tok för få fått uppleva tidigare. Prisa gudarna att spelet nu finns tillgängligt digitalt via GOG och Steam!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Fantastiskt trevligt, hoppas de släpper även det första på steam.

Ja, GOG-versionen är att föredra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Hej hej! Jag är extremt sugen på att köpa SS2 men vet inte om jag ska köpa det på Steam eller GOG. Jag vet att det skiljer 5 kronor så det spelar ingen roll men det flesta här verkar rekommenderar att köpa det på GOG men varför?

Tacksam för svar

Inaktiv
Skrivet av anon_119148:

Hej hej! Jag är extremt sugen på att köpa SS2 men vet inte om jag ska köpa det på Steam eller GOG. Jag vet att det skiljer 5 kronor så det spelar ingen roll men det flesta här verkar rekommenderar att köpa det på GOG men varför?

Tacksam för svar

Jag föredrar Steam versionen. Dock är GOG versionen DRM fri, vilket är ett stort plus, men många av oss föredrar steam då man har allt på ett ställe, smidigt att ladda ned och installera osv.

Medlem

Ett av dem bästa spelen jag någonsin lirat, väldigt roligt i Co-op också även fast det inte direkt var anpassat för det spelläget.

En varning dock, det helvetiskt svårt ibland och var noga med era val, vad ni spenderar era cybernetic modules på och vad ni plockar med er i inventorit!

Skrivet av anon_119148:

Hej hej! Jag är extremt sugen på att köpa SS2 men vet inte om jag ska köpa det på Steam eller GOG. Jag vet att det skiljer 5 kronor så det spelar ingen roll men det flesta här verkar rekommenderar att köpa det på GOG men varför?

Tacksam för svar

+Helt utan DMR på GoG.
+Du får extra material som soundtrack, manual, artworks etc
+Du stödjer mindre distribution företag vilket är bra för konkurransen.
+Du stödjer GOG som hjälper till att fixa fram grymma klassiker som tex SS2, det var ett av dem mest efterfrågade spelen och det är nog troligtvis tack vare just GoG som spelet nu ens finns att köpa igen.
+CD Project som står bakom GoG gör också jäkligt grymma spel =P.
+Du behöver inget extra program för att lira spelet.

-Du får inte spelet på steam, som du kanske tycker är smidigare.
-Valve blir ledsen i ögat.

Inaktiv

Tack så mycket för de snabba svaren. Hur är det med uppdateringar om jag köper det på GOG? Är det uppdaterat när jag laddar ner det eller måste jag ladda ner en patch manuellt?

Medlem

Väldigt trevligt spel men en oerhört bra atmosfär. Rekommenderas verkligen. Har ni möjlighet pröva även att spela i co-op, sjukt kul.


signatur

www.dayofdefeat.nu / www.dod.nu - Svenska Day of Defeat communityt

12
Skriv svar