Vad är det som gör AION bättre än WoW?

Medlem
Vad är det som gör AION bättre än WoW?

Någon som har lust att informera mig?

Medlem

dunno
är bara less på wow


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem
Medlem

Egentligen ingenting mer än att det är nytt och kul att se nya områden osv. Storyn är rätt bra och combatsystemet småkul. Nog för att hålla mig sysselsatt ett tag, men ett bättre spel än WoW tycker jag inte att det är.

Medlem

RvR är grymt mycket bättre än WoWs, PvE något sämre men RvR är så bra att det väger upp och över utan problem..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

jag äger runt 8 mmos och jag spelat/testat/beta testat närmare 30 st. Jag anser att Aion praktist taget skulle kunna vara wow i annan grafik, inte illa menat men tycker man om wow så finns det nästan ingenting i wow som är annorlunda. Det finns ingen learning curve alls

Medlem

Skillnaden ligger i min mening i RvR, jag kan göra en video när jag når lvl 25..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

IMO:
-Grafiken
-Klasserna
-Världen
-Vingar
-PvPvE & Abyss
-Små detaljer
-Char editorn


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Rubriken på denna tråden skulle i stället ha varit "Vad är det som gör Aion annorlunda än WoW?"

Det finns inget bättre eller sämre. Allt ligger i betraktarens ögon. Men som Jocke.A skrev är många less på WoW och vill prova något nytt, vilket är en anledning så god som någon annan.

Största skillnaden mellan Aion och WoW är att den senare har sitt fokus på PvE med instanserad PvP som extra godis. Aion å andra sidan har sin end game fokus på öppen mass RvR.

Bortsett från det, är det som att välja mellan äpplen och päron. En smak sak.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Köerna...lätt!

Har aldrig fått så mycket gjort här hemma samtidigt som jag haft ett MMO igång


signatur

Phrost helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Ozman:

Tack för artikeln, den var väldigt intressant !

Medlem

Jag håller med Jocke.A är man trött på wow så är det här spelet kul och annorlunda (:

eak
Medlem

Som alla säger det är väldigt likt wow. Men det är snyggt och man slipper cartoon stuket. jag är bara lvl11 än kollat på kartan och det ser ju inte så jätte stort ut men med tanke på hur stor själva planeten är och vad kartan verkar visa så är man typ på en ö som danmark i varje faktion och expansioner antar jag kommer ge en mer av världen. jag gillar starkt skill chains så man kan göra combos och grejjer när man slåss Men kan inte säga det nog gånger. det är välldigt vackert att vila ögonen på när man kutar runt. flyga är kul

Medlem

Är templar klassen ungefär som warrior tank klassen i WoW ? Hur är templars roll i PvP ? Funkar det att PvPa som templar ?

Medlem

Lerner generellt sätt är det templar prot warrior kan jag tro. Själv spelar jag gladiator och det är väl mest som en arms / fury warrior i wow

Medlem

Jag tycker inte att skiten var värt pengarna. Blev lurad av några polare att det skulle vara skitkul. Det började med köer på 2h innan man fick börja spela ens. Sen var det extremtråkigt i pvp, stelt som fan och inte i närheten av den movability jag vill ha i mina spel. Orkade levla till 26 sen så totalvägrade jag, det är nästan på gränsen till illamående jag känner när jag försöker spela det. Det jag grämer mig mest över är att jag köpte en miljon kinah till crafting och grejjer som jag inte ens han använda innan jag tröttnade.

För att dra det kort, gillar du wow och spelar det, fortsätt. AION kan jag bara rekommendera till de som spelar spel för grafiken, som jag förövrigt tycker är grymt överskattad. Tänk dig upphottade Half-Life 1 texturer på marken och sen "limmar" du på träd och buskar på det. Enda snygga är karaktärerna.

Känns som att jag gick lite hårt ut mot AION här, men jag kan inte med ord beskriva den besvikelse AION var. Sen ska man inte kalla mig för WoW-fanatiker heller, för det spelar jag enbart för att snacka med kompisar och köra en raid i veckan.


signatur

Eh is pretty cool guy!

Medlem

typ allt är bättre i wow förutom grafiken.

Medlem

Tycker inte att du går hårt ut, Bjoertill. Instämmer med mycket av det du säger. Jag har själv hamnat i läget där jag känner att jag borde spela Aion för att jag köpt det och har en gratis månad. Men borde och spelande funkar inte så bra ihop.

Jag tycker som sagt spelet har ett bra flyt osv, men det är alldeles för fantasilöst och animeaktig grafik för att jag ska orka med det.

Nu har jag iofs inte hunnit testa PvP ännu, men då måste jag orka med att ta mig till 25 och vet inte om jag vill genomlida det.

Medlem

typ allt är bättre i wow förutom grafiken.

Medlem

@Sille
Har du ens spelat Aion?

Vad jag förstår gillar du bara PvE. Är det på de grunderna du dömmer Aion är du helt fel ute, eftersom Aion i huvdudsak inriktar sig på PvP i end gamet.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

ja jag har spelat det sedan i onsdags o bestämnde mig igår för att sluta.

Medlem

Som att dömma WoW efter att ha harvat runt i Barrens till level 18. Lika spännande ungefär.

Aion börjar på allvar i och med level 25 och den öppna PvPn i Abyss. Det är anledningen till att börja spela Aion över huvudtaget. Inte PvE grinden innan dess.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Håller inte med abyss är en del av aion men inte allt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Rifting finns ju, det blir härliga strider då också. Jag önskar att "Battlegrounds" kunde läggas till för lägre lvlar så att PvP:n finns tillgängling även där.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Ja vore bra att förbereda för pvp redan på lägre lvls på nått sätt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Snake:

Som att dömma WoW efter att ha harvat runt i Barrens till level 18. Lika spännande ungefär.

Aion börjar på allvar i och med level 25 och den öppna PvPn i Abyss. Det är anledningen till att börja spela Aion över huvudtaget. Inte PvE grinden innan dess.

du verkar lvl ganska sakta var uppe i lvl 38. tyckte ändo inte om design av spelet i almänhet...

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Ja vore bra att förbereda för pvp redan på lägre lvls på nått sätt.

Vi får hoppas på det i en framtida patch. Annars kanske man kunde lägga till två "minifort" för lvl 1-10 samt 11-20


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av Snake:

Som att dömma WoW efter att ha harvat runt i Barrens till level 18. Lika spännande ungefär.

Aion börjar på allvar i och med level 25 och den öppna PvPn i Abyss. Det är anledningen till att börja spela Aion över huvudtaget. Inte PvE grinden innan dess.

du verkar lvl ganska sakta var uppe i lvl 38. tyckte ändo inte om design av spelet i almänhet...

Level 38 på tre dagar?

Server statistiken är tillgängliga för alla, och om vi tar Perento som exempel eftersom de flesta svenskarna är där, så är det endast 2% av den totala populationen på den servern som nått den leveln. Ingen har nått över level 40 sedan releasen för mer än en vecka sedan.

Länk: [http://uk.aiononline.com/livestatus/server/?serverID=34]

Så nej jag tror dig inte.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Som Snake skriver var mycket få uppe i 38+vilket gör att endgame pvp:n inte är alltför befolkad.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

dessutom ett spel som inte kan göra pve lvling aka lvl grinding rolig med e suck...jag tycker wow har gjort ett väldigt bra job i tbc och wotlk med lvling.

12
Skriv svar