Objection? Ace Attorney 5 släpps digitalt i höst!

Robot
Objection? Ace Attorney 5 släpps digitalt i höst!

Det är dags att åter igen iklä sig rollen som den hårfagre åklagaren.

#phoenix-wright-ace-attorney-dual-destinies, #capcom


Medlem
Objection? Ace Attorney 5 släpps digitalt i höst!

... ???

Medlem

Digital Only enligt pressmeddelandet. Vafan Capcom?

Moderator | Testpilot

Lär inte vara digital only.

Fast nu när du säger det så har Capcom sagt att det är svårt att tjäna i gen pengar på det här spelen, ett av dem har ju inte ens kommit hit över. Några föreslog och även våran kära svensk hos Capcom sa att en nerladdning skulle vara enklare. Synd :/


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fan också, såg ju fram emot detta spelet. Blir väl nåt annat istället då=/

Medlem

Phoenix är faktiskt en advokat

Medlem

Har fortfarande inte fått spela någon av Edgeworth-spelen.

Pallar man köpa en 3DS enbart för detta? Ska det vara något ska det väl vara det här, iof.

Moderator | Testpilot
Skrivet av SummerRain:

Fan också, såg ju fram emot detta spelet. Blir väl nåt annat istället då=/

Så du ska skippa det bara för "man laddar ner det?". Då kan det ju inte vara häftigt att ladda ner spel för dig från olika hemsidor som eventuellt inte använder steam.

Fast nu blev jag nyfiken på hur man ens startar spelet. Det kommer ju ligga på ett minne, så kommer en genväg finnas på startmenyyn där du ser spel du har i din "slot". Eller måste man gräva in sig i minneskortet för att spela? Om en genväg bara finns på startmenyn så förstår jag inte varför man skulle skippa det.. Visst en box är trevlig, men det här är så mycket mer behändigt. VI FÅR JU FAKTISKT SPELET!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SummerRain:

Fan också, såg ju fram emot detta spelet. Blir väl nåt annat istället då=/

Så du ska skippa det bara för "man laddar ner det?". Då kan det ju inte vara häftigt att ladda ner spel för dig från olika hemsidor som eventuellt inte använder steam.

Fast nu blev jag nyfiken på hur man ens startar spelet. Det kommer ju ligga på ett minne, så kommer en genväg finnas på startmenyyn där du ser spel du har i din "slot". Eller måste man gräva in sig i minneskortet för att spela? Om en genväg bara finns på startmenyn så förstår jag inte varför man skulle skippa det.. Visst en box är trevlig, men det här är så mycket mer behändigt. VI FÅR JU FAKTISKT SPELET!

Ser att du aldrig installerat något på din 3DS. I alla fall alla applikationer / spel läggs på start skärmen. Byter du SD kort så byts alla spel du har också ut till de som finns då det andra SD kortet. Behövs inte grävas något i huvud taget och är mycket simpel process.

Moderator | Testpilot
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SummerRain:

Fan också, såg ju fram emot detta spelet. Blir väl nåt annat istället då=/

Så du ska skippa det bara för "man laddar ner det?". Då kan det ju inte vara häftigt att ladda ner spel för dig från olika hemsidor som eventuellt inte använder steam.

Fast nu blev jag nyfiken på hur man ens startar spelet. Det kommer ju ligga på ett minne, så kommer en genväg finnas på startmenyyn där du ser spel du har i din "slot". Eller måste man gräva in sig i minneskortet för att spela? Om en genväg bara finns på startmenyn så förstår jag inte varför man skulle skippa det.. Visst en box är trevlig, men det här är så mycket mer behändigt. VI FÅR JU FAKTISKT SPELET!

Ser att du aldrig installerat något på din 3DS. I alla fall alla applikationer / spel läggs på start skärmen. Byter du SD kort så byts alla spel du har också ut till de som finns då det andra SD kortet. Behövs inte grävas något i huvud taget och är mycket simpel process.

Med andra ord så gör det inget att spelet är download only XD Inte för mig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar