Rift blir gratis

Medlem
Rift blir gratis

Nice! Jag vill spela Rift, men har oerhört dålig ekonomi, så detta blir fantastiskt. Har spelat rift till typ lvl 35, men kunde inte fortsätta betala i månaden. Nu får jag ju tydligen chansen att stödja dem när jag vill istället. Ser fram emot detta. Hoppas verkligen cashshoppen blir som dem beskriver den


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Jävlar! Då kommer man tillbaka till Rift igen då, Liten men riktigt mogen community, World PVP var den bästa jag någonsin och har spelat.

Medlem

Hmm ännu ett mmo som går F2p. Vore ju kul om det går bättre för det VÄRKAR som det gör det. Ja ja vi får se hur det går =). Kan ju alltid pröva Spelet o se hur det blir för mig :).

Kommer ihåg när man hade 7 free days att spela o se vad man tycker. Ingen som kör med det längre?

Medlem

Nice, får hoppas att dom kör samma f2p modell som Tera


signatur

Game long and prosper

Skribent
Skrivet av Javas:

Nice, får hoppas att dom kör samma f2p modell som Tera

Tycker det låter så. Och i sådana fall blir det två tummar upp!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Javas:

Nice, får hoppas att dom kör samma f2p modell som Tera

Tycker det låter så. Och i sådana fall blir det två tummar upp!

Amen, brother!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Nice! Körde 15 dagars test period bara några månader efter släppet och jag älskade det. Tyvärr så älskade jag det inte nog att betala per månad. :/
Men nu blir det att gå tillbaka och slåss mot tentaklar från luften.

Medlem

"den här sortens spel tog betalt per timme"

Nej?

ZF
Medlem

fortfarande för dyrt. men hey, underboobies!

Medlem

Tycker det är löjligt att svenska folket hyllar f2p spel, låter som att ni alla lever av socialen.

Ni har råd med tv-avgifter men fasiken inte 125kr i månaden för att spela ett MMORPG?

Sluta hylla f2p, skiten suger ju röv.

Medlem

Äntligen! Har försökt locka in vänner ett ex antal gånger men de vågar inte chansa!

Skrivet av slarron:

Hmm ännu ett mmo som går F2p. Vore ju kul om det går bättre för det VÄRKAR som det gör det.

Gör det mycket ont?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Tycker det är löjligt att svenska folket hyllar f2p spel, låter som att ni alla lever av socialen.

Ni har råd med tv-avgifter men fasiken inte 125kr i månaden för att spela ett MMORPG?

Sluta hylla f2p, skiten suger ju röv.

Har inte din mamma och pappa lärt dig det viktigaste? Gratis är gott!

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Tycker det är löjligt att svenska folket hyllar f2p spel, låter som att ni alla lever av socialen.

Ni har råd med tv-avgifter men fasiken inte 125kr i månaden för att spela ett MMORPG?

Sluta hylla f2p, skiten suger ju röv.

Suck...


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Tv-avgiften betalas inte här, jag har en stor Dator skärm.

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Tycker det är löjligt att svenska folket hyllar f2p spel, låter som att ni alla lever av socialen.

Ni har råd med tv-avgifter men fasiken inte 125kr i månaden för att spela ett MMORPG?

Sluta hylla f2p, skiten suger ju röv.

Det har väl inte så mycket med det att göra? 125kr månaden är inte mycket...om man bortser från att det är 1550kr/året och man (jag kan iofs bara tala för mig själva) känner lite tvång att lira medan man har subs igång eftersom "ja, jag har ju betalat månaden så jag måste väl åtminstone spela en stund). typ.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Menar ni Telara (angående rubrikundertexten)? Blev lite förvirrande där Spela Rift och upptäck Tera!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Fan äntligen ! =D Sitter på en collector editon som bara väntar ! =P

Medlem
Skrivet av Baiffen:

Jävlar! Då kommer man tillbaka till Rift igen då, Liten men riktigt mogen community, World PVP var den bästa jag någonsin och har spelat.

Mogen community kan du nog glömma när det går F2p, liten också för den delen

Nej men detta ska definitivt testas när ändringen sker!


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

Mycket bra spel! Ska bli kul att köra lite dungeons igen


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av Sanazin:

"den här sortens spel tog betalt per timme"

Nej?

Jag kan nämna ett spel där man kunde köpa X timmar onlinetid, Ragnarok Online. Så det finns med största sannolikhet fler.

Inaktiv
Skrivet av aT1C:

Tv-avgiften betalas inte här, jag har en stor Dator skärm.

...och tv-avgiften innefattar datorer med internetanslutning...

Medlem

"...någon kommer att utveckla en helt ny galen affärsmodell som ger ännu mer värde till spelarna och därmed vända uppochner på industrin, det är jag säker på."

Mer värde till spelaren? Som DLC som låter upp ett svårare läge (Metro: Last Light), släppa buggiga spel som blir sämre och sämre (Sim City) eller spel där de medvetet tagit ut delar för att sedan säljas som dag0-DLC? Spel som du inte kan sälja begagnat för att de låses till ett Steamkonto? Spel där mekaniken är så förstörd att du måste betala och sälja in-game för att spela? (Diablo)... Mer värde till spelaren pyttsan... snarare tvärt om.

@Segas: Jag betalar inte en maffiaavgift heller, fast jag har dator. Jag blir redan våldtagen av svenska systemet utan att behöva betala pengar till en mediamaffia bara för att ge dem ett existensberättigande...

Bra iaf att spelet öppnas upp mer, sålänge man inte behöver betala för att komma någonstans. Började spela det häromdagen, magin var tyvärr borta jämfört med vad jag kände när det var nytt, men fortfarande hästlängder bättre än nu föråldrade WoW.

Medlem

Typiskt, jag som köpte det för någon vecka sedan efter att jag blev lvl20, men grymt bra spel hittils (lvl 48 )!

Medlem
Skrivet av Ankh:

Äntligen! Har försökt locka in vänner ett ex antal gånger men de vågar inte chansa!

Skrivet av slarron:

Hmm ännu ett mmo som går F2p. Vore ju kul om det går bättre för det VÄRKAR som det gör det.

Gör det mycket ont?

Förmodligen, det kanske är nästa generations konsoll i ugnen som väntar på att komma ut...

Medlem

Alltid tyckt att det varit ett bra spel, men inte liksom velat spendera mer än en fulltids-sub (utöver det spel man håller på med annars), kanske värt att lägga mer tid på det nu

Medlem
Skrivet av aT1C:

Tv-avgiften betalas inte här, jag har en stor Dator skärm.

Även datorer går under tv-avgift, join public service ano 2013

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av aT1C:

Tv-avgiften betalas inte här, jag har en stor Dator skärm.

...och tv-avgiften innefattar datorer med internetanslutning...

Som tur är äger man varken dator, tv eller smartphone.

Inaktiv
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Segas:
Skrivet av aT1C:

Tv-avgiften betalas inte här, jag har en stor Dator skärm.

...och tv-avgiften innefattar datorer med internetanslutning...

Som tur är äger man varken dator, tv eller smartphone.

Jag vill inte verka bitter eller så, men hur besöker du då FZ?

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Tycker det är löjligt att svenska folket hyllar f2p spel, låter som att ni alla lever av socialen.

Ni har råd med tv-avgifter men fasiken inte 125kr i månaden för att spela ett MMORPG?

Sluta hylla f2p, skiten suger ju röv.

Du vet väll att tv-avgiften ligger på över 150 kr i månaden?. Om man skulle betala 125 i månaden skulle kostnaderna för tv-avgift och detta spelet bli runt 300 kr. Sen kan vi se på det stora och kolla på el-kostnaderna för en 50 km2 stor tvåa, cirkus 200-250 kr, mobil 250, mat 1500-2000, hyra 4000, internet 250-600, a-kassa avgifter, försäkring, busskort eller bensinkostnader, tandläkarförsäkring, studieåterbetalning av CSN 600 kr / månad. Ja, som du säkert ser så har kostnaderna redan blivit rätt höga.

Skall se om man kan klämma in att prova Rift nu i sommar någon gång. Detta kommer bli intressant.

12
Skriv svar