Nvidia släpper sin bärbara best i juni

Robot
Nvidia släpper sin bärbara best i juni

Shield är namnet på den bärbara konsol som ska slåss med giganter som Nintendo och Sony.

#nvidia, #arma-tactics


Medlem
Nvidia släpper sin bärbara best i juni

Finns det verkligen någon marknad för den här när den kostar så pass mycket? $349 innebär ju ~3000kr med erfarenhet av tidigare konsolsläpp i Europa. Vilket betyder att man i princip kan köpa ett 3DS och ett PS Vita för någon/några hundralappar mer, om inte samma pris (1200kr + 2000kr).

Streama från datorn till mobilen/plattan kan man ju redan göra med Splashtop, kör man spelet i windowed fullscreen så funkar det fint med Androidmobiler. Koppla in mobilen i TV:n och lägg till mus och tangentbord eller varför inte en bluetooth-kompatibel PS3-dosa?

Skribent
Skrivet av fanboyen:

Finns det verkligen någon marknad för den här när den kostar så pass mycket? $349 innebär ju ~3000kr med erfarenhet av tidigare konsolsläpp i Europa. Vilket betyder att man i princip kan köpa ett 3DS och ett PS Vita för någon/några hundralappar mer, om inte samma pris (1200kr + 2000kr).

Streama från datorn till mobilen/plattan kan man ju redan göra med Splashtop, kör man spelet i windowed fullscreen så funkar det fint med Androidmobiler. Koppla in mobilen i TV:n och lägg till mus och tangentbord eller varför inte en bluetooth-kompatibel PS3-dosa?

Hur mycket jag än älskar ny hårdvara, så är jag med dig.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag kan inte annat än hålla med jag också

Skribent

Hoppas vi blir överbevisade, jag måste stoppa mina pengar någonstans.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Den är ju faktiskt rätt snygg..
Men är det skäl nog att köpa en..?

Medlem

Jag har under åren sett många spelrelaterade saker komma och gå men jag har aldrig sett en produkt där det varit så svårt att se en målgrupp.

De som vill spela Android-spel skaffar telefoner/surfplattor som klarar det. De som vill spela lite mer avancerade bärbara spel skaffar en Vita eller en 3DS (går Shield ens ner i en ficka?). Streama PC-spel när man ändå är hemma känns onödigt. De få exklusiva spelen måste vara enormt bra om de ska kunna locka kunder.

...och så är den ju ful som satan också!

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag har under åren sett många spelrelaterade saker komma och gå men jag har aldrig sett en produkt där det varit så svårt att se en målgrupp.

De som vill spela Android-spel skaffar telefoner/surfplattor som klarar det. De som vill spela lite mer avancerade bärbara spel skaffar en Vita eller en 3DS (går Shield ens ner i en ficka?). Streama PC-spel när man ändå är hemma känns onödigt. De få exklusiva spelen måste vara enormt bra om de ska kunna locka kunder.

...och så är den ju ful som satan också!

Avancerade spel till 3DS vet jag faktiskt inte om jag håller med om men definitivt till Vitan.

Grafikmässigt borde faktiskt denna bärbara enhet ligga över Vita och rejält över 3DS.
Kan vi bara få se något exklusivt spel till denna enhet, är jag rätt säker på att vi kan få fram snygga spel som förhoppningsvis även har djupet och känslan.

Medlem

signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Nu måste jag bara ha en..

1
Skriv svar