Är Tera 2 under utveckling?

Robot
Medlem
Är Tera 2 under utveckling?

Butthole studios FTW! ;D

Medlem

Whaaaat? Inga expansioner eller något, utan bara en uppföljare?

Medlem
Skrivet av Arizato:

Whaaaat? Inga expansioner eller något, utan bara en uppföljare?

Skillnaden mellan Koreanska MMO's och de från väster är oftast att de aldrig någonsin får expansioner, utan de får content patchar, oftast av den lite större sorten.

T.ex. Idag fick Tera dess 2 första riktiga raid instanser, en 10 mana och en 20 mana raid instans

Någon gång nästa månad enligt vad de har sagt kommer den största patchen med castle siege PVP instans med 3 faction baserad PvP map och lite annat kallat federation patch

Skribent
Skrivet av Arizato:

Whaaaat? Inga expansioner eller något, utan bara en uppföljare?

Tera har redan fått några expansioner. Alla har dock varit gratis och patchats in i spelet direkt. Om jag inte missminner mig är ännu en expansion under utveckling, som bland annat höjer leveltaket.

Sen kan man nog räkna med att det dröjer runt fem år innan vi ser röken av Tera 2, förutsatt att de börjar utveckla det nu. Så vi hinner nog se ytterligare några expansioner innan det är klart.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Spelet är fan grymt kul !

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Arizato:

Whaaaat? Inga expansioner eller något, utan bara en uppföljare?

Skillnaden mellan Koreanska MMO's och de från väster är oftast att de aldrig någonsin får expansioner, utan de får content patchar, oftast av den lite större sorten.

T.ex. Idag fick Tera dess 2 första riktiga raid instanser, en 10 mana och en 20 mana raid instans

Någon gång nästa månad enligt vad de har sagt kommer den största patchen med castle siege PVP instans med 3 faction baserad PvP map och lite annat kallat federation patch

Shit, nu kommer jag börja casual spela Tera igen!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Gör ett Tera 2, med gw2 metod i betalning. Inför mycket endgame. Fixa mer naket förfan, måste ha r´´´ material och win win... Ni kommer döda WoW totale !!

Medlem

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Medlem

Har hört av folk som lirar spelet att EU-servrarna är värdelösa och att man måste lira på Nordamerikas servrar för en vettig upplevelse?

Stämmer detta? Och om det gör det, finns det något på horisonten som kan förändra detta och hur är det att lira på amerikanska servrar(tänker lag/hög ping etc)?

Medlem

Ja, för det första Tera var ju så lyckat.............


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har laddat ner ungefär halva Tera hemma på burken, tänkte att jag skulle testa nu när jag sett en massa utav det både här på FZ men även på r/gaming. Är det något att ha? Stämmer det där med de europeiska servrarna?

Medlem

Ja det stämmer, Tera EU drivs av ett rötegg till företag, de är ganska korrupta och har massvis med korrupta GM's som bannar folk till höger och vänstar o.s.v. Det har än inte blivit lika illa som med Aion EU servrarna ( drivs av samma företag ) men vi får väll se hur det går, utför går det i alla fall.

Skrivet av vuze2143:

Gör ett Tera 2, med gw2 metod i betalning. Inför mycket endgame. Fixa mer naket förfan, måste ha r´´´ material och win win... Ni kommer döda WoW totale !!

Tera kostar dig inte ett öre att spela, samt du har tillgång till exakt allt inehåll utan att betala ett enda öre i huvud taget.

1
Skriv svar