Payday 2 släpps i butik till sommaren
Ettan var bra men känns som de kunde löst det via content-/buggfixande patchar istället för att släppa en tvåa.
Hade velat (kanske finns i tvåan?) att man kan klara missions helt utan att bli upptäckt. Likväl att det ska vara mer oceans 11/12/13 stuket och mindre shooter än 1an som var mestadels shooter och lite kassaskåpsknäckande and whatnot. Also, uppgraderingarna till gubbarna var rejält tråkiga efter sisådär två minuter
Jag och ett par vänner testade 1an, men blev mest besviken. Trodde det skulle vara mer taktiskt och belöna planering och taktik. Men det enda man gjorde var att kötta sig genom vågor av poliser. Sen samma sak fast fram på gatorna utomhus. Som ett Left 4 dead fast med poliser, witch dont make much sens.
Ettan är ett kul spel men det känns ju knappast realistiskt att våg efter våg av poliser (vi snackar hundratal) bara skulle kasta sig in i döden utan att tänka överhuvudtaget. Sådant passar bättre för zombiespel och det skulle vara trevligt om det blev mer fokus på själva rånen och uppdragen än skjutandet.
Ettan är ett kul spel men det känns ju knappast realistiskt att våg efter våg av poliser (vi snackar hundratal) bara skulle kasta sig in i döden utan att tänka överhuvudtaget. Sådant passar bättre för zombiespel och det skulle vara trevligt om det blev mer fokus på själva rånen och uppdragen än skjutandet.
PayDay 1 känns som L4D fast bankrånar-stuk istället
Jag och ett par vänner testade 1an, men blev mest besviken. Trodde det skulle vara mer taktiskt och belöna planering och taktik. Men det enda man gjorde var att kötta sig genom vågor av poliser. Sen samma sak fast fram på gatorna utomhus. Som ett Left 4 dead fast med poliser, witch dont make much sens.
Precis detta de siktar att råda bot på, det ska bli mer taktik och mer av en rån simulator än shooter slakt
Jag och ett par vänner testade 1an, men blev mest besviken. Trodde det skulle vara mer taktiskt och belöna planering och taktik. Men det enda man gjorde var att kötta sig genom vågor av poliser. Sen samma sak fast fram på gatorna utomhus. Som ett Left 4 dead fast med poliser, witch dont make much sens.
Precis detta de siktar att råda bot på, det ska bli mer taktik och mer av en rån simulator än shooter slakt
Det låter bra, och precis som det jag ville att ettan skulle vara. Det blev enformigt alldeles för snabbt för att hålla någon längre stund. Pluspoäng för temat och de fräsiga maskerna, dock. Är försiktigt optimistisk!
Jag och ett par vänner testade 1an, men blev mest besviken. Trodde det skulle vara mer taktiskt och belöna planering och taktik. Men det enda man gjorde var att kötta sig genom vågor av poliser. Sen samma sak fast fram på gatorna utomhus. Som ett Left 4 dead fast med poliser, witch dont make much sens.
Precis, bara massor, massor, massor av poliser, knapp tillgång på ammo, sedan behövde man spela om uppdragen en drös gånger för att ibland fatta exakt vad de ville att man skulle göra.
Spelet är nästan en kalkon.
Jag jobbade ju som sagt en 10-15 minuter på P2, vad jag vet så kommer det bli mycket mer sneak och allt sådant som alla ville ha i ettan. Det kommer nog bli ett fint cooplir.
Om ettan var bättre än L4D så borde väl detta bli mer än dubbelt så bra?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Logotypen påminner om Portal 2, vit huvudtext och blå siffra.
Jag jobbade ju som sagt en 10-15 minuter på P2, vad jag vet så kommer det bli mycket mer sneak och allt sådant som alla ville ha i ettan. Det kommer nog bli ett fint cooplir.
Om ettan var bättre än L4D så borde väl detta bli mer än dubbelt så bra?
Vad hinner man göra på 10-15 minuter?
Ettan är ett kul spel men det känns ju knappast realistiskt att våg efter våg av poliser (vi snackar hundratal) bara skulle kasta sig in i döden utan att tänka överhuvudtaget. Sådant passar bättre för zombiespel och det skulle vara trevligt om det blev mer fokus på själva rånen och uppdragen än skjutandet.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.