Öppna betan för Anno Online har anlänt

Robot
Öppna betan för Anno Online har anlänt
Medlem
Öppna betan för Anno Online har anlänt

Woo!

Medlem

Ser ut som Anno 1404, så utöver grafiken och att det är online vad är det som skiljer spelen emellan?

Är det något som gör det värt att lira spelet eller kan jag likväl fortsättar med Venice?

Medlem

Fruktansvärt pengamjölkande spel. Testade stängda betan, och gav upp direkt.

Det händer grejer i början, men bara efter en liten stund blir allting 10x så dyrt och tar 10x så lång tid att fixa, så om man inte har änglatålamod är man tvungen att börja punga ut för att komma någonvart.

Undvik.

Medlem

Vill se ett nytt Anno i samma stil som föregångarna.

Tycker 2070 är riktigt roligt, precis som 1404, 1602, 1701 och 1503

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Fruktansvärt pengamjölkande spel. Testade stängda betan, och gav upp direkt.

Det händer grejer i början, men bara efter en liten stund blir allting 10x så dyrt och tar 10x så lång tid att fixa, så om man inte har änglatålamod är man tvungen att börja punga ut för att komma någonvart.

Undvik.

Där slapp jag skriva det jag planerade att skriva!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ser ut som Anno 1404, så utöver grafiken och att det är online vad är det som skiljer spelen emellan?

Är det något som gör det värt att lira spelet eller kan jag likväl fortsättar med Venice?

Det är som Anno 1404, med nerbantade funktioner (kanske har med beta att göra, men tror inte det). Och allting tar tio gånger så lång tid. Om du så klart inte köper byggnadsmaterial för riktiga pengar istället för att införskaffa den på den vanliga vägen - då går det snabbt!

Ren skit är vad spelet är.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Fruktansvärt pengamjölkande spel. Testade stängda betan, och gav upp direkt.

Det händer grejer i början, men bara efter en liten stund blir allting 10x så dyrt och tar 10x så lång tid att fixa, så om man inte har änglatålamod är man tvungen att börja punga ut för att komma någonvart.

Undvik.

Den här och liknande kommentarer beskriver spelet väldigt bra. Trist

Medlem

Så Ubisoft implementerar en liknande modell som den som Zynga använder i sina spel. De tycks aldrig lära sig, detta kommer säkerligen floppa och jag är glad att jag inte köpt ett spel från detta företag på väldigt länge.

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Inkompetent:

Fruktansvärt pengamjölkande spel. Testade stängda betan, och gav upp direkt.

Det händer grejer i början, men bara efter en liten stund blir allting 10x så dyrt och tar 10x så lång tid att fixa, så om man inte har änglatålamod är man tvungen att börja punga ut för att komma någonvart.

Undvik.

Den här och liknande kommentarer beskriver spelet väldigt bra. Trist

Då gjorde det inte något att stängda beta inte ens fungerade för mig.

Medlem

Sådana här spel är TOTALT JÄVLA VÄRDELÖSA.

Lite kul i början... men sedan så får man vänta en halv EVIGHET innan något händer.

Originalspelen till PC är grymt bra däremot.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Sådana här spel är TOTALT JÄVLA VÄRDELÖSA.

Lite kul i början... men sedan så får man vänta en halv EVIGHET innan något händer.

Originalspelen till PC är grymt bra däremot.

Jag och min polare kommer hålla oss till 1404!

Älskar att den säger till varannan timme att man borde ta paus. Mitt i natten när man är trött och det ploppar upp ett meddelande som säger "You've been playing for 8 hours, time for a break?" skrattar både jag och polarn gott

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Fruktansvärt pengamjölkande spel. Testade stängda betan, och gav upp direkt.

Det händer grejer i början, men bara efter en liten stund blir allting 10x så dyrt och tar 10x så lång tid att fixa, så om man inte har änglatålamod är man tvungen att börja punga ut för att komma någonvart.

Undvik.

Japp. I början går det undan men snart så måste man vänta i evigheter bara för att klämma ut en byggnad eller uppgradering. Jag har tålamod men där jag är nu, så loggar jag bara in för några minuter om dagen, för att placera en byggnad eller uppgradera nånting, sen struntar i det resten av dagen för ALLT ÄR SÅ SEGT! Usch. Håll er till originalspelen!

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Sapiens:

Ser ut som Anno 1404, så utöver grafiken och att det är online vad är det som skiljer spelen emellan?

Är det något som gör det värt att lira spelet eller kan jag likväl fortsättar med Venice?

Det är som Anno 1404, med nerbantade funktioner (kanske har med beta att göra, men tror inte det). Och allting tar tio gånger så lång tid. Om du så klart inte köper byggnadsmaterial för riktiga pengar istället för att införskaffa den på den vanliga vägen - då går det snabbt!

Ren skit är vad spelet är.

Ubisoft jobbar hårt för att komma om EA?
Tråkigt om detta påverkar framtida Anno spel, 2070 var ju suveränt.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Fruktansvärt pengamjölkande spel. Testade stängda betan, och gav upp direkt.

Det händer grejer i början, men bara efter en liten stund blir allting 10x så dyrt och tar 10x så lång tid att fixa, så om man inte har änglatålamod är man tvungen att börja punga ut för att komma någonvart.

Undvik.

Håller med, spelet känns dessutom väldigt meningslöst, ungefär som farmville. Usch!

Avstängd

Om någon bara skulle göra ett sånt här spel som inte var pay 2 win så skulle det vara riktigt trevligt. Sälj cosmetics och ha lite prestige-tävlingar om snyggast stad så lär kosingen rulla in under en väldigt lång tidsperiod.

Medlem

Det skulle kunna ha funkat om man tex visste att det fanns ett max, låt säga 250-350 kr. Efter det var det bara att köra på! Man blir äcklad när speltillverkare endast skapar ett spel för att mjölka så mycket det bara går, speciellt nu när det börjar bli kända varumärken...

Varje år spenderar jag flera tusen kronor inom spel men av alla pengarna ligger inte ett öre av dom i pay2win spel. Vill ju inte ens tänka tanken hur dyra dessa spel MÅSTE vara för hardcore gamers. Maximerade resultat på kortast tid går ju inte om man är tvungen att sitta och vänta i flera timmar för att några hus ska byggas klart!?

1
Skriv svar