Låst FOV i Metro: Last Light

Medlem

Först DLC skandalen och nu detta med mindre än en vecka kvar till release...PR avdelningen går på högvarv ser jag, kan någon bara säga åt dom att göra motsatsen till vad dom gör nu?

Är dom lite smarta så ber dom pc spelarna om ursäkt och lägger till fov slider ,autoaim toggle och hardcore läget i en tidig patch. Borde inte ta så lång tid.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

k3m
Medlem
Skrivet av Aresz:

Så låst autoaim i ett FPS, samt ingen FOV, och betal DLC för att få en extra svårighetsgrad?

Eller är jag bara en gnällig pc spelare nu?

Vem fan lirar med autoaim på PC? Så otroligt korkat. Eller tillhör man en minoritet om man vill spela själv? Inte det första FPSet till PC som har autoaim, så man undrar ju hur dom tänker?

Nej du är ingen gnällig konsolspelare. sen håller jag med dig om allt.

Medlem

Forskningar visar att 3 av 4 som gnäller på FoV vet inte vad det är.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Forskningar visar att 3 av 4 som gnäller på FoV vet inte vad det är.

Jag skulle vilja se er forskning?

Jag är ganska säker på att det är tvärtom, dvs dom som gnäller känner till problemet, men dom som mår illa ofta inte vet varför!

Det har ju tjatats om varför i denna länken Som postats många gånger på FZ.

Personligen är jag inte känslig för låg FOV, men jag känner många som är det, det är inget påhitt som vissa vill ha det till

Varför vissa vill förneka problemet är för mig en gåta, kanske dom vill sitta med sina 52" TV-apparater på avstånd så dom upplevs som"frimärksstora"och vara nöjda...

För dom som spelar på PC är FOV ganska väsentligt, men det ignoreras ofta...


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

MFZ
Medlem

se det positivt..
detta kommer leda till dålig försäljning, lagom till en fix släpps så dumpar dom priset till en bråkdel av releasepriset.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Ellakk:

ps: på onsdag ska jag ta mej en blecka och bli illamående tills på fredag, kan nån vänlig själ tipsa om ett bra forum där jag kan gnälla om att jag blir bakfull?

Det är skillnad på att inta en substans eller liknande som ger den effekten, något du inte kan ändra på. Något så simpelt som att inte låta någon ändra en FoV så att FoVn faktiskt är anpassad för det mänskliga ögat när spelet spelas på pc är bara lathet eller fullkomlig ignorans.

Som Duke Nukem länkade, kolla den så kanske du förstår du också.
http://www.youtube.com/watch?v=blZUao2jTGA

Om du redan förstod och fortfarande står för allt du skrev innan så beter du dig som en idiot bara för att du kan.

jo jag förstår mycket väl att det kan vara jobbigt när inte allt är som man vill att det ska vara, så de som inte fixar en fov på 70 grader borde utnyttja sin rätt som konsument och låta bli att köpa spelet om det skapar obehag.

Eller så är det under under 70 som Raklödder just postade.
-Att som speltillverkare inte implementera så att du kan sätta en normal fov på PC är lathet.
-Att inte ha det med och därmed få missnöjda konsumenter eller konsumenter som inte ens köper spelet på grund av det är dumhet.
-Att sedan klaga om spelet säljer dåligt och/eller får dålig kritik på pc är ren idioti.

Det borde vara något av det mest grundliga kunskaper för en utvecklare att förstå ögats funktioner och hur FoV fungerar och påverkar människor.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Har aldrig fattat gnället på låst fov, det är väl bara att anpassa sej eller gtfo.

Jadu, vill du springa i en trång korridor i spel, så fine by me. Men många andra vill kunna se lite som man gör i verkliga livet.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Ellakk:

ps: på onsdag ska jag ta mej en blecka och bli illamående tills på fredag, kan nån vänlig själ tipsa om ett bra forum där jag kan gnälla om att jag blir bakfull?

Det är skillnad på att inta en substans eller liknande som ger den effekten, något du inte kan ändra på. Något så simpelt som att inte låta någon ändra en FoV så att FoVn faktiskt är anpassad för det mänskliga ögat när spelet spelas på pc är bara lathet eller fullkomlig ignorans.

Som Duke Nukem länkade, kolla den så kanske du förstår du också.
http://www.youtube.com/watch?v=blZUao2jTGA

Om du redan förstod och fortfarande står för allt du skrev innan så beter du dig som en idiot bara för att du kan.

jo jag förstår mycket väl att det kan vara jobbigt när inte allt är som man vill att det ska vara, så de som inte fixar en fov på 70 grader borde utnyttja sin rätt som konsument och låta bli att köpa spelet om det skapar obehag.

Eller så är det under under 70 som Raklödder just postade.
-Att som speltillverkare inte implementera så att du kan sätta en normal fov på PC är lathet.
-Att inte ha det med och därmed få missnöjda konsumenter eller konsumenter som inte ens köper spelet på grund av det är dumhet.
-Att sedan klaga om spelet säljer dåligt och/eller får dålig kritik på pc är ren idioti.

Det borde vara något av det mest grundliga kunskaper för en utvecklare att förstå ögats funktioner och hur FoV fungerar och påverkar människor.

Absolut


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Redstar:

Bryr mig inte om den inte går att ändra, så länge den är 90 grader.

Den är 50 grader... och den går inte att ändra (än?).

50 grader är det inte, sprid inte sånt strunt. Den är runt 70 horisontell fov beroende på vilken form skärmen har då metro motorn räknar fov på höjden så som även planetside 2 gör. Har du bredare skärm har du då högre fov.

Fortfarande värdelöst smalt men 50 hade varit ospelbart, 70 är det många spel som har.

Konsolportar ligger oftast lägre, på ungefär 60, vilket är helt jävla dumt i huvudet.

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av magma:

Såg nyligen en video från totalbiscuit. Detta spel verkar också lida av två vapen begränsning och linjär kampanj. Lustigt med tanke på att spelet är sp-fokuserad.

https://www.youtube.com/watch?v=DWimz-duun8

Linjär kampanj är bara bra i spel som dessa, jag vill ha en engagerande och atmosfärisk sp-upplevelse, något som man sällan lyckas med om man har open-world där man inte kan kontrollera upplevelsen.

Metro 2033 var linjärt och otroligt atmosfäriskt.

Unreal var mer eller mindre open world och det spelet fick allting å klaffa. Men det var då och jag förväntar mig ändå något mer avancerat 16 år senare.

Mer avancerat ?
Jo det är väl bara att kolla på animationer,ljud,grafik m.m metro 2033 var ju i klass med crysis och bättre speciellt inomhus. För mig ger det inget att lalla runt i openworld med spel som dessa då det oftast är
totalt misslyckat.

Medlem
Skrivet av TryNotDo:
Skrivet av Struggle:

Forskningar visar att 3 av 4 som gnäller på FoV vet inte vad det är.

Jag skulle vilja se er forskning?

Jag är ganska säker på att det är tvärtom, dvs dom som gnäller känner till problemet, men dom som mår illa ofta inte vet varför!

Det har ju tjatats om varför i denna länken Som postats många gånger på FZ.

https://www.youtube.com/embed/blZUao2jTGA

Personligen är jag inte känslig för låg FOV, men jag känner många som är det, det är inget påhitt som vissa vill ha det till

Varför vissa vill förneka problemet är för mig en gåta, kanske dom vill sitta med sina 52" TV-apparater på avstånd så dom upplevs som"frimärksstora"och vara nöjda...

För dom som spelar på PC är FOV ganska väsentligt, men det ignoreras ofta...

Forskningar behöver ju inte alltid stämma


signatur

Nämen!

Skriv svar