Robot
Zeno Clash II

Den som avskriver Zeno Clash II som en simpel slagsmålsbagatell har missat poängen. Gör inte det. Låt dig istället förföras av en värld du aldrig glömmer.

#dear-esther, #bioshock-infinite, #zeno-clash-ii, #ace-team


Medlem
Zeno Clash II

Det här låter ju lovande och intressant, blir nog ett köp när jag klarat av Bioshock (Jävla tentor och exjobb som kommer i vägen)19 Euro på Steam är inte hela världen heller

Får lite Planescape vibbar av trailern av någon anledning och det kan ju aldrig vara fel!

skojsigt men inte för mug


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

FM-guru
F.d. Sisyr

Ettan var underbar. Givet köp.

Medlem

Wow, utmärkt betyg!

Ace Team är en sjukt underskattad spelstudio. Jag kan varmt rekommendera både första Zeno Clash och Rock of Ages!

Medlem

Vet inte. Känner inte Zeno Clash intressant. Känns onödigt flummigt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Bra skrivet! Blev väldigt sugen på att köpa

Medlem
Skrivet av Epoxlol:

Det här låter ju lovande och intressant, blir nog ett köp när jag klarat av Bioshock (Jävla tentor och exjobb som kommer i vägen)19 Euro på Steam är inte hela världen heller

Får lite Planescape vibbar av trailern av någon anledning och det kan ju aldrig vara fel!

I feel you. Jag har inte heller hunnit dra igenom BioShock pga tentor och projekt. T.T


signatur

Have a good time!

Medlem

Barns teckningar + lite hallucinogener + slasgmål = Zeno Clash II?


signatur

Fueled by coffee.

k3m
Medlem

Finns detta på gog? Är sugen på det!

Vad många inte vet är att spelet är inspelat i Skåne (?) \m/


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Vad många inte vet är att spelet är inspelat i Skåne (?) \m/

Är det inte Österlen och Höör jag beskådar?!

Medlem

Var det inte detta som TotalBiscuit klagade en massa på som hade horribel FoV och urdum kompanjons-AI?

Skrivet av Ermus:

Var det inte detta som TotalBiscuit klagade en massa på som hade horribel FoV och urdum kompanjons-AI?

Ja, på påstående 1, inte vad jag vet på påstående 2.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vad menas med att man måste spela första för att förstå det här? På vilket sätt?

Skribent
Skrivet av Ermus:

Var det inte detta som TotalBiscuit klagade en massa på som hade horribel FoV och urdum kompanjons-AI?

Har inte hört vad TotalBiscuit sagt om spelet, men FOV fixade utvecklarna ganska snabbt i en patch. Kompanjonerna är inte direkt några genier men jag tycker inte det spelar någon större roll faktiskt.

Skrivet av SiMaCool:

Vad menas med att man måste spela första för att förstå det här? På vilket sätt?

Man hoppar ganska rakt in i berättelsen – den tar vid där det första spelet slutade. Man får en snabb genomgång av vad som inträffat genom spelets tutorial, men jag tror inte det räcker. Det finns många referenser till första spelet och manuset är rätt snurrigt. Så spela originalspelet först, det tar typ bara 2-3 timmar att klara.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Ettan var riktigt bra, så det här var en trevlig överraskning.

Medlem

Underbar recension av decenniets viktigaste spelserie! Alla borde spela det och alla borde älska det. Bra skrivit Mattias!

BTW, om någon vill ha det första spelet så kan ni kontakta mig. Har en extrakopia liggandes, enda haken är att ni måste skriva ett par rader om vad ni tycker om spelet när ni är klara. Hör av er till mig via msg eller min blogg. Först till kvarn!

Medlem

Ettan sitter kvar som ett kärt minne, detta har jag väntat på! Solklart köp!
Älskar det

1
Skriv svar