Aion - Warhammer online

Medlem
Aion - Warhammer online

Hur är Aion jämfört med WAR? Förutom grafiken och att de har olika klasser dvs.
Ni som har kört både Aion och WAR, hur skulle er jämförelse se ut?

WAR:

RVR (många vs många): (1-10 poäng)

PVP (~1v1): (1-10 poäng)

PVE: (1-10 poäng)

Grafiken: (1-10 poäng)

Ljudet/musiken: (1-10 poäng)

Klasser i allmänhet (väl genomtänkta klasser?): (1-10 poäng)

Atmosfären/Känslan: (1-10 poäng)

Underhållande: (1-10 poäng)

Helhet: (1-10 poäng)

__________________

Aion:

RVR (många vs många): (1-10 poäng)

PVP (~1v1): (1-10 poäng)

PVE: (1-10 poäng)

Grafiken: (1-10 poäng)

Ljudet/musiken: (1-10 poäng)

Klasser i allmänhet (väl genomtänkta klasser?): (1-10 poäng)

Atmosfären/Känslan: (1-10 poäng)

Underhållande: (1-10 poäng)

Helhet: (1-10 poäng)

Medlem

Svårt att jämföre spelet när det inte är släppt än.. men jag ska försöka.

WAR

RvR: Bra, men buggarna och lagget som uppkommer drar ner det hela. 7p (Jag spelade det trots allt nästan varje dag i 7 månader.)

PVP: Vissa klasser är sämre än alla vilket leder till något obalancerad PVP annars bra då många klasser ger bra variation i striderna. 6p

PVE: WAR är ett RvR spel vilket märks i PvE delen av spelet. Inte dåligt dock. 4p

Grafiken: Inte mycket att hänga i julgranen, jag gillar miljöerna dock. 4p

Ljudet: Bra, stämmningsfullt. 7p

Klasser: Många klasser och roliga klasser, obalansen drar ner lite dock. 8p

Atmosvären/Känslan: Vet inte riktigt vad jag ska säga.. men det känns inte riktigt så episkt som jag skulle vilja. 5-7p

Underhållande: Väldigt kul när det fungerar som det ska. 9p när det funkar, 3p när det buggar/krånglar.

Helhet: Riktigt bra spel som i en bättre motor skulle ha varit helt otroligt. 7p - jag älskade det för det mesta under mina 7 månader i spelet.

Aion

RvR: Har inte spelat detta men borde bli 8p+ om det lever upp till förväntningarna.

PVP: Roligt och utmanande, synd med så få klasser dock. Har inte hunnit prova detta heller. Runt 7 och uppåt hoppas jag på iallafall.

PVE: Inte det bästa PvE valet men helt klart bra. 7p

Grafiken: Jag gillar den, andra gör det inte. (Läs asiatiska influenser.) I mitt tycke är den en 8p, den flyter även otroligt bra!

Ljudet: Magnifikt! 10p (Till och med de asiatiska "stönen" går att ta bort nu, en fröjd att kunna attackera utan dessa.)

Klasser: Här är spelet som sämst i min mening, lite få klasser men man får hoppas att fler läggs till i framtiden, guild wars hade underbara klasser. 6p

Atmosvären: Hann inte spela så länge att jag hann bilda mig en ordentlig uppfattning.. men runt 7p skulle jag tro.

Underhållande: Det tycker jag verkligen. 8-10p beroende på RvR/PvP

Helhet: Samma som ovan, känns väldigt finputsat och välgjort.

v1c, over and out.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Som Vic säger, väldigt svårt att jämföra spelen. Det ena har man spelat 1 år, och det andra har man bara fått smaka på i beta. Men okej, lite tankar.

WAR:

RVR: Bästa RvR spelet efter DAoC helt klart. Tyvärr är laggen ganska påtaglig när det börjar bli 3-4 warbands, vilket drar ner betyget. 8/10

PVP: 1vs1 är av noll och intet betydelse i ett RvR spel. Nästa fråga.

PVE: Från början ganska usel, men LotD tillförde lite nytänkande. Tyvärr påverkade det RvR delen negativt. 5/10

Grafiken: Det är en missuppfattning att Warhammer har dålig grafik. Dessvärre gör laggproblematiken i RvR det omöjligt att använda höga inställningar, men för de som vill se hur spelet egentligen kan se ut och har en pc som klarar av det, rekommenderar jag att skippa ingame video settings och i stället maxa ditt grafikkorts inställningar och göra dem tvingande för applikationen. Det blir som ett helt nytt spel. 7/10

Ljudet/musiken: 9/10

Klasser: Ett bra urval. Lite obalans mellan dem. Men vilket PvP spel lider inte av det. 8/10

Atmosfären/Känslan: För mig personligen den bästa delen av spelet. Älskar den mörka känslan kombinerad med mycket humor. 10/10

Underhållande: 10/10 utan lagg.

Helhet: 7/10

__________________

Aion:

RVR: Betan slutade på level 25. Så har inte provat.

PVP: Auto facing och auto follow är lågt. Tar helt bort behovet av skicklighet. 1/10

PVE: Samma gamla visa. Inget nytt under solen. 6/10

Grafiken: Asiatisk stil är inte alls min bag, men kvalitetsmässigt bra. 8/10

Ljudet/musiken: Mycket bra 10/10

Klasser: För få. 5/10

Atmosfären/Känslan: Det starka asiatiska inflytandet tar ner poängen för mig. 6/10

Underhållande: Den helt grymma spelmotorn och prestandan är detta spelets starka sida, och kommer säkert att göra RvR till en njutning. 8/10

Helhet: 8/10


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Känns som att Aion kommer att få en bättre framtid än War.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Om de får bort kö problemen, 400.000 pers i kö innebär en galen mängd förhandsbokningar. Utanproblem över 1 miljon kanske så mycket som 1.5miljon. De måste fixa fler eller vassare servrar.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

NC Soft har ju väldigt bra servrar och det har alltid funkat bra med Guild Wars, tror inte det kommer bli någon skillnad med Aion. Man får testa helt enkelt och se.

Medlem

Det är massiva köer just nu, men de lär fixa det snart hoppas och tror jag.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

V1ctory det var 400 k förhandsbokningar enligt en nyhet som skrevs för några dagar sedan på aions officiella hemsida.

Medlem

Säker? Länkade en nyhet i någon annan tråd där det stod att 400k var i kö, även detta från officiella hemsidan tror jag.. Återkommer om den uppenabarar sig.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

400.000 preorders. Källa: [http://www.gamespot.com/news/6228635.html?sid=6228635&part=rs...]

Alla försökte väl logga på.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Okej, då stämmer väl det då. Tack för rättelsen!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Aion e bara skräp=(

Medlem
Skrivet av Sille:

Aion e bara skräp=(

Vi har sett ditt missnöje i flera trådar nu, gå vidare med livet. Lite konstruktiv kritik vore så mycket bättre.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

vad ska det göra för nytta här? mitt missnöje ligger mest i design av spelet och det stora Wow Copy som står framför Aion.

1
Skriv svar