Steam lanserar samlingskort

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Intentionen är väl precis samma?

Nej det tycker jag inte. Såvida inte du har lust att dumförenkla det till "att tjäna pengar". Man kan tjäna pengar både på att sälja slavar och att sälja medicin.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Om det hela skulle fungera lite som att det spel du får achievements och kan samla kort osv till faktiskt skulle bidra till möjliga rabatter på nya spel inom den/de genren(a?) skulle det kunna vara en trevlig grej. Men om det hela blir till något "gotta catch em all" eller bara profil utsmyckning så finner jag inte mycket glädje i detta.

(Jag ser att det redan kan ge rabatter till viss grad, men inte hur det kommer att bli i slutändan)
Spela fps -> rabatter till fps osv vore iaf najs.

Medlem

Dont starve av alla indiespel? Skumt.

Medlem

Fan va nice, rabatter genom achievements är perfekt för mig, spelar och handlar mycket på steam


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av fARLIGT:

Hade velat se folks reaktioner om det hade varit EA eller Activision som lanserat detta.

Inget emot Valve, men folk verkar se mellan ögonen när det gäller dem.

Haha tänkte precis det! Många kappvändare här på FZ.

Som Bojkott skrev, kanske för att de lyssnar på sin community och gör bra grejer. Valves intentioner är många gånger snyggare och mer förtroendeingivande än de ormarna ni valt att jämföra med.

Intentionen är väl precis samma?

Visst intentionen må vara den samma och EA skulle säkerligen kunna få till det minst lika bra om det bara satte manken till. Tyvärr så har ju dock EA mer än en gång gjort sig förtjänta av en rejäl känga så de har mycket mer att leva upp till och bevisa att detta skulle vara något som gynnar konsumenterna och bidrar till något positivt om det nu var EA som gjorde detta.

Medlem

Man måste fan bli in bjuden för att kunna använda tjänsten

ZZZzzzzzzzz


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Inaktiv
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av fARLIGT:

Hade velat se folks reaktioner om det hade varit EA eller Activision som lanserat detta.

Inget emot Valve, men folk verkar se mellan ögonen när det gäller dem.

Haha tänkte precis det! Många kappvändare här på FZ.

Som Bojkott skrev, kanske för att de lyssnar på sin community och gör bra grejer. Valves intentioner är många gånger snyggare och mer förtroendeingivande än de ormarna ni valt att jämföra med.

Intentionen är väl precis samma?

Visst intentionen må vara den samma och EA skulle säkerligen kunna få till det minst lika bra om det bara satte manken till. Tyvärr så har ju dock EA mer än en gång gjort sig förtjänta av en rejäl känga så de har mycket mer att leva upp till och bevisa att detta skulle vara något som gynnar konsumenterna och bidrar till något positivt om det nu var EA som gjorde detta.

Är det inte "mellan fingrarna"?


signatur

äldre än dig!

Medlem

Är det någon som lyckats komma in i betan och är villig att dela med sig av sina invites? Skulle vara tacksam för en sådan!

Medlem

Tycker faktiskt detta verkar vara ett rätt kul koncept... Steams acheivments har varit rätt tradiga länge nu o det är kul att se att dom gör nånting med själva plattformen. Tror faktiskt det är helt olika utvecklare som jobbar på steam och på valves speltitlar.

Inaktiv

Kan bli bra, kan bli flopp. Oavsett så är det intressant eftersom Steam är den dominerande plattformen, detta kommer följas.

Medlem
Skrivet av Nightportier:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av fARLIGT:

Hade velat se folks reaktioner om det hade varit EA eller Activision som lanserat detta.

Inget emot Valve, men folk verkar se mellan ögonen när det gäller dem.

Haha tänkte precis det! Många kappvändare här på FZ.

Som Bojkott skrev, kanske för att de lyssnar på sin community och gör bra grejer. Valves intentioner är många gånger snyggare och mer förtroendeingivande än de ormarna ni valt att jämföra med.

Intentionen är väl precis samma?

Visst intentionen må vara den samma och EA skulle säkerligen kunna få till det minst lika bra om det bara satte manken till. Tyvärr så har ju dock EA mer än en gång gjort sig förtjänta av en rejäl känga så de har mycket mer att leva upp till och bevisa att detta skulle vara något som gynnar konsumenterna och bidrar till något positivt om det nu var EA som gjorde detta.

Är det inte "mellan fingrarna"?

Jo, till viss del så är det ju så. Men det är lite med rätta att göra det då steam har ett bättre ryckte än vad EA har.
Det är ju dock som sagt inte för intet folk inte har samma förtroende för EA.

Medlem

Säljer beta access om nån vill ha !

Medlem
Skrivet av AmiZ:

Säljer beta access om nån vill ha !

Säljer?

Det låter inte direkt som något Valve skulle uppskatta?

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av AmiZ:

Säljer beta access om nån vill ha !

Säljer?

Det låter inte direkt som något Valve skulle uppskatta?

Beta nycklarna säljs alltid, det är t.om tillåtet att sälja dem på marketplace.

Edit: Med det sagt betyder det inte nödvändigtvis att man måste sälja dem. Jag gav bort samtliga invites till vänner. Dessutom tror jag invites säljs för under 2cent nu så du blir inte direkt rik med dem.

12
Skriv svar