Vackra vyer från Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Robot
Medlem
Vackra vyer från Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Miljöerna ser onekligen vackra ut, jag spelade aldrig första versionen men jag kan tänka mig att testa denna.


signatur

I'm just sayin...

Medlem

Testade betan, fina miljöer och så. Men gameplayet var inget som lockade mig. Dock så blev jag bara lvl 10 tills jag lessnade.

Medlem
Skrivet av Naida:

Testade betan, fina miljöer och så. Men gameplayet var inget som lockade mig. Dock så blev jag bara lvl 10 tills jag lessnade.

var det på pc du spela då? Skulle vilja pröva till ps3 för o se om det är positivt :). Se hur det blir :).

Inaktiv

Rörelser i spel är viktigt för mig, det säger lite om hur mycket energi det lagts på inlevelse. Finns tyvärr alldeles för många spel där det känns som att man svävar fram eller att striderna är så löjligt utförda.

Försöker vänja mig vid Neverwinter Online, men den senaste .23 patchen skapade enorma "rubberband" effekter. :/

Btw, vet någon om det tillkommer månadsavgifter för detta spelet?

Medlem
Skrivet av Segas:

Rörelser i spel är viktigt för mig, det säger lite om hur mycket energi det lagts på inlevelse. Finns tyvärr alldeles för många spel där det känns som att man svävar fram eller att striderna är så löjligt utförda.

Försöker vänja mig vid Neverwinter Online, men den senaste .23 patchen skapade enorma "rubberband" effekter. :/

Btw, vet någon om det tillkommer månadsavgifter för detta spelet?

FFXIV har några av de bästa animationerna jag någonsin sett i ett spel, så där finns det inget att klaga på.

Ja, det är månadsavgift som gäller.

Medlem

Inte direkt snygga bilder. Själva miljö texturerna är lågupplösta (mark, stenar, berg), men hus och andra objekt har skarpare texturer. Ser snarare ut som ff9 fast i 3d istället för 2d.

Inaktiv
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Segas:

Rörelser i spel är viktigt för mig, det säger lite om hur mycket energi det lagts på inlevelse. Finns tyvärr alldeles för många spel där det känns som att man svävar fram eller att striderna är så löjligt utförda.

Försöker vänja mig vid Neverwinter Online, men den senaste .23 patchen skapade enorma "rubberband" effekter. :/

Btw, vet någon om det tillkommer månadsavgifter för detta spelet?

FFXIV har några av de bästa animationerna jag någonsin sett i ett spel, så där finns det inget att klaga på.

Ja, det är månadsavgift som gäller.

Tack för svaren.

Medlem
Skrivet av slarron:
Skrivet av Naida:

Testade betan, fina miljöer och så. Men gameplayet var inget som lockade mig. Dock så blev jag bara lvl 10 tills jag lessnade.

var det på pc du spela då? Skulle vilja pröva till ps3 för o se om det är positivt :). Se hur det blir :).

Jepp det var till pc jag testade Tänkte testa med xbox kontrollen, men det glömde jag bort XD
Sen vet jag inte, pga jag lessnade, kan mycket väl vara att jag har lessnat lite med mmo. Jag brukar att ha älskat mmo's. Men känns som nu bara är allt nästan detsamma. Springa, questa, levla, repetera. Mer eller mindre. Beroende på spel. :l Jag har nog blivit gammal.

Medlem
Skrivet av Naida:
Skrivet av slarron:
Skrivet av Naida:

Testade betan, fina miljöer och så. Men gameplayet var inget som lockade mig. Dock så blev jag bara lvl 10 tills jag lessnade.

var det på pc du spela då? Skulle vilja pröva till ps3 för o se om det är positivt :). Se hur det blir :).

Jepp det var till pc jag testade Tänkte testa med xbox kontrollen, men det glömde jag bort XD
Sen vet jag inte, pga jag lessnade, kan mycket väl vara att jag har lessnat lite med mmo. Jag brukar att ha älskat mmo's. Men känns som nu bara är allt nästan detsamma. Springa, questa, levla, repetera. Mer eller mindre. Beroende på spel. :l Jag har nog blivit gammal.

Du har faktiskt inte fel. Dagens mmo blir ofta lite samma sak. Saknar "själ" kan man säga. Det går ju inte att leva på andras meriter :(.

Medlem

många mmos idag har bara ett quest-träd så om man vill levla alts for man snällt springa igenom samma områden flera gånger vilket blir grymt enformigt i längden.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

1
Skriv svar