Det går trögt för Shadow of the Eternals

Robot
Det går trögt för Shadow of the Eternals

Trots Kickstarter-satsningen ser det rätt mörkt ut för den tematiska uppföljaren till Eternal Darkness.

#shadow-of-the-eternals, #eternal-darkness-sanitys-requiem, #precursor-games


Moderator | Testpilot
Det går trögt för Shadow of the Eternals

Förlåt mig. Jag tycker spelet inte ser så märkvärdigt ut som skaparna vill få det att låta och att dom behöver så mycket pengar. Antagligen har jag fel eftersom jag inte jobbar med att göra spel men det känns skumt på något sätt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kanske kostar så mycket för att utveckla nåt vettigt till Wii U?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tror de kommer få det väldigt svårt att uppnå målet, mycket tack vare hur SK tidigare har behandlat sina kunder och hur deras ägare uttalat sig i media. Men visst det behöver inte vara helt kört men om spelet blir av beror det nog mer på att många verkar ha starka band till deras IP än att de litar på utvecklaren. Som sagt, de har en enorm uppförsbacke framför sig och jag är inte helt säker på att de kommer hinna i mål innan tiden löpt ut.

Medlem

Aldeless för mycket pengar tycker jag. Känns som dessa veteraner bara vill ha en saftig månadslön under utvecklingen. Det är ju ingeting tekniskt utmanade i detta spel för dem utan det handlar bara om löner tror jag.

Medlem

Med tanken på deras sista ultra mega fjasko, samt att de garanterat sitter med ganska stora skulder, nja jag har inte så stort intresse att bidra med något före jag kan testa det själv och se ifall de kan lyckas med något i slutändan.

Medlem

I just kid people. Hoppas verkligen på att detta awesomness kommer igång snart! Men kunde inte låta bli att tänka på det här klippet när ja såg deras video för någon annledning. xD


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Med tanken på deras sista ultra mega fjasko, samt att de garanterat sitter med ganska stora skulder, nja jag har inte så stort intresse att bidra med något före jag kan testa det själv och se ifall de kan lyckas med något i slutändan.

Vad för fjiasko? Har dålig koll på vad dessa snubbar tidigare gjort för något

Medlem
Skrivet av robbis:

Kanske

Skrivet av bjosarn:

Kanske kostar så mycket för att utveckla nåt vettigt till Wii U?

Är det till WiiU? Isf förklarar ju det saken... inga barn hänger på Kickstarter

Du har inte spelat Eternal Darkness va...?

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av MugiMugi:

Med tanken på deras sista ultra mega fjasko, samt att de garanterat sitter med ganska stora skulder, nja jag har inte så stort intresse att bidra med något före jag kan testa det själv och se ifall de kan lyckas med något i slutändan.

Vad för fjiasko? Har dålig koll på vad dessa snubbar tidigare gjort för något

Antar att spelet som MugiMugi syftar på är Too Human som inte verkar ha blivit så bra som det på förhand såg ut att kunna bli. De har även en stor skuld till Epic som lett till åtal och somliga tror att de kommer använda pengarna från detta projekt för att betala denna skuld.

Medlem

Sluta favorisera den här Kickstartern nu. Den började ju typ i förrgår?

Rapportera gärna om lite ordentliga indieprojekt osv som verkar intressanta. Typ 5 raka inlägg om bara denna Kickstarter och ingen annan är lite drygtkan jag tycka.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag anar ugglor i mossen här. Dels tveksamt förtroende till studion (Too Human), dels deras skuld till epic, och dessutom är de PÅ TOK för giriga i initialmålet.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Cane:
Skrivet av MugiMugi:

Med tanken på deras sista ultra mega fjasko, samt att de garanterat sitter med ganska stora skulder, nja jag har inte så stort intresse att bidra med något före jag kan testa det själv och se ifall de kan lyckas med något i slutändan.

Vad för fjiasko? Har dålig koll på vad dessa snubbar tidigare gjort för något

Antar att spelet som MugiMugi syftar på är Too Human som inte verkar ha blivit så bra som det på förhand såg ut att kunna bli. De har även en stor skuld till Epic som lett till åtal och somliga tror att de kommer använda pengarna från detta projekt för att betala denna skuld.

Aha så det är de typerna som är i farten igen. Kände inte igen namnet på studion men antar de har ett nytt namn och därmed försöker undvika alla negativa associationer.

Men nej skulle inte heller vilja ge dessa clowner några pengar

Medlem
Skrivet av Preed:

Sluta favorisera den här Kickstartern nu. Den började ju typ i förrgår?

Rapportera gärna om lite ordentliga indieprojekt osv som verkar intressanta. Typ 5 raka inlägg om bara denna Kickstarter och ingen annan är lite drygtkan jag tycka.

Du är välkommen att skicka tips till redaktionen på kickstarter projekt de kan skriva om. Sedan kan du ju också faktiskt skriva här i din kommentar vad det är vi missat eftersom du tydligen har koll på några coola projekt

Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av robbis:

Kanske

Skrivet av bjosarn:

Kanske kostar så mycket för att utveckla nåt vettigt till Wii U?

Är det till WiiU? Isf förklarar ju det saken... inga barn hänger på Kickstarter

Du har inte spelat Eternal Darkness va...?

Nej tyvärr... Hurså?

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Preed:

Sluta favorisera den här Kickstartern nu. Den började ju typ i förrgår?

Rapportera gärna om lite ordentliga indieprojekt osv som verkar intressanta. Typ 5 raka inlägg om bara denna Kickstarter och ingen annan är lite drygtkan jag tycka.

Du är välkommen att skicka tips till redaktionen på kickstarter projekt de kan skriva om. Sedan kan du ju också faktiskt skriva här i din kommentar vad det är vi missat eftersom du tydligen har koll på några coola projekt

Aa men jag antar att FZ redan vet att det finns andra intressanta Kickstarter-projekt? Så jag vill inte ge dom mer kunskap, jag vill ifrågasätta deras prioriteringar. Och det gör jag gärna här. Då kan man dessutom, igenom det briljanta "gilla"-systemet direkt se om folk håller med, något som bör hjälpa FZ att se om dom har rätt prioriteringar. Därför anser jag att jag skrev det jag skrev på precis rätt ställe. Varför skrev inte du ett PM?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag pungade upp 50$ iaf och hoppas på att det blir bra

Medlem

Eternal Darkness var väldigt stämningsfullt, men spelmässigt halvdant. Dessutom var det från början ett Nintendo 64-spel vilket syntes igenom på de kantiga karaktärerna.

Men det är intressant hur rykten som sprids av oseriös media (Kotaku) får ett sådant enormt genomslag. Folk kallar dessa människor för clowner och bluffare - på vilka grunder? Några anonyma anställda som kanske var bittra för att de fick gå och ljög ihop massa historier till Kotaku som älskar skvallerjournalistik snarare än fakta?

Nästan lite läskigt att se hur dumma människor är och hur mycket inflytande media har över folks åsikter.

ELF
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förlåt mig. Jag tycker spelet inte ser så märkvärdigt ut som skaparna vill få det att låta och att dom behöver så mycket pengar. Antagligen har jag fel eftersom jag inte jobbar med att göra spel men det känns skumt på något sätt.

Men ta bara en titt på det här spelet....
http://www.kickstarter.com/projects/inxile/torment-tides-of-n...

Ser inte skoj ut för fem öre, men folk blev alldeles till sig så fort de hörde talas om det och bara öste pengar över utvecklarna.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förlåt mig. Jag tycker spelet inte ser så märkvärdigt ut som skaparna vill få det att låta och att dom behöver så mycket pengar. Antagligen har jag fel eftersom jag inte jobbar med att göra spel men det känns skumt på något sätt.

Men ta bara en titt på det här spelet....
http://www.kickstarter.com/projects/inxile/torment-tides-of-n...

Ser inte skoj ut för fem öre, men folk blev alldeles till sig så fort de hörde talas om det och bara öste pengar över utvecklarna.

Tror nog ifs att dom som spelade Planescape: Torment visst tycker att det ser ganska skoj ut.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förlåt mig. Jag tycker spelet inte ser så märkvärdigt ut som skaparna vill få det att låta och att dom behöver så mycket pengar. Antagligen har jag fel eftersom jag inte jobbar med att göra spel men det känns skumt på något sätt.

Men ta bara en titt på det här spelet....
http://www.kickstarter.com/projects/inxile/torment-tides-of-n...

Ser inte skoj ut för fem öre, men folk blev alldeles till sig så fort de hörde talas om det och bara öste pengar över utvecklarna.

Fast det kan ju bero på att Inexile visat med sin tidigare Kickstarter att de förvaltat pengarna väl. Sedan så anses Planescape Torment vara ett av de bästa RPG spel som gjorts, nog för att Eternal Darkness kanske är ett bra spel men jag tvivlar på att det kommer i närheten av P:T.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Arizato:
Skrivet av robbis:

Kanske

Skrivet av bjosarn:

Kanske kostar så mycket för att utveckla nåt vettigt till Wii U?

Är det till WiiU? Isf förklarar ju det saken... inga barn hänger på Kickstarter

Du har inte spelat Eternal Darkness va...?

Nej tyvärr... Hurså?

Jag börjar bara tröttna lite på att höra att folk kalla Wii och Wii U för "kiddie consoles" och liknande. För det första ger det mig intrycket att sålänge ett spel inte innehåller gore och så är de för barn, när det finns många spel här i världen som är otroligt bra utan att innehålla den minsta uns av vuxna inslag. Inte bara på Wii och Wii U, utan även PC, PS3, Xbox360, osv.

För det andra så är Eternal Darkness knappast ett spel menat för barn. Det är ett jäkligt bra skräckspel med en djup story. Det är det första spelet jag kan tänka mig som hade en sanity-mätare (även om den inte har åldrats så väl) och jag kan tänka mig att Amnesia: The Dark Descent tog mycket inspiration av det konceptet. Eftersom Shadow of the Eternals är en spirituell uppföljare till Eternal Darkness så förväntar jag mig ett minst lika bra spel.

Varför sätta barnkonsol-lappen på en viss maskin bara för att majoriteten av spelen passar alla åldrar? Är man barnslig om man tycker om att spela Mario, Zelda, Metroid eller Skylanders?

Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av robbis:
Skrivet av Arizato:
Skrivet av robbis:

Kanske

Skrivet av bjosarn:

Kanske kostar så mycket för att utveckla nåt vettigt till Wii U?

Är det till WiiU? Isf förklarar ju det saken... inga barn hänger på Kickstarter

Du har inte spelat Eternal Darkness va...?

Nej tyvärr... Hurså?

Jag börjar bara tröttna lite på att höra att folk kalla Wii och Wii U för "kiddie consoles" och liknande. För det första ger det mig intrycket att sålänge ett spel inte innehåller gore och så är de för barn, när det finns många spel här i världen som är otroligt bra utan att innehålla den minsta uns av vuxna inslag. Inte bara på Wii och Wii U, utan även PC, PS3, Xbox360, osv.

För det andra så är Eternal Darkness knappast ett spel menat för barn. Det är ett jäkligt bra skräckspel med en djup story. Det är det första spelet jag kan tänka mig som hade en sanity-mätare (även om den inte har åldrats så väl) och jag kan tänka mig att Amnesia: The Dark Descent tog mycket inspiration av det konceptet. Eftersom Shadow of the Eternals är en spirituell uppföljare till Eternal Darkness så förväntar jag mig ett minst lika bra spel.

Varför sätta barnkonsol-lappen på en viss maskin bara för att majoriteten av spelen passar alla åldrar? Är man barnslig om man tycker om att spela Mario, Zelda, Metroid eller Skylanders?

Only my opinion Nintendo har alltid och kommer alltid att vara ett företag som sätter barn och barn familjer främst. Och ja, skylanders är barnsligt

Medlem

Låt folk tycka Nintendo är barnsliga om de vill. Själv tycker jag CoD passar för snorungar med behov att hävda sig.

Medlem
Skrivet av Kouhei:

Folk kallar dessa människor för clowner och bluffare - på vilka grunder?

Too Human

Medlem

Fattar inte att folk sågar Too Human samtidigt som de hyllar Eternal Darkness - båda har samma tråkiga gameplay.

Medlem
Skrivet av Kouhei:

Fattar inte att folk sågar Too Human samtidigt som de hyllar Eternal Darkness - båda har samma tråkiga gameplay.

Håller halvt med. Eternal Darkness är otroligt överskattat, fast sanity-systemet var något riktigt intressant. Tyvärr så har Silicon Knights patent på det, så vete sjutton om de ens kan ha det i deras nya.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Kouhei:

Fattar inte att folk sågar Too Human samtidigt som de hyllar Eternal Darkness - båda har samma tråkiga gameplay.

Håller halvt med. Eternal Darkness är otroligt överskattat, fast sanity-systemet var något riktigt intressant. Tyvärr så har Silicon Knights patent på det, så vete sjutton om de ens kan ha det i deras nya.

Det är väl snarare Nintendo som har patent på hela Eternal Darkness och allt dess innehåll. Eternal Darkness handlar bara om att presentera en fantastisk värld och intressanta karaktärer (vilket de lyckades väldigt bra med), men sedan ska ju spelet vara kul att spela också...

Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Kouhei:

Fattar inte att folk sågar Too Human samtidigt som de hyllar Eternal Darkness - båda har samma tråkiga gameplay.

Håller halvt med. Eternal Darkness är otroligt överskattat, fast sanity-systemet var något riktigt intressant. Tyvärr så har Silicon Knights patent på det, så vete sjutton om de ens kan ha det i deras nya.

Det är väl snarare Nintendo som har patent på hela Eternal Darkness och allt dess innehåll. Eternal Darkness handlar bara om att presentera en fantastisk värld och intressanta karaktärer (vilket de lyckades väldigt bra med), men sedan ska ju spelet vara kul att spela också...

Jag är inte helt säker, jag läste i en PC Gamer, så hade de en fin lista på roliga spelkoncept som tyvärr inga andra spelutvecklare fick lov att prova eftersom X hade patent på det. I den listan stod sanity-systemet till Silicon Knights. Jag är inte helt hundra nu på hur patent funkar, men det skulle inte förvåna mig om Nintendo har Eternal Darkness och SK själva har sanity-systemet.

Det går ju givetvis att gå runtom det och hitta på nya sanity-system, men det var den grejen med helt RANDOM hallucinations som var så roligt med Eternal Darkness. Som spel tycker jag inte att ED är dåligt, utan min biff med spelet var väl snarare att jag aldrig tyckte det var läskigt, förutom en scen som avverkades redan i början. Sen var spellsen fett obalanserade. Annars bra mysig atmosfär och så.

1
Skriv svar