EA ger sig in i moba-genren med Dawngate

Robot
EA ger sig in i moba-genren med Dawngate

Dota 2 och LOL får se upp, en ny kämpe är på väg in i ringen.

#electronic-arts, #waystone-games, #dawngate, #dota-2, #lol


Medlem
EA ger sig in i moba-genren med Dawngate

Lycka till! Det lär ni behöva

Medlem

Kommer tyvärr säkert bli ett mer pay to win spel om man känner EA rätt.

phi
Medlem

Finns ingen plats för femtioelva MOBA-spel. En solklar flopp från EA.

Medlem

Aa det här kommer ju inte gå så bra.

Dom måste ha en jävla tuff hook om det skall funka.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Preed:

Aa det här kommer ju inte gå så bra.

Dom måste ha en jävla tuff hook om det skall funka.

Ne, det gör ju inte det. Känns ju som om detta är genren man håller sig till en titel och inte andra.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Signade för betan. Vem vet det kanske får mig sluta spela lol.


signatur

IDKFA

lär ju behöva origin för detta så avstår!


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

#inflation


signatur

Xd

Medlem

Pre order bonus: Get early access too the limited Milk cow character (Can be purchased for 5£)
Pre order Limited edition: get the first map pack for free, as well as 5 Exclusive heroes. And 5poition of P2W than lets you start 5 matches as lvl 5, with 1000starting gold.

Day 1 Dlc (5£): Gain access to the Secret shop where you can buy the most powerful items.

Dlc (5£): Get the Helm of instant win for your character at the start of each match.


signatur

Rwa?

Medlem

Vad är moba?

Edit: Såg nu att det stod i artikeln.
Skulle dock inte ta i det där med tång ens, lika illa som online CoD-spelande. Varför skulle man frivilligt beblanda sig med sånt folk?

Medlem

behövs bara Dota 2.

Om det är någon som behöver nyckel så kan ni skriva till mig bara:)

Medlem

Haters gonna hate

Skribent
Skrivet av skogsvilden:

Vad är moba?

Multiplayer Online Battle Arena. Två lag ska förstöra varandras läger, man styr en hjälte var och ska levla upp den under matchen. Samtidigt har man NPC-arméer som försöker döda allt i sin väg, vilka man ska utnyttja till sin fördel.

Eller enkelt: Call of Duty möter Starcraft och gnutta WOW.


signatur

I am the black wizards.

Avstängd

Antagligen värt att prova, så länge ja inte behöver en DLC för att starta spelet

Medlem

Död åt denna spel-idé. Alla så-kallade moba spel är ju mer eller mindre exakt likadana. Ett spel räcker.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av skogsvilden:

Vad är moba?

Multiplayer Online Battle Arena. Två lag ska förstöra varandras läger, man styr en hjälte var och ska levla upp den under matchen. Samtidigt har man NPC-arméer som försöker döda allt i sin väg, vilka man ska utnyttja till sin fördel.

Eller enkelt: Call of Duty möter Starcraft och gnutta WOW.

Så något i stil med Ebola då kanske?

Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Död åt denna spel-idé. Alla så-kallade moba spel är ju mer eller mindre exakt likadana. Ett spel räcker.

Det där kan man ju säga om alla spel. Va är det för mentalitet?

Medlem

Haha, ofta EA kan kriga mot LoL och Dota 2 som båda har konsumentvänliga företag bakom sig.

Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Död åt denna spel-idé. Alla så-kallade moba spel är ju mer eller mindre exakt likadana. Ett spel räcker.

alla spel i sama gener är typ likadana ifall man itne är insatt i den.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Man behöver säkert köpa ett DLC för att köpa items in-game(som kommer kosta riktiga pengar)

Medlem

Inte för att vara den som är den men Dota 2 är inget moba. Moba är en term som riot kom på till sitt spel.

Dota 2 är mer ARTS om något.

Medlem

Jag tror att EA kommer misslyckas stenhårt varför skulle någon vilja spela deras snål spel när Dota 2, LOL, HoN och Smite redan finns med flera.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av skogsvilden:

Vad är moba?

Multiplayer Online Battle Arena. Två lag ska förstöra varandras läger, man styr en hjälte var och ska levla upp den under matchen. Samtidigt har man NPC-arméer som försöker döda allt i sin väg, vilka man ska utnyttja till sin fördel.

Eller enkelt: Call of Duty möter Starcraft och gnutta WOW.

Du beskriver Dota moba stilen, moba är bara "Multiplayer Online Battle Arena" dvs att spelet äger rum i en arena i multiplayer miljö där spelare slåss/tävlar mot varandra. Dota blev bara det största namnet i genren men det är inte definitionen av moba även om det är ett moba spel.

Medlem

Först tänkte jag "Nice, jag gillar ju Dota2 så varför inte!?". Sen kom jag på att jag efter Sim City-släppet lovade mig själv att aldrig mer köpa ett spel från EA. Jag skämtar inte ens!


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Aldrig mer EA.

Medlem

Även fast jag gillar både League och dota så tycker jag att marknaden är ganska mättad och om developers fortsätter att släppa moba spel så kommer genren antingen dö ut eller få en massiv playerbase drop.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

jag klarar mig bra med dota 2 ! DOTA 2 FTW

Medlem

Oseriös: Okej, EA, okej.
Seriös: hahahahaha!


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Inaktiv

Med tanke på att det är EA så kommer det gå åt helvete. P2W alla dagar i veckan.

12
Skriv svar