Teaser från Batman: Arkham Origins

Medlem
Teaser från Batman: Arkham Origins

Blir ett köp till Wii U helt klart.

Medlem

Finner inga ord för hur förväntansfull jag är!

Medlem

Kanske blir en födelsedagspresent till mig själv :'D

Medlem

Ett nytt Arkham-spel i all ära, men jag har svårt att tro att någon annan skurk kommer bli lika intressant som Hamills Joker. Han var en av de stora behållningarna med både Asylum och City och jag tror tyvärr att en stor del av charmen kommer försvinna i och med Hamills avsked till serien.

Men, jag kan ju förstås ha fel... Känner mig dock inte särskilt dragen till det här.

Inget GFWL? YAY


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Har båda tidigare i serien och hoppas på en liknade spel som första, tyckte inte alls City var lika bara trots sin mer öppna värld eller kanske tack vare sin öppna värld vilket gjorde spelet lite flamsigt enligt mig. Jag har inget emot spel utan öppen värld det brukar faktiskt bli mer stämning utan öppen värld.

Medlem
Skrivet av Nightcrawler78:

Har båda tidigare i serien och hoppas på en liknade spel som första, tyckte inte alls City var lika bara trots sin mer öppna värld eller kanske tack vare sin öppna värld vilket gjorde spelet lite flamsigt enligt mig. Jag har inget emot spel utan öppen värld det brukar faktiskt bli mer stämning utan öppen värld.

Jag håller precis på att spela City direkt efter att jag spelat igenom Asylum och håller med.

Det första spelet har mycket bättre tempo. Nya platser och förmågor introduceras i perfekt takt och atmosfären är hela tiden på topp. I City blir det på något sätt alldeles för mycket på en gång och det känns inte lika engagerande. Det är ju fortfarande ett utmärkt spel men det når inte riktigt upp till sin föregångare.

Som en bira i natten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Margy:
Skrivet av Nightcrawler78:

Har båda tidigare i serien och hoppas på en liknade spel som första, tyckte inte alls City var lika bara trots sin mer öppna värld eller kanske tack vare sin öppna värld vilket gjorde spelet lite flamsigt enligt mig. Jag har inget emot spel utan öppen värld det brukar faktiskt bli mer stämning utan öppen värld.

Jag håller precis på att spela City direkt efter att jag spelat igenom Asylum och håller med.

Det första spelet har mycket bättre tempo. Nya platser och förmågor introduceras i perfekt takt och atmosfären är hela tiden på topp. I City blir det på något sätt alldeles för mycket på en gång och det känns inte lika engagerande. Det är ju fortfarande ett utmärkt spel men det når inte riktigt upp till sin föregångare.

Det är för mycket sidouppdrag med att man kan bli knasig på det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Citat:

Batman visar upp sina slagsmålskunskaper mot Deadpool.

*host*Deathstroke*host*
</comicbookgeek>

Skrivet av Namn Namnsson:
Citat:

Batman visar upp sina slagsmålskunskaper mot Deadpool.

*host*Deathstroke*host*
&lt;/comicbookgeek&gt;

Vem skrev "Deadpool", bitchslap utfärdas av hemlig myndighet


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

FML
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Namn Namnsson:
Citat:

Batman visar upp sina slagsmålskunskaper mot Deadpool.

*host*Deathstroke*host*
&amp;lt;/comicbookgeek&amp;gt;

Vem skrev "Deadpool", bitchslap utfärdas av hemlig myndighet

Tyckte de blev lite fel med Deadpool, då de är Marvel och Batman är DC Comics. Hade dock inte klagat på en crossover någon dag i nåt sammanhang alls.

Medlem

Japp hade varit fint med lite crossovers, gillar deras amalgam comics. Har en rätt häftig bakgrund på iPhonen för tillfället Deadpool anses iofs vara en parodi på Deathstroke om jag inte är helt ute och reser.

Moderator | Testpilot

Den nya studion var med dem som portade över City till WiiU, det fick också tips och blev "upplärda" av Rocksteady om hur de gjorde det tidigare två spelen.

Jag har full tillit i att Rocksteady gjorde allt det kunde för att inte låta det nyga grabbarna förstöra för deras fans.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

aldrig lirat dessa batman spel, brukar inte gilla "film spel".
ÄR DET värt o plocka upp ?

Moderator | Testpilot
Skrivet av vuze2143:

aldrig lirat dessa batman spel, brukar inte gilla "film spel".
ÄR DET värt o plocka upp ?

Det är inga "film spel". Bara spel baserade på Batman och hans universum och spelen gör ett bra jobb, man känner verkligen att man "spelar Batman".

Med andra ord, om du gillar Batman så SPELA SPELA


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ingen annan som märker att Fz skrev fel på bilden för Spelet?
"Batman visar upp sina slagsmålskunskaper mot DEADPOOL" ? Deadpool is from MARVEL (hulken, wolverine, Spiderman etc.
Karaktären på bilden som Batman möter heter "Deathstroke aka Slade"

Medlem
Skrivet av Klaudia:

Kanske blir en födelsedagspresent till mig själv :&#039;D

Är du också en sådan som ofta får spel när du fyller år?

Ja det här ser jag fram emot, bra teaser också, var lite Batman Begins vibbar över det hela.

Skrivet av vuze2143:

aldrig lirat dessa batman spel, brukar inte gilla "film spel".
ÄR DET värt o plocka upp ?

Damn du har missat 2 feta spel, kanske t.om ett tredje pga dina felaktiga fördomar...

Skrivet av Margy:

Jag håller precis på att spela City direkt efter att jag spelat igenom Asylum och håller med.

Det första spelet har mycket bättre tempo. Nya platser och förmågor introduceras i perfekt takt och atmosfären är hela tiden på topp. I City blir det på något sätt alldeles för mycket på en gång och det känns inte lika engagerande. Det är ju fortfarande ett utmärkt spel men det når inte riktigt upp till sin föregångare.

Håller med till viss del, men ändå inte. Tycker tvåan är ett bättre spel, men håller med om att ettan var ett "mysigare" spel. Som jag sagt många gånger, många "sandlåde" spel har problem att få storyn att flyta på, att många har svårt att gå vidare i storyn för det är så mycket annat att göra, och man blir lite vilse i spelet för man vill göra allt som går att göra, alla side missions m.m, så det blir inte samma helhetsbild storymässigt för, som sagt, ettan har bättre tempo och allt kommer i perfect ordning, man kan typ inte missa vad man ska göra, utan hela tiden vet man "ja just det, det ska jag göra nu". I tvåan blir det mycket springa runt utan nåt att göra. Så håller med, men tycker ändå att tvåan är mer komplett, längre och mer tekniskt imponerande (speciellt med physx). Fast däremot så håller jag med 100% om att första spelet lämnar större/bättre spelminnen än tvåan, just för den är lite linjär och allt är nästintill perfekt i spelet. Och håller även med om att linjärt är inte alltid dåligt, vissa spel är bättre linjärt. (Metro, Batman, DMC-Devil May Cry, mfl)


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shuriko:

Ingen annan som märker att Fz skrev fel på bilden för Spelet?
"Batman visar upp sina slagsmålskunskaper mot DEADPOOL" ? Deadpool is from MARVEL (hulken, wolverine, Spiderman etc.
Karaktären på bilden som Batman möter heter "Deathstroke aka Slade"

Folk har redan påpekat det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Citat:

Batman visar upp sina slagsmålskunskaper mot Deadpool.

*host*Deathstroke*host*
&lt;/comicbookgeek&gt;

Haha blev irreterad när jag såg felet jag med!

1
Skriv svar