Så mycket snyggare blir Killzone 4

Robot
Så mycket snyggare blir Killzone 4

Guerilla Games har släppt en mastig presentation för alla tekniknördar att gotta sig i.

#guerrilla-games, #killzone-4, #killzone-shadow-fall, #killzone-3


Medlem
Så mycket snyggare blir Killzone 4

coolt, jag kanske inte kan allt det tekniska men jag ser fram emot ps4


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Spelet kommer ändå inte kunna utnyttja det mesta som PS4 erbjuder då de fortfarande utvecklar det paralellt med en version för PS3.

Först om 2-3 år, när PS3 är slängd på högen, kan vi se början av reella optimeringar av hårdvaran och bör då se klart bättre grafik också.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Spelet kommer ändå inte kunna utnyttja det mesta som PS4 erbjuder då de fortfarande utvecklar det paralellt med en version för PS3.

Först om 2-3 år, när PS3 är slängd på högen, kan vi se början av reella optimeringar av hårdvaran och bör då se klart bättre grafik också.

Ja tex försöker de skryta med LOD. (40k gubbar i hela 7 (klumpiga) lods waow!!! vs 10k 3 lods).

PS4 har tessellering (rikare och mindre lod behov) liksom.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

50 more shades of gray

Medlem
Skrivet av SnelHest:

50 more shades of gray

Here, take my like!

Klap klap

Medlem

"404 - Component not found" :'(


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Jag kommer att ha bilden ovanför på min psvita för att påminna mej om att ps4an snart är här! Lite så förstör det sommaren för mej för nu vill man ju bara att det ska bli vinter!

Medlem

Fantastiskt snyggt.

Men det som slog mig mest i hela trailern var hur tam spelmekaniken var - enkla knapptryckningar i cutscenes (melee och C4), och utöver det en repetitiv ducka-och-spreja-mekanik för den resterande gameplayen.

Dessutom, såg ni hur efterbliven AI'n var? Att grafiken är så här snygg understryker bara hur deprimerande lite som hänt inom områdena AI och gameplay-mekanik.

PS. FZ har komprimerat sönder den här filmen.

Medlem

Det enda jag såg var hur tråkigt och stelt det var när han hängde i det där repet efter flygplanet där...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hade nöjt mig med en dokumentation på en sida som förklarar om spelet kommer vara kul att spela eller inte. KZ 1 & 2 är trots allt sjukt mediokra action pangare.

Om nextgen bara ebjuder polerad dynga från förra generationen tackar jag för mig och står över, Knack var ett rätt steg frammåt, mer kreativitet och focus på spel mekanik och mindre rehash och visuella spektakel.

Medlem

Killzone 2&3 (har ej spelat första) är spel som verkligen passar i gråbrun grafik (imo). Jag tycker även att de har fantastiskt skön gameplay (näst bäst, efter RtCW?). 4:an verkar dock bli lite mer färgglad.

Jag önskar att man fick spela denna franchise på PC
Jag orkar seriöst inte med konsoler.

Medlem

Wow orkar du inte!? Spela dom andra 100000 spelen som finns till pc ja nu blev du glad igen å glömde Kz4 bra där. Nu kan vi andra som vill ha detta spel glädjas utan sura miner från folk som igentligen inte behöver/vill ha Kz4.

Medlem

225 timmar and counting på KZ3 online. Klarat kampanjen tre gånger. Spelar nästan varje kväll. Världens bästa kartor och fantastisk grafik för att vara PS3. Fasen vad jag ser fram mot KZ4.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Wow orkar du inte!? Spela dom andra 100000 spelen som finns till pc ja nu blev du glad igen å glömde Kz4 bra där. Nu kan vi andra som vill ha detta spel glädjas utan sura miner från folk som igentligen inte behöver/vill ha Kz4.

Jag vill ju ha det.
Bara för att KZ4 kommer till en annan plattform än PC, betyder det inte att jag inte vill ha spelet.
Man kan ju alltid drömma

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Sethernis:

Spelet kommer ändå inte kunna utnyttja det mesta som PS4 erbjuder då de fortfarande utvecklar det paralellt med en version för PS3.

Först om 2-3 år, när PS3 är slängd på högen, kan vi se början av reella optimeringar av hårdvaran och bör då se klart bättre grafik också.

Ja tex försöker de skryta med LOD. (40k gubbar i hela 7 (klumpiga) lods waow!!! vs 10k 3 lods).

PS4 har tessellering (rikare och mindre lod behov) liksom.

Förstår inte vad problemet är. 7 lods är bättre än 3 då det blir svårare att se övergången mellan lods, och med så mycket mer systemminne är det ju knappast ett problem att lagra dessa extra meshes i minnet och swappa i realtid.

Tesselering är ju fint, men inte så användbart för LODs. Har ju funnits stöd för det på hårdvarunivå i 360:n t.ex. men hur många utvecklare har du sett använda det och skrytit om det?

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:

Förstår inte vad problemet är. 7 lods är bättre än 3 då det blir svårare att se övergången mellan lods, och med så mycket mer systemminne är det ju knappast ett problem att lagra dessa extra meshes i minnet och swappa i realtid.

Är 7 nödvändigtvis bättre än 3?

Om man har så pass mycket systemminne och prestanda så kanske man kan använda den mest detaljerade för det mesta och bara byta till mindre detaljerade i vissa situationer och på långt avstånd - då behövs väl inte lika många?

Medlem

Förutom den första "skrytsekvensen" när de flyger över staden ser jag ingen direkt skillnad från Ps3. Och det beror inte på att Ps4 har dålig grafik utan på att Ps3 redan har jävligt bra grafik.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Namn Namnsson:

Förstår inte vad problemet är. 7 lods är bättre än 3 då det blir svårare att se övergången mellan lods, och med så mycket mer systemminne är det ju knappast ett problem att lagra dessa extra meshes i minnet och swappa i realtid.

Är 7 nödvändigtvis bättre än 3?

Om man har så pass mycket systemminne och prestanda så kanske man kan använda den mest detaljerade för det mesta och bara byta till mindre detaljerade i vissa situationer och på långt avstånd - då behövs väl inte lika många?

Nejdå, inte nödvändigtvis bättre Det finns ju många variabler och självfallet är 7 inte alltid bättre än 3. Men har du många lods att välja mellan kan du ju dynamiskt fintrimma antalet polygoner som visas på skärmen samtidigt utan att skillnaden blir alltför uppenbar.

Problemet i ditt exempel som jag ser det är att om du använder den mest detaljerade loden (lod0) för det mesta så kan ju det fortfarande vara för mycket för en folksamling på 100 pers som man går genom. Har du då 7 lods (0-6) som du kan swappa mellan så kan du säkert gå ner till lod1-3 på alla dessa utan att någon egentligen märker skillnaden utan att ta ett screenshot och analysera. Har du bara 3 lods (lod0-2) blir det svårare att fintrimma det och du kommer märka när loddarna swappar.

Men det finns ju dynamiska lodsystem och automatiskt och kontinuerligt reducerar meshes men det tar ju säkert mer på CPU/GPU än minnet, och har du 8 gigs med DDR5 så lägger man det nog hellre på minnet

1
Skriv svar