Champions Online eller Aion?

Inaktiv
Champions Online eller Aion?

Ja, titeln säger allt. Jag har ett problem vilket spel jag ska välja.. Champions Online ser jäkligt Action fyllt ut, å Aion ser väldigt snyggt ut.

Skulle vilja höra om vilket ni rekomenderar, ni som kanske har lirat betan och berätta vad ni tycker!

Medlem

Befann mig i samma situation, men bestämde mig för att jag kan unna mig båda två egentligen. Har just köpt CO från D2D och det håller på att tanka ner.

Aion har jag spelat sedan de stängda beta faserna tidigare i sommar. Det är ett trevligt och välpolerat spel, men det är inte så mycket nytt om man spelat mmorpg:n en tid. Jag är framförallt osäker till det pga den asiatiska stilen på grafiken, musiken och hur karaktärerna stöter ifrån sig märkliga ljud i tid och otid. Jag vet, det är små detaljer, men ibland förtar det hela spelupplevelsen för min del. Därunder gömmer sig dock ett riktigt välgjort spel.

Inaktiv

Okej du kanske skulle kunna skriva in din första upplevelse för CO? Tycker det ser jäkligt ballt ut

Medlem

Jag har spelat både öppna och stängda betan på CO och Aion.
Det började med Aion för mig då jag började lira det några veckor innan jag kom in på CO.

Aion är ett väldigt vackert spel, och CryEngine 1 som används i spelet har några år på nacken, vilket medför att våra datorer idag inte har några problem alls att hålla fps:en uppe.
Suverän character builder. Det är lätt att göra en "snygg" gubbe, och det finns otroligt många valmöjligheter med inställningar till alla kroppsdelar och ansiktsområden.

Spelet i sig känns stabilt och slipat. En av anledningarna till detta är att det kom ut i Korea redan förra året.
Detta är en klar styrka men också dess svaghet, om man inte riktigt gillar asiatiska mmo.

Visst har de ansträngt sig ordentligt med att göra spelet mer lokalt med flera quests, en story man kan följa med hjälp av cutscenes och engelskt tal.
Själv tycker jag uppdragen är medelmåttiga och liknar alla andra fantasy mmo uppdrag.

Stridssystemet känns igen, och är lätt att komma in i.
Vingarna gör att striden får en extra dimension, men jag tyckte det var rätt störigt att man inte kunde flyga i alla områden och att det fanns en timer på hur länge man kunde vara i luften.

Jag gillar Aion, men inte tillräckligt för att jag skulle behålla min förhandsbokning.
Kommer kanske tillbaka till det efter release nån gång.
(Har tyvärr inte kört PvP, men har läst att det ska vara rätt bra)

Champions Online - Min egna lilla lättfotade och ytliga flickvän (tittar över axeln för o se så inte min sambo är i närheten).

Jag kom relativt sent in på stängda betan, men lirade oavbrutet när jag fick tillgång till det. Har spelat öppna och sedan headstart.
Totalt nästan 70 timmar.

Har spelat lite City of heroes tidigare, men kunde bara stå ut några veckor i taget innan jag tröttnade. Sjuukt enformiga uppdrag, och begränsningar i krafterna som irriterade mig varje gång. Tråkigt stridssystem.

CO har gjort detta bättre enligt mig. Mer till min smak. Visst är uppdragen som de flesta andra, döda, samla, springa hämta/lämna...men, omgivningarna är bra designade och varierande.
En av mina gubbar är level 16 just nu(av 40), och då har jag spänt mina muskler i öknen, canadas snötäckta skogar, under vattnet mot stygga dykare, och i storstaden.

Jag bara älskar att leka med character buildern här. det finns nästan ingen hjälte som min hjärna kan frammana som jag inte kan trolla fram genom CO.
Inget direkt yrkessystem finns här utan man väljer bland en hel drös av krafter och sätt att transportera sig på.

Stridssystemet är lite mer actionbaserat och aktivt. Det kan slipas till lite men annars tycker jag den funkar rätt bra... fast huvudsaken för mig är att det är kul och känns hjältemodigt när man fightas. Alltid roligt att lyfta upp en lastbil och dänga den i huvudet på en kaxig NPC.

Har kört mycket groupad med en kompis, men minst lika mycket solo, och båda har sina tjusningar.

Motorn är dåligt optimerad, och verkar få väldigt varierande resultat från person till person.
Det verkar inte hjälpa att man har en monsterdator. Själv har jag inte haft så mycket problem, men jag har hört lite blandade historier här. Hoppas det blir bättre snart.

Tycker inte om musiken i spelet, så den stänger jag av. Har inte ens den på när jag lirar själv.
Aion hade riktigt härlig och stämningsskapande soundtrack.

Ljudeffekterna är jag inte alls nöjd med heller. Tycker att ljudet är jätteviktigt i ett sånt här spel.
Jag har dock vant mig men det känns återanvänt och utan hjärta.

Finns så mycket mer att säga men jag avslutar med att berätta att jag inte fått min förbeställning från Play.com än. Har gått över en vecka nu.

Jag väntade tills igår sen köpte jag en nyckel där jag brukar handla lite och det är g2play.net .
Företaget verkar ha in bas i Singapore.

19 % rabatt fram till på söndag, vilket betyder att en nyckel kostar 208 SEK :).

Brukar göra så att får jag ingen nyckel inom 30 min så mailar jag dem och ber dem hantera min order manuellt.
Nyckeln kommer även synas i ens orderhistorik.

Har du en specifik fråga om något av spelen så bara säg till.

(edit stavfel)

Inaktiv

Aaaah.... Exakt ett sånt här svar jag sökter efter (L). Funderar lite mer på att köpa CO nu många säger att Aion är samma grind-fest som WoW. En sak jag undrar är, jag ska köpa spelet genom Steam om nåt. Och jag undrar hur mycke det kostar att köpa 2 månaders gamecard till CO?

Medlem

Har inte så bra koll på timecards men jag slog det på prisjakt.se

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=462202

Medlem

Dom flesta timecards kostar runt 229:-


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag rekommenderar att köpa CO från http://www.direct2drive.co.uk/ istället för Stream. Jag gillar annars Steam, men i det här fallet gick det ju på 520 spänn eller något sånt medan det kostade mig 350 från d2d.

Medlem

eller så köper man CO via g2play.net
207kr tills imorgon.
G2Play.net 19.90€


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Inaktiv

Okej nice::D jävlar mycke billigare, men en fråga har jag: När jag köper spelet där ( såg att det ingick 30 dagar ) så, hur går det till? jag köper spelet, kmr det en nerladdning eller? Och hur använder jag mina 30 dagar? har läst att man måste använda kredit kortet på nåt sätt!

Inaktiv

Är ni SÄKRA på att det inte är nå scam?

Inaktiv

207 kr är ju sjukt billigt , låter lite scam?

Medlem

Jag var också nära att köpa från g2play, men gjorde lite research på dem och det kändes bäst att låta bli. Många har dock goda erfarenheter av dem.

Ganska intressant läsning om dem på SweClockers forum: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8638...

Cyanide ska ha bannat Blood Bowl nycklar som sålts därifrån med motiveringen att de har varit stulna. Känns lite sådär.

Inaktiv

aah, så dom är lite "olagliga" ? är direct2drive säkert då? ärligt svar:P

Inaktiv

vadå allt dom säger är ju att någon utvecklare som heter Cyanide är dumma i huvet....

resten av grejjerna verkar ju as bra?

Inaktiv

Vissa säger att dom fick en thailändsk version... tror ej det blir nå köp från g2play

Medlem

Första gången jag köpt från d2d så jag ska inte säga något. Inga problem med mitt CO iaf. Har läst bra grejer om dem och de ägs av IGN, vilket känns seriöst. Läste runt lite om dem också och det verkar vara många som handlar från dem regelbundet.

Medlem

Jo, men g2play ska tydligen köpa in asiatiska spel billigt och sälja de nycklarna. I alla fall om hörsägen på nätet stämmer. Risken är väl kanske att man får nån thailändsk kopia eller rentav en piratkopia vilket Cyanide påstår.

Medlem

inte köpt CO därifrån bara köpt 2st L4D och 1st TF2
funkar prima.
Men man vet ju aldrig. Alltid undrat hur dem får tag på CDkeys etc.. ^^


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Inaktiv

aja dom på sweclockers sa ju dock att de hade fått refunds när det inte funkat så jag tror nog det går bra att beställa därifrån,
ska nog göra det i eftermiddag, kan komma med rapport då (;

Medlem
Skrivet av Rappakalja:

aja dom på sweclockers sa ju dock att de hade fått refunds när det inte funkat så jag tror nog det går bra att beställa därifrån,
ska nog göra det i eftermiddag, kan komma med rapport då (;

Gör så. Kanske vågar jag mig på att köpa därifrån i framtiden om det låter bra

Medlem

Kan strula för vissa. Senaste köpet en kompis gjorde så sa han att man måste ha Paypal vid betalning.. eller ditt VISA lr betalkort ska vara länkat till ett paypal konto .. (ett eget då) eller så går det nog att betala via Paypal direkt om du har cash där på. ^^

Kommer inte ihåg men att skaffa Paypal och länka konto tog mig runt 1-2 dagar om jag inte minns fel. Skulle ha någon kod efter man betalat 15kr etc etc


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Inaktiv
Skrivet av Benmaskin:

Första gången jag köpt från d2d så jag ska inte säga något. Inga problem med mitt CO iaf. Har läst bra grejer om dem och de ägs av IGN, vilket känns seriöst. Läste runt lite om dem också och det verkar vara många som handlar från dem regelbundet.

Vadå inte säga något? blev det strul? jag vill vara säker på att det inte blir något strul för mig.

Medlem

Jag har redan skrivit i tråden att jag köpte mitt där, och ett antal andra spel vid flera tillfällen sedan innan sommaren.

Versionen som jag fick av CO nu var en Direct2drive nyckel.

Visst gör man det på egen risk men jag kommer fortsätta tills dem snor mina pengar. Handlar ofta om riktigt billiga spel så första gången tror jag att jag köpte Orange Box steam-nyckel för typ 79 spänn...det var värt chansningen.

Betalar med mitt Paypal-konto. Säkrast för min del.

Medlem

Tillägg:
Vill man länka sitt kontokort till Paypal så drar dem 15 kr från kontot som kortet är länkat till. Efter ett par dagar syns där en kod på kontoudraget som man sedan knappar in på Paypal kontot för att få det godkänt.

Men enkla mindre köp går bra att göra innan man gör denna godkännelsen.

De 15 kronorna får man sedan tillbaka.

Inaktiv

Nu behöver jag ett snabbsvar : Är det säkret att köpa från direct2drive?

Inaktiv

från D2D så är det garanterat säkert, och jag tror nog att det är lika säkert från G2play..

D2D ägs av IGN som sagt så ja dom e säkra

Medlem

Men herregud människor! Gör ett e-konto och ladda det med samma belopp som spelet kostar, på så sätt kan ingen länsa det riktiga bankkontot. Det värsta som kan hända är att du inte får ett spel, och om spelet nu kostar runt 200kr som ni säger är väl inte det hela världen.

Ingenting på internet är 100% säkert, men använder man bara sunt förnuft klarar man sig bra.

Inaktiv

http://www.direct2drive.co.uk/8333/product/Buy-Champions-Onli... här får jag CD-keyn, right? Står inget så jag blev fundersam å behövde frågar här innan jag köper

Inaktiv
12
Skriv svar