EA ger sig in i moba-genren med Dawngate

Medlem

Allt EA hat börjar verkligen bli riktigt, riktigt gammalt. Kan vi börja hata på något nytt? Eller nygammalt? Justine Beiber igen kanske? Eller Rebecca Black? Vad är det som är inne och hata nuförtiden? Trenderna går så snabbt!

Inaktiv

Har mjölkbilen anlänt?

Medlem

Blev intresserad när jag läste "nytt moba" läste vidare i artikeln och upptäckte att det var EA som stod för det nya spelet.
Tappade allt intresse what so ever, kommer aldrig röra den där dyngan.

Skribent
Skrivet av Raklödder:

Har mjölkbilen anlänt?

Fast Electronic Arts måste ju få ge ut spel i genrer som alla andra.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Ska detta spelet slå Sims i antal DLC tro?

Medlem
Skrivet av Cane:

Lycka till! Det lär ni behöva

Fniss

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

OM dem vill vara med och slåss inom MOBA så är dem lite försent det finns så många etablerade MOBA titlar för tillfället för att det ska funka med en ny.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av phi:

Finns ingen plats för femtioelva MOBA-spel. En solklar flopp från EA.

Fast, det är ju exakt samma grej i stort alla genrer, ibland vill spelarna ha något nytt, och ibland kommer en uppstickare upp som alla blir förvånade över och vill spela ändå, just sayin'.


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Medlem

känns sent att ge sig in i MOBA genren nu.

Medlem

Grejjen är väl att Valve och Riot som är störst i denna genre har en massa stöd bakom sina titlar med Esport scenen, t,ex har svår att tro att EA skulle hålla något liknande som The International med en prispott på över 2 000 000 $ som även ökar med crowdfunding, osv. d.v.s. de har mycket att stå i innan de får en riktigt stor och etablerade playerbase, imho.

sen är väl EA's rykte inte det bästa man kan ha.

Medlem
Skrivet av 4skin:

Först tänkte jag "Nice, jag gillar ju Dota2 så varför inte!?". Sen kom jag på att jag efter Sim City-släppet lovade mig själv att aldrig mer köpa ett spel från EA. Jag skämtar inte ens!

Samma här. Det är fan dags att man säger ifrån med plånboken efter att ha blivit grundlurad på det sättet. Det gäller även Gearbox efter Aliens spelet.

Det finns massvis med spelutvecklare, många ganska små, som gör bra spel och inte försöker lura konsumenterna. Dessa får mina pengar i fortsättningen.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Preed:

Aa det här kommer ju inte gå så bra.

Dom måste ha en jävla tuff hook om det skall funka.

Ne, det gör ju inte det. Känns ju som om detta är genren man håller sig till en titel och inte andra.

Så sant som det är sagt! :\

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Raklödder:

Har mjölkbilen anlänt?

Fast Electronic Arts måste ju få ge ut spel i genrer som alla andra.

Alltid fint när det finns lite olika spel att välja på innom genren. Brukar finnas något unikt med varje spel som funkar att slösa ett par timmar på men smaken är som baken antar jag.

Medlem
Skrivet av 4skin:

Först tänkte jag "Nice, jag gillar ju Dota2 så varför inte!?". Sen kom jag på att jag efter Sim City-släppet lovade mig själv att aldrig mer köpa ett spel från EA. Jag skämtar inte ens!

ifall du inte tästat HoN ge det ett försök med tanke på att det har mer likheter med DotA 2 en Tex LoL.
Är dock jobbigare att komm in i det pga communitin


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Taklagarn:
Skrivet av phi:

Finns ingen plats för femtioelva MOBA-spel. En solklar flopp från EA.

Fast, det är ju exakt samma grej i stort alla genrer, ibland vill spelarna ha något nytt, och ibland kommer en uppstickare upp som alla blir förvånade över och vill spela ändå, just sayin'.

Var väl så LoL blev så stort. Gjorde spelet gratis för alla, lätt att komma in i, en relativt förlåtande community i jämförelse med andra mobas, bättre anpassat för multiplayer än Dota och så var det nytt.

Nu är det ju ett av världens största spel och det kommer nog krävas en hel del för att peta ner den från toppen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av DeryckW:

Inte för att vara den som är den men Dota 2 är inget moba. Moba är en term som riot kom på till sitt spel.

Dota 2 är mer ARTS om något.

Och då kan det inte passa in på något annat spel? Kan lika gärna säga att LoL inte är ett MOBA då det redan fanns ett begrepp för den speltypen; DotA

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av DeryckW:

Inte för att vara den som är den men Dota 2 är inget moba. Moba är en term som riot kom på till sitt spel.

Dota 2 är mer ARTS om något.

Och då kan det inte passa in på något annat spel? Kan lika gärna säga att LoL inte är ett MOBA då det redan fanns ett begrepp för den speltypen; DotA

Du kan ju inte kalla det DotA när det är baserat på Aeon of Strife

Medlem
Skrivet av skoeldpadda:
Skrivet av Ender:
Skrivet av DeryckW:

Inte för att vara den som är den men Dota 2 är inget moba. Moba är en term som riot kom på till sitt spel.

Dota 2 är mer ARTS om något.

Och då kan det inte passa in på något annat spel? Kan lika gärna säga att LoL inte är ett MOBA då det redan fanns ett begrepp för den speltypen; DotA

Du kan ju inte kalla det DotA när det är baserat på Aeon of Strife

Är lite osäker på hur du tänker. Faktum är att jag är lite osäker på vad jag själv tänkte på när jag skrev vad jag skrev ovan.
Både AoS och DotA (samt LoL, HoN och fler uppföljare) är exempel på speltypen MOBA/ARTS. Att det var Riot som kläckte iden med att kalla sitt ARTS-spel (LoL) för MOBA spelar ju inte så stor roll. Det gör ju inte begreppet exklusivt för enbart LoL.

Sen är ju spelen i sig så otroligt lika så det är löjligt åt det, men så länge som det är gratis så är det väl lugnt, bara att spela det man föredrar

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av skoeldpadda:
Skrivet av Ender:
Skrivet av DeryckW:

Inte för att vara den som är den men Dota 2 är inget moba. Moba är en term som riot kom på till sitt spel.

Dota 2 är mer ARTS om något.

Och då kan det inte passa in på något annat spel? Kan lika gärna säga att LoL inte är ett MOBA då det redan fanns ett begrepp för den speltypen; DotA

Du kan ju inte kalla det DotA när det är baserat på Aeon of Strife

Är lite osäker på hur du tänker. Faktum är att jag är lite osäker på vad jag själv tänkte på när jag skrev vad jag skrev ovan.
Både AoS och DotA (samt LoL, HoN och fler uppföljare) är exempel på speltypen MOBA/ARTS. Att det var Riot som kläckte iden med att kalla sitt ARTS-spel (LoL) för MOBA spelar ju inte så stor roll. Det gör ju inte begreppet exklusivt för enbart LoL.

Sen är ju spelen i sig så otroligt lika så det är löjligt åt det, men så länge som det är gratis så är det väl lugnt, bara att spela det man föredrar

Lungt, vet att du bara driver lite med genrebeteckningarna

12
Skriv svar