Serverval för FZ's Aion legion (ink. andra svenskar)

Medlem
Serverval för FZ's Aion legion (ink. andra svenskar)

guild = legion

Servervalet var då färdigt mer eller mindre:
FZ Kommer spela på servern Perento.

Många andra svenskar kommer också det, det är ett av skälen för att vi valde just den servern. Stora grupper som aiononline.se. Om du vill spela någon annan stans får du självklart det men då missar du våran guild och trevligt mys med oss svenskar som lirar (där)!

---
Så då var det dags att välja server på riktigt. Med tack vare PiDuT har jag listan direkt kopierad!

Vilken servern vill du spela på och varför?
Skicka ett inlägg bara som bevis som att du kommer spela Aion.

Alla ska ju vara samlade, tror jag dem flesta tycker och det blir ju så mycket roligare!
läs mer om FZ spelare och legionen här:
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=80895

Skrivet av citat:

LIST OF AION SERVERS AT LAUNCH
September 9, 2009 3:47 PMhttp://www.fz.se/forum/post.php?pid=1142124
Many of you have been curious to learn what the names of the Aion servers will be at launch. We've listed the server names below along with their dedicated language. The servers times are set to GMT+1, Central Europe's prime time will therefore be in sync with their internal clock (e.g. affecting fortresses). Daylight saving will apply at launch.

We will provide English, French and German servers but before the start of preselection (which begins September 18, 2009), we will also give our fans from other regions the chance to take part in an online community poll where you can indicate what server you'd pick unofficially if you want to play with your friends and neighbors. We hope to show instant results in the poll so that you can see which server provides you the best chance to meet them.

We are going to post a similar community poll for roleplayers. We have decided not to officially tag servers as roleplaying servers and enforce specific rules on them. However, we do believe that roleplayers are an essential part of our community, and we support their initiative to claim their own unofficial roleplaying server. Aion gives you the ability to create your own chat channel, and we are already seeing a lot of roleplaying groups out there who are defining their own rules and building up their own communities. Take your time to organize your group before the poll goes live, and then pick the server that would give you the best chance to find players with the same roleplaying interests.

We are looking forward to seeing you in Atreia on one of these servers at launch!

Skrivet av EU Servers:

[ENG] Castor
[ENG] Gorgos
[ENG] Perento
[ENG] Spatalos
[ENG] Telemachus

[GER] Balder
[GER] Kromede
[GER] Thor
[GER] Votan

[FRA] Suthran
[FRA] Urtem
[FRA] Vidar

Läs mer om statusen på servrarna här:
http://aionstatus.com/

Vote fair!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Denna omröstning får bli vägledande även för fz guilden. Länkar i den tråden senare ikväll. Bra att du fick upp en omröstning!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Själv lirar man i AION's bästa server "sägs det" Spartalos.

Inaktiv

Tre som har skrivit i tråden och flera röster. Vem som helst kan ju rösta på vilken server? Lika bra att samla ihop alla som ska börja lira och göra en egen omröstning. Men som sagt, det är ju ingen skillnad på servrarna.

Thor för mig.

Medlem

Thor är en tysk server, har du tänkt på det?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Thor är en tysk server, har du tänkt på det?

Just därför! Nej men nu helst seriöst. Många av dom som kommer från Sverige bland annat den Legionen jag spelar med i betan kör Thor. Även många andra jag har mött på i min färd genom vått och torrt. Okej nu språra det lite...

Men det jag försöker säga är att; Servern äger!!1one


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Problemet är att man kominucerar på tyska och inte engelska. Fz guilden kommer att spela på en engelsk server, jag tror att du kommer att förstå varför i längden..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Svenskarna på www.aiononline.se har valt Perento

Medlem

Tack för info! Tar det i beaktande.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Perento

Tänk på att det inte fanns några lokaliserade servrar under betan, ergo var där en blandat på Thor, medans i Live kommer den vara full med Tyskar och "diz iz a german serva, plix speek ze german" om man frågar nått i /1


signatur

Phrost helt enkelt.

Medlem

Med tanke på att de posta vart servern ligger så kommer alla tyskar/polska och andra länder som inte vet engelska skapa sina karaktärer på de servrarna.
Vill vi undvika en del av dom så förslår jag random ENG server, fast vi bör ha bäst ms/ping till en tysk server.


signatur

- PiDuT

Inaktiv

Jag tycker att vi borde köra på Perento då det kommer finnas fler svenskar där. Då kan vi lättare expandera Legionen om det skulle behövas och att ha en community som är delvis av samma nationalitet är inte så pjåkigt.

Medlem
Skrivet av ProXyGen:

Jag tycker att vi borde köra på Perento då det kommer finnas fler svenskar där. Då kan vi lättare expandera Legionen om det skulle behövas och att ha en community som är delvis av samma nationalitet är inte så pjåkigt.

Tycker jag med (nu)!

Perento verkar bli en bra server i allmänt också. Blir till att göra två characters för mig där då!

Så ni visste har dom satt en charlimit för alla som har bokat och ska göra sina dagen då dom öppnar character creation för servrarna. Så 2st är max. Sedan när spelet är släppt får man givetvis göra så många som normalt!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Perento låter onekligen mycket bra.. Jag ska höra med några trevliga f.d warhammer guilds var dem ska spela. Men om det är så jämnt som nu i omröstningen lutar det nog år Perento. Demokratin får ursäkta lite..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Mos, kan du stänga omröstningen och istället skriva att fz:s aion guild samt övriga svenskar från aiononline.se kommer att befinna sig på Perento.

Tack på förhand!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Mos, kan du stänga omröstningen och istället skriva att fz:s aion guild samt övriga svenskar från aiononline.se kommer att befinna sig på Perento.

Tack på förhand!

done! Säg till om det är något mer


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Ta bort omröstningen också är du snäll, nu ser det ut som vi spelar på fel server..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Får man va med i guilden? hehe ne men alltså köpte det nyss spelet och har noll koll en så länge. men vore riktigt kul och lira med svenskar


signatur

Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt.

Medlem

Pre selection börjar väl idag,

21:00 kan man välja server, namn och ras.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Pre select känns lite onödig men men


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hoppas ni spelar Asmo.

Medlem
Skrivet av henks:

Hoppas ni spelar Asmo.

Yes. Vi spelar som Asmodians


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Perento, Elyos


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Bli asmo och spela med alla andra från fz?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

1
Skriv svar